Weet iemand hier een antwoord op?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Snies, Mar 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    #1 Snies, Mar 22, 2017
    Last edited: Mar 22, 2017
    Om het verhaal even kort te maken;

Ik heb net een miskraam achter de rug, 8 maart begon het bloedverlies en 12 maart het vruchtje verloren.
    Nog een controle echo gehad en alles was schoon / leeg, na een week bloeden was het opgehouden.

Nu lijkt het voor mij achter de rug,
    Nu sinds gisteren voel ik mij wederom weer natter van onderen en is het glibberig en kan ik er draden mee maken. (Sorry voor details, maar dan is het duidelijk)

Nu vandaag een ovulatie test gedaan, licht streepje te zien.. Wil deze dagen dus even door testen om te kijken of hij even donker wordt als de controle streep.

Nu is mijn vraag kan ik nu alweer een eisprong krijgen of zijn dit nog restjes hcg en is deze test dus een vals voorteken.

Alle symptomen waren weg, wederom weer rugpijn en veel puistjes en wat rommelige buik.
    Die symptomen heb ik ook altijd rond mijn eisprong.
    Vooral dat slijmerige afscheiding had ik vlak na de miskraam nog niet. Zit soms met afvegen ook roze afscheiding bij, kan dat van de aankomende eisprong zijn?
    Heb je deze symptomen ook nog steeds wanneer je lichaam nog hcg in zich heeft?

Kortom ik hoop natuurlijk dat dit een aankomende eisprong is.. Want wij zouden heel graag opnieuw willen gaan voor een kindje en hopelijk nu op wel een goede zwangerschap.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen qua ovulatie testen en slijmerige afscheiding na een miskraam.

17 maart was de laatste dag van het bloedverlies, zodat jullie een duidelijker beeld erbij krijgen of het nu inderdaad om een aankomende eisprong kan gaan of misschien valse blijdschap is.

(Had nog een ZW test liggen en die was negatief en spierwit)
    Voor mij zijn dit tekenen van een aankomende eisprong, rekbaar slijm, wat druppeltjes bloedverlies af en toe en klachten, maar wil niet te snel blij meer zijn. ;)

2. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

Nov 29, 2014
    1,365
    571
    113
    Ik zou even doortesten. Vruchtbaar slijm kun je een aantal dagen voor de piek al hebben dus het zou eraan kunnen komen. Een negatieve zwangerschapstest is wel een goed teken. Denk er wel om dat een negatieve zwangerschapstest niet hoeft te betekenen dat er helemaal geen hcg is. Een zwangerschapstest (gevoelige) meet waarden vanaf ongeveer de 8 (kv2v5) en 12,5 (andere gevoelige) aan hcg.

Toch vind ik jouw omschrijving best positief klinken. Zou dus gewoon doortesten. Ik hoop dat je snel mooie testen hebt, zowel ovu als zwangerschapstesten!

3. Marlee16

Marlee16 Actief lid

Mar 17, 2016
    473
    67
    28
    Hai meid...😘 Veel sterkte allereerst...Ik heb 2 miskramen gehad en 2 keer echt heel snel nadat ik het vruchtje was verloren weer een eisprong er achter aan. Je lichaam kan zich echt heel snel herstellen. Ik zou even doortesten...

4. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    Dankjewel!
    Dan test ik nog even door, ben benieuwd dan.
    Al durf ik nog niet echt te hopen maar we zullen zien. :)

5. Nooortje

Nooortje Actief lid

Aug 1, 2016
    470
    132
    43
    Allereerst, veel sterkte...

Ik had het ook, bijna 2 weken later alweer wat buikpijn waardoor ik me zorgen ging maken. Maar inderdaad, de test was toen al behoorlijk donker (bij mij lopen ze op).
    Als je doortest weet je het zeker, in elk geval kunnnen jullie wel vast aan de slag gaan!

6. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    Vandaag weer een test gedaan, heel licht een streep te zien. Lichter als die van gisteren.

Het slijm is nog steeds hetzelfde en heb nu links onderin zo'n scherpe drukkend gevoel, af en toe een steek erbij.
    Omdat de test nu lichter wordt ipv donkerder kan het zijn dat mijn eisprong recentelijk is geweest of dat het nog te maken heeft met de afgelopen miskraam.

