Teveel met zwanger worden bezig?..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roos36, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Lieve dames,

Net als jullie wil ik dolgraag zwanger worden. Onze dochter is nu 5 jaar. Al snel wilde ik wel weer een kindje ondanks een moeilijke start bij haar geboorte. Mijn man wilde niet meer en nooit meer zei hij.

Dit hield hij heel lang vol en ik gaf het op. Kapot was ik ervan en zelfs overwogen om te stoppen met onze relatie want het stond tussen ons in. Ik heb er zoveel verdriet om gehad dat hij niet meer wilde.

Tot hij 2 weken geleden toch aangaf wel weer te willen. Mijn wereld stond op zijn kop. Ik had immers alles bijna moeten verkopen incl ledikantje ect..
    Maar hij meende het en we gaan er voor.

Echter, ik kon al aan niks anders denken dan een 2e kindje toen hij nog niet wilde. Het zal het oergevoel zijn van een moeder. Het moest gewoon zeg maar. Ik kon het niet tegen houden.

Maar nu nog kan ik aan niks anders denken en zit veel teveel op dit forum. Test te vaak met ovu tests. En doe er alles aan om maar sneller zwanger te kunnen worden.. Ik wil 3 keer per week klussen, wat mijn man tegen staat:$

Nu hoorde ik ook is dat als je er teveel mee bezig bent het tegen kan werken met zwanger worden.

Zou dit waar zijn? Zijn er hier dames die toen ze het loslieten wel zwanger raakten?

Of zijn er juist dames die toen ze gingen testen en dus op het goede moment gingen klussen, toen juist wel zwanger raakte??

Zijn er hier dames die zich hierin herkennen?

Ik hoor graag alles van jullie!!

2. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    @roos35...
    Ben benieuwd naar de reacties die hierop komen, ik en mijn vriend proberen al ruim een jaartje zwanger te worden van een eerste kindje maar tot op heden is dat nog niet gelukt :