Ik werk normaal gesproken 3 dagen per week. Gelijk na mijn zwangerschapsverlof heb ik ouderschapsverlof aangevraagd voor 1 dag. Ik zou dus 2 dagen gaan werken. Na anderhalve dag te hebben gewerkt ben ik in de ziektewet beland. Ik ben 2 halve dagen gaan werken en ik heb dit langzaam opgebouwd. Volgens de arbo arts en de arts van het uwv was mijn ziekte zwangerschapsgerelateerd en heeft mijn baas een uitkering gehad. Omdat het zwangerschapsgerelateerd was is mijn ouderschapsverlof opgeschoven, maar ik kreeg maar loon voor 2 dagen. Mijn vraag is: Behoorde ik dan niet mijn loon van 3 dagen te behouden?
Beste Angie1976, Ik kan niet beoordelen of je werkgever meer loon zou moeten betalen. Dit kan onder andere van je contract of cao afhangen. UWV heeft hier geen inzicht in; UWV vergoedt alleen een percentage van je dagloon aan je werkgever. Ik raad je daarom aan om hier even contact met je werkgever over op te nemen. Kom je er met je werkgever niet uit? Schakel dan juridische hulp in. Ik wens je veel sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare