Hoi hoi! Ik ben vandaag 39,4wkn zwanger. Ik loop al sinds 4 weken te kwakkelen met m'n gezondheid. Eerst flinke griep, toen 2-daagse opname in ziekenhuis (men vreesde voor beginnende zw.schapsvergiftiging, maar viel gelukkig mee), daarna een keelontsteking met flinke verkoudheid en sinds 2 weken aan beide kanten een gekneusde rib, als gevolg van het vele hoesten. Ik ben dus lichamelijk helemaal op. Vorige week besloot de gyn eens te kijken of ik al ontsluiting had. Ik zat op 1cm en de baarmoedermond was ook al aan 't verweken. Als ik op (ruim) 2cm zou zitten, had ik ingeleid kunnen worden. Vanochtend weer op controle en bij toucheren bleek ik op ruim 1cm te zitten nu, maar de 2 haalde ze dus nog niet (dan moest ze die 2e vinger er echt bij proppen). Inleiden zou nog geen optie zijn (vanwege mogelijke complicaties), daarvoor moet je toch echt (als er verder geen medische aanleiding is) op ruim 2cm zitten. Ze besloot me (na overleg met mij) te strippen. Poeh, een erg pijnlijke ervaring kan ik je vertellen (ik kon me niet algeheel ontspannen, omdat ik moeilijk op m'n rug kan liggen vanwege m'n nog gekneusde ribben). Ze toonde me slijm- en helderrood bloedverlies, dus dat was al in orde. Nu was het een kwestie van afwachten. Iemand ervaring met strippen bij iets ontsluiting en/of bij een 2e zwangerschap?
Nee, bij mij alleen bij mijn eerste bevalling, helaas hielp het strippen niet, bleef gewoon op 1 cm hangen.
Ik heb dr nog geen ervaring mee, maar ga t wel krijgen. ze zouden afgelopen week al beginnen eerst strippen, zou dat niet lukken dan primen en inleiden. Maar had dus t zelfde probleem.. Wel rijpe mond maar kon maar 1 vingertop in. Dus ze hadden liever dat ik ff n weekje wachte. Deze week gaan ze t dus opnieuw proberen.
Ik ben dus maandag gestript. Vanochtend en vanmiddag slijmprop verloren. Sinds 5 uur vanmiddag eens per kwartier volgens mij wel een wee (hele gemene pijn, die ik nog wel herken van mijn vorige bevalling). Ik hoop dat 't doorzet....
ik ben 2 keer gestript maar pas bevallen met 41w 6d, net een dag voordat ik ingeleid zou worden. het strippen zelf heeft niks geholpen
Ik was woensdag dus weer geweest maar was nog t zelfde als de week ervoor. Nou word ik wel ingeleid op de 27ste maar vraag me af hoe ze dat gaan doen als ik nog steeds maar 1 vinger aan ruimte heb. Plus ineens zeiden ze me dat ik vrijwillig opgenomen word omdat ik niet langer wil wachten ook. Terwijl ik zoiezo al medisch in t ziekenhuis zou gaan bevallen omdat ik medicatie gebruik.. En vanwege mn BI. Snap ff niets meer van ze.. Ben benieuwd of t nog bij je doorgezet was.. Misschien is de kleine er al?