Hallo allemaal, Na heel veel dezelfde topics te hebben gelezen met vagen over overtijd zijn, maar zonder antwoorden, heb ik mezelf maar aangemeld om mijn verhaal kwijt te kunnen. In augustus ben ik met de pil gestopt omdat mijn lief en ik voor ons eerste kindje gaan. Ik had direct een redelijk stabiele cyclus tussen de 25 en 30 dagen maar nu dus niet! Vorige menstruatie was op 8 februari en die daarvoor op 10 januari. De laatste menstruatie was anders dan anders. Ik werd ineens niet lekker in orde in de avond en toen was het ineens mis:x Ik heb nog nooit niet voor tijdens of na de pil mijn menstruatie in de avond gehad! Dus heel gek, maar duidelijk niet zwanger. Ik had een aantal keer wel het idee zwanger te kunnen zijn, maar heb braaf gewacht met testen. Deze keer was ik echt overtuigd en heb op dag 27 een test gedaan. Op dag 25 had ik stugge afscheiding en sowieso veel in die week. Ik plas niet meer, maar wel langzamer. Heb een constante doge mond, maar drink wel weinig altijd en heb een gevoel van brok in mijn keel niet echt misselijk te noemen. Heb de laatste week wat last van hoofdpijn en licht gevoel in mijn hoofd. En mijn buik! Het kriebelt, jeukt, trekt rond mijn navel en de rest van mijn buik en bij mijn liezen. De spieren op mijn heupen zijn gevoelig, heb soms steken en mijn buik voelt soms echt heel erg aanwezig. Vandaar dus het idee en gevoel dat ik wel eens zwanger kon zijn. De test dacht daar anders over... Op dag 32 weer een test gedaan en weer negatief. Daarop heb ik de huisarts gebeld omdat dit op de test stond. Zij gaf aan tot een week overtijd te wachten en dan een bloedtest te doen. Dus maandag op dag 37 weer een test gedaan. Deze gaf een bijzondere uitslag. Ik test met de kruitvat 2 voor 9,65 met een rondje met plus of min en een testvenster. De min was erg duidelijk, maar de streep in het testvenster was nauwelijks te zien Dat was dus niet echt een duidelijke test dus heb weer contact opgenomen met de huisarts. Deze dame vond mij overdreven reageren en zag de noodzaak van onzekerheid niet zo.. Ik kon wachten tot 2 weken. Right. Heb toch een afspraak voor vanochtend laten maken dus dag 40. Wij daar braaf om 8 uur, bleek ik verkeerd ingepland te zijn en er ook geen melding van bloedtest bij te staan! Ik boos en een nieuwe afspraak voor aankomende dinsdag gemaakt. Heb vanavond weer een test gedaan, maar nee, weer negatief. Ik kan zo niet niet niet tegen onzekerheid! Wie kan mij vertellen wanneer je ook pas laat kon zien dat je zwanger was en hoe dat in zijn werk ging of misschien iemand die ook ineens een uitschieter in lengte had tussen menstruaties door? Ik wil een beetje weten wat ik kan verwachten met deze symptomen. Hier op de site staat dat je tot 6 weken zwangerschap niet perse iets hoeft te merken, maar ik vind niets aan informatie over ineens een langere cyclus! Ik ben niet meer gestresst dat de andere maanden, heb geen over of ondergewicht. Ja natuurlijk ben ik bezig met mijn lijf en wat ik voel, want ik wil het ook weten of ik dan ga menstrueren want daar pas ik al weken mijn kleding op aan Ik kan het dus niet uitzetten of zo maar goed, dit had ik de andere maanden dus ook alleen duurde de onzekerheid toen niet al 2 weken! Help?
Het kan zijn dat je ovulatie later geweest is, en daarom je dus later bevrucht bent en nu nog niet genoeg hcg in je urine zit om een positieve test te hebben. Het enige wat nu een eventuele zwangerschap kan bevestigen is de bloedtest, helaas zal je daar dus op moeten wachten. Het kan ook zijn dat je cyclus gewoon langer is dan normaal, door stress kan dit bijvoorbeeld, maar het komt ook gewoon weleens voor terwijl er niets aan de hand is. Mocht je nu deze maand niet zwanger zijn, zou je kunnen proberen om met ovulatie testen te gaan werken, zo krijg je een wat duidelijker beeld over hoe je cyclus in elkaar zit en weet je een beetje wanneer je bevrucht zou kunnen zijn. Succes en hopelijk ben je (gauw) zwanger!
