Ik heb al een aantal maal gelezen, dat je kennelijk een grotere kans hebt op zwangerschap net na een antibioticakuur. Is dat echt zo? En waarom zou dat dan zo zijn? Ik ben razend benieuwd, want ik heb toevallig vorige maand een kuurtje gehad ...
geldt dat niet alleen als je de pil slikt omdat antibiotica de werking van de pil vermindert? heb er verder nog nooit van gehoord. (maar als er nu een run op antibiotica komt, weten we waar het van is )
Dat van die pil dacht ik dus ook. Maar dat schijnt niet zo te zijn. Gaat echt om niet-pillende dames. Ik hoop, dat iemand iets meer hierover weet..
Ik weet wel dat er verschillende meiden in mijn omgeving na anti-biotica zwanger zijn geworden... maar of het echt daaraan gelegen heeft....
Je gaat me toch niet zeggen dat je dan een kuurtje gaat doen he ? Lijkt me een broodje aap verhaal wat uit z'n verband is gerukt in combinatie met de anticonceptie pil.
Nee zeg! Maar ik heb dus een kuurtje gehad in november en prompt had ik een goede eisprong in december. Het kan natuurlijk volledig toeval zijn, maar ik zou nooit zomaar iets gaan slikken.
Nou dan zal ik jullie even uit die droom halen, sorry.. Ik ben namelijk apothekersassistente. Je hebt inderdaad meer kans op zwangerschap met een kuurtje wanneer je de pil slikt, dat is omdat de antibiotica de pil onbetrouwbaar maakt. Dit geld niet alleen voor de dagen dat je de antibiotica slikt. Maar ook tot zo'n 2 weken na de kuur. Dit geldt trouwens lang niet voor alle kuren. Het zijn er slecht een paar. Ik hoop dus niet dat jullie nu aan de kuren gaan. Want dat kan ook juist slecht zijn voor evt. zwangerschap of baby. Zeker in de eerste stadia. GRoetjes!
Serieus , had echt gedacht dat het niet waar was! Hmmm nou ja, heb ik even mazzel. Zit precies aan een kuurtje *proest*
Idd wat Tirz zegt is waar. Ik ben verpleegkundige en het is grote onzin dat je van een antibioticakuur sneller zwanger zult worden. Als iemand na een ab-kuur zwanger is geworden is dit puur toeval en ligt het niet aan de antibiotica. Voor de dames die aan de pil zijn is het idd anders, sommige antibiotica's hebben invloed op de werking van de pil dus daarvoor geldt wel altijd goed oppassen! Dit is echt weer een broodje aap verhaal
Nogmaals: ik zou zoiets nooit doen, maar omdat ik -ik weet echt niet meer precies waar- heb gelezen dat dames die NIET aan de pil waren schreven over hogere kansen op zwangerschap ná een ab kuur, stelde ik mijn vraag. Mede omdat ik dus nu een eisprong had ná een kuur en mij is verteld dat ik geen eisprongen heb van mezelf. Ik was dus op zoek naa een al dan niet bestaand verband. Uiteraard is het mij met deze vraag zeker niet de bedoeling, dat dames nu ab gaan slikken wanneer ze dat niet nodig hebben!
Ach joh, Hellen dat snapt iedereen toch wel. Geen zorgen maken hoor . Ik snap je goede bedoeling wel hoor!
Ik snap je vraag ook heel goed, als je zoiets leest is het toch de moeite waard om er iets over te vragen toch? Maar helaas voor zover ik weet staat het niet met elkaar in verband. Ben wel benieuwd hoe die meiden daarbij komen.