Met zaklamp er op was de zw test van gisteren nog heeel licht positief, zonder lijkt hij dus wit. Wat betekent dat het nu echt wel langzaam uit mijn lichaam aan het verdwijnen is.

Omdat er nu dus letterlijk geen peil op te trekken is, en we gewoon gemeenschap hebben wanneer we daar spontaan zin in hebben.. Wacht ik gewoon af of het ergens raak is.

Hoe graag we ook willen, maar het is nu heel moeilijk om te bepalen wanneer er een eisprong zal zijn. En het moet geen verplichting worden, en om nou 3 weken lang met testen in de weer te zijn zie ik niet zitten. Wil er ook niet te lang mee bezig zijn.

Heb met mezelf afgesproken tot midden / eind april af te wachten met ZW testen, mochten die testen dan weer donkerder zijn weet ik voldoende omdat hij nu zo licht was dat het niet direct te zien valt moet ik dan wel duidelijk verschil kunnen zien.

Verder probeer ik het een beetje los te laten, niet op elk pijntje te focussen en meer dan afwachten kan ik niet doen.
    Hoop in ieder geval dat mijn lichaam snel weer de oude is, we zullen zien.
    Probeer mezelf dan straks tegen te houden om eerder te testen, ivm onduidelijke cyclus nu en niet dat ik er tig testen doorheen jaag voor niets. :)

7. Monic

Monic Bekend lid

Mar 27, 2012
    751
    2
    18
    Hier ook een.. miskraam gehad. 13 dagen gevloeid en 6 dagen na het stoppen met bloeden direct een eitje! Een goeie ook; want ben meteen weer zwanger geraakt!! Hoop t ook voor jou!! Blijven testen zeg ik.

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Gezien je klachten denk ik echt dat je ei er aan komt
    Vruchtbaar slijm kan al dagen van te voren en die pijn die je voelt is waarschijnlijk vh groeien vd follikel

Een ovu test hoeft niet op te lopen zoals een zwangerschapstest
    Ik had de ene dag nog nauwelijks een streepje en de volgende dag een knaller
    Dat de test nu lichter is dan gister zegt echt niks. Lh schommelt.
    En kan ineens pieken

Je hebt een goede echo gehad na de mk dus daar zal het echt niet van zijn

Hopelijk pakt je cyclus gewoon gelijk goed op, bij de een gaat dit beter dan bij de ander
    Maar gezien je klachten, zou ik zeker even doortesten

9. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    Eigenlijk geeft jouw antwoord mij meer duidelijkheid, dacht namelijk inderdaad dat hij ook moest oplopen zoals een zw test.

Ik merkte vrij snel dat de zwangerschaps kwaaltjes afnamen, ik was theoretisch gezien 9 weken zwanger toen miskraam op gang kwam, maar met 6 weken Was het gestopt met groeien. Door niet weten wanneer eisprong toen is geweest (uitgaande van 34. Dagen cyclus) hebben we afgewacht en is het dus 8 maart op gang gekomen en 12 maart vruchtje verloren en 17 maart was het bloeden gestopt.

Tijdens controle echo waren mijn eierstokken nog gecontroleerd en ze zag niks geks, waardoor ze direct zei dat ik dit als een zware menstruatie moest zien en omdat ik al zo vroeg een miskraam had, ook niet extreem veel hcg in mijn lichaam zal hebben waardoor mijn cyclus gewoon direct weer normaal kan zijn.

Had altijd onregelmatige cyclussen waarvan laatste maanden 34 Dagen, stiekem Hoop ik dat deze miskraam er voor gezorgd heeft dat het weer regelmatig is.
    Al weet ik dat hcg ook een eisprong stimuleert dus het nog niets hoeft te zeggen van wel of niet regelmatig nu iedere maand.

