Temperaturen

Discussion in 'Zwanger worden' started by mikka, Apr 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mikka

mikka Actief lid

Mar 31, 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Ladie's,

Ben deze maand begonnen met temperatuur meten, maar hoe werkt dat nu precies. Wij zitten inmiddels al in onze 10de poging, en gebruik iedere maand ovulatietest. Nu wilde ik kijken of ik wel iedere maand eisprong heb, en wat ik ervan begrijp is dat de temperatuur 2 dagen na je eisprong iets verhoogd, maar wat daarna? Heb vandaag weer gemeten, en nu is mijn temperatuur +/- 0,4 graden lager als gister, moet aankomend mijn NOD krijgen. (hopelijk niet natuurlijk, maar vandaag al heel licht bloedverlies/slijm gehad). Ik heb ergens gelezen dat bij een zwangerschap de temperatuur hoog blijft, dus de moed zakt me alweer in de schoenen:x.

2. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Hoi Mikka,

Het handigste is om je temperatuur in een grafiekje te zetten. Ikzelf doe dat op fertilityfriend.com. Dat is is gratis (tenzij je het uitgebreide pakket wilt, maar da's in principe niet nodig) en er handig. De site rekent voor je uit wanneer je je eisprong hebt gehad: als je temperatuur minstens 3 dagen hoger blijft als de dagen ervoor. Kijk maar onder mijn banner, daar staat mijn grafiek van deze maand. Als je dat een paar maanden achter elkaar doet (ik doe dat helaas nu ook al meer dan een half jaar) dan zie je, als het mee zit, een patroon. Over het algemeen betekent een temperatuurdaling inderdaad een naderende ongi. Bij sommigen daalt de temp pas als ze al ongi zijn. Maar altijd rond je menstruatie dus. Het is wel verstandig om een paar maanden de temperatuur de hele maand bij te houden. Daarna kun je het in principe ook wel weer loslaten, of alleen rond je eisprong meten om te zien of deze geweest is. Succes en hopelijk ben je snel zwanger!!

3. mikka

mikka Actief lid

Mar 31, 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Thnx. Heb inderdaad op die site gekeken maar vind het nog niet zo makkelijk om in te vullen, maar kan zelf ook wel zo'n grafiekje maken.
    Ben wel van plan om binnenkort naar huisarts te gaan voor meer info.
    Mijn temp. is enkele dagen na de eisprong wel wat hoger geweest dus dat lijkt me in elk geval een positief teken.

4. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    2,682
    0
    36
    Ik weet niet wat voor telefoon je hebt? Maar ik gebruik de applicatie period Tracker op mijn iPhone en daar maakt hij zelf ook een tabel na invoeren van de temp...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

In principe is je temp vanaf je eerste menstruatiedag tot aan je eisprong gemiddeld wat lager dan tijdens je luteale fase, (vanaf je eisprong tot aan je menstruatie). Even voor je ei daalt je temp nog wat, om daarna dus een eind te stijgen, (gemiddeld zo'n 0,3-0,5 graden).
    Je moet elke dag op dezelfde tijd tempen, VOORDAT je opstaat/in beweging komt. Dus zodra je wekker gaat thermometer erin en tempen en pas daarna je bed uitkomen :)

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Als je vragen hebt over temperaturen, kun je ook in dat topicgedeelte op dit forum kijken...

7. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

#7 peekaboo, Apr 23, 2011
    Last edited by a moderator: Apr 23, 2011
    hallo dames
    ik heb een vraagje ik ben al enkele maanden bezig geweest voor mijn zwangerschap met temperaturen (ben 8 weken geleden bevallen heb 27 maart mijn menstruatie al gehad )nu heb ik elke maand 35,6 dag voor de eisprong 35,4 en daarna 35,8 nu zou ik morgen mijn NOD hebben maar sinds een week is mijn temperatuur 36,5 zou dit betekenen dat ik toch zwanger ben heb namelijk gisteren een negatieve test gehad van cb ook ben ik heeel moe en voel me soms misselijk en heb pijnlijke en gevoelige borsten dit is de eerste maand dat mijn temeratuur zo hoog is
    hoop dat jullie mij een antwoord kunnenbieden
    groetjes

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Je weet pas zeker dat je zwanger bent als je NA je NOD positief test als je temp nog zo hoog is.

Bij sommige vrouwen gaat de temp pas weer tijdens de ongi omlaag....

9. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

nog een paar daagjes afwachten en als ik dan nog geen spoor zie van de duiveltjes eens testen :D

Share This Page