Dank voor je reactie, ik merk mijn ovulatie steeds aan mijn afscheiding en dat klopt met de berekeningen hier op de site. Ik vraag me erg af wast die stugge afscheiding is geweest op dag 25. Kan dat de innesteling zijn geweest en wanneer zou ik dan positief moeten testen als dat het is? Nu toch? Ik snap echt niets van mijn lijf en vind het vervelend dat ik er met niemand over kan praten. We willen het toch graag voor onszelf houden, maar in deze situatie vind ik het wel erg moeilijk.
Je lijf kan je voor de gek houden. Je zou niet de eerste zijn die een cyclus overslaat. Ik heb ook wel eens rekbaar slijm gehad en gedacht dat ik een eisprong kreeg en toch geen positieve ovulatietesten. Om zeker te zijn van een ovulatie kun je beter gaan temperaturen of met ovutesten aan de slag. Ik begrijp de ha ergens wel. Als je een keer ern menstruatie overslaat is voor ons heel frustreren maar de medische wereld kijkt er niet van op. En fijn dat er een forum is waar je je hart af en toe kunt luchten. Sterkte en hou je ons op de hoogte?
Een hele snelle update... Mijn onzekerheid is weg... Ik ging om half 1 slapen vannacht en daar was het dan... Cyclus van 42 dagen gehad na steeds netjes tussen de 25 en 30 dagen. Heb geen buikpijn of war dan ook, terwijl ik me normaal echt beroerd voel. Nu wetik helemaal niet of ik mijn volgende NOD rond de 28 dagen kan verwachten! Naar mijn weten sla je geen cyclus over. Je zit altijd in een cyclus tenzij zwanger neem ik aan... Lief en ik klussen ongeveer om de dag rond de te verwachten nod, dus om er niet overdreven veel mee bezig te zijn ga ik voor nu niet ovulatietesten er tegenaan gooien. En hoe werkt dat trempaturen dan? Heb alleen een oorthermometer in huis. Ik vind het gek dat het zo gelopen is, snap niks van mijn gevoel en mijn lijf. De assistente had dan wel gelijk, maar ze was echt bot aan de telefoon. Stom dat je niet van jezelf op aan kan
Wat jammer Julias. En nu ook de onzekerheid of je de komende cyclus op het juiste moment aan de slag gaat. Temperaturen kun je het beste 's morgens doen op altijd hetzelfde tijdstip en bij mijn weten het beste rectaal. Maar wacht nog maar een paar raadgevers af, want ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Ik hoop van harte dat het snel zover is voor je meid! En die assistente had wel wat vriendelijker mogen zijn! Dikke knuffel en moed houden hoor!
He balen Julias, wat kan je lijf je voor de gek houden he! Ik temperatuur nu een paar maanden en kan het je aanraden, het geeft heel goed inzicht in je cyclus, qua wanneer je je eisprong hebt gehad. Rectaal is idd het meest betrouwbaar, maar ik doe altijd gewoon oraal. Belangrijk is dat je niet opstaat voordat je tempt (dus thermometer naast je bed) en zoveel mogelijk rond hetzelfde tijdstip. De gratis app Fertility Friend vind ik heel fijn werken, die maakt kaartjes van je temperatuur. De dag na je eisprong stijgt je temperatuur 0,2-0,4 graden, en die blijft verhoogd totdat je ongesteld wordt. Zo weet je vrij precies wanneer je eisprong was en wanneer je je menstruatie kunt verwachten. Succes!
Ik temp vaginaal vanaf het eind van mijn ongesteld zijn tot aan het einde van een cyclus. Inderdaad elke morgen nog voor het opstaan..ook in het weekend. Ik gebruik voor het bijhouden de mamaapps. Die kun je ook gewoon op je pc bekijken en op je telefoon. Als je echt inzicht in je cyclus wilt krijgen raad ik je ovulatietestjes aan. Dan weet je precies welke dagen je ovulatie eraankomt en kun je dan extra klussen.