Als ik heel eerlijk ben en 34 Dagen nu zou aanhouden, had ik nu echt nog niet veel meer slijm gehad, om het voor mij dus even makkelijk bij te houden heb ik mijn cyclus op 28 Dagen gezet, en dan komt het overeen dat ik nu in mijn vruchtbare dagen zit en rond zondag mijn eisprong moet hebben.
    Als ik daar vanuit ga zou ik normaal gesproken 9 april ongesteld moeten worden, word ik dat niet kan ik over tijd zijn..
    Maar wacht met testen dan sowieso wat langer, tenzij ik echt weer kwaaltjes ga krijgen en weer kotsmisselijk word maar dan weet ik het snel genoeg.

Dit geeft mij wel goede moed, ben benieuwd hoe snel mijn lichaam zich herpakt heeft uiteindelijk.
    Valt wel op.. Rond eisprong stond ik vol met puistjes, met zwangerschap nog meer. Door miskraam verdwenen ze en nu sta ik her en der weer onder met puistjes. :p

10. XmoonlightX

Dan ben ik blij dat ik gereageerd heb :D

Ik had ineens na mijn mk rond de eisprong beetje bloedverlies.
    Mijn eerste cyclus na mijn mk sloeg nergens op , geen ei en drie weken bloedverlies
    Maar dit komt waarschijnlijk omdat ik nog een testje vd mk had, maar te weinig om nog te currateren. De gyn zei , komt vast met de 1e menstruatie mee. Ik had al 2 keer pillen gehad en was al 2 weken bezig
    Ik zou ook 10 wk geweest moeten zijn, maar al gestopt na 6 weken. Maar hier dus wel een iets langer beloop
    Daarna had ik weer mijn eigen cyclus, wel iets onregelmatig , tussen de 28 en 43 dagen
    Maar was bij de derde eisprong al weer zwanger

Deze zwangerschap ging helemaal vlot

Ik duim voor je dat je weer snel een positieve test in handen hebt

11. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    Pfff je kan zo in de war raken van je eigen lichaam.
    Ik voel het gewoon lopen zo nu en dan, en als ik te lang zit of lig lijkt het net of ik in mijn broek heb geplast.

Tja afscheiding is nog steeds waterig / slijmerig met een witte doorzichtige gloed. Kan er ook nog steeds draden mee trekken.

Zover ik mij herinner heb ik dit nooit zo hevig gehad als nu tijdens een eisprong, alleen toen ik bleek zwanger te zijn. Dat was het eerste wat mij opviel dat ik toen onwijs veel afscheiding bleef houden en ik normaal rond nod kurk droog was als ik gewoon ongesteld ging worden.

Sinds bloeden is gestopt loop ik ook al met lage rugpijn en dat heb ik nog steeds en de puistjes. Dat had ik ook toen ik zwanger bleek te zijn.. Normaal tussen eisprong en nod verdwenen die klachten dan zeg maar. En kreeg ik gewoon buikkrampen van de menstruatie.

Nu zei mijn vriend eigenlijk als grapje van je bent toch niet alweer net zwanger, dat daarom de zw test heel licht positief al is.
    Maar dat lijkt mij totaal onmogelijk, wij hebben het pas weer gedaan na de 17de toen het bloeden echt gestopt was.
    Wel had ik aan eind van die week al drukkende pijn rond mijn linkereierstok.
    Maar ik schonk er geen aandacht aan.. Bloedde immers nog wat.

Wel vond ik opvallend dat ik net na het bloeden diarree had, had ik ook in begin van mijn zwangerschap. Maar weer geen aandacht aan besteed.
    Als ik nu zwanger zou moeten zijn.. Dan is mijn eisprong tegelijkertijd geweest als het einde van het bloedverlies of net wanneer het gestopt is.

Eerlijk gezegd lijkt mij dit totaal onmogelijk en denk ik nog steeds nu aan een eisprong dan zwangerschap.
    Pfff zo vervelend dat je nu niks af weet van een cyclus na een miskraam.

Ik moet mezelf denk niet zo gek maken. Meer dan afwachten kan ik niet doen..

12. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    Korte update; test was vanavond wel donkerder dan vanmorgen. Maar nog geen knaltest,
    Nu kan ik gewoon echt draden trekken en voel ik ook dat het meer afscheiding dan voorheen is..
    Ik denk idd dat ik rond mijn eisprong zit.

Ach we hebben het gewoon gezellig deze dagen en zullen zien of het effect heeft gehad. :)

13. XmoonlightX

Share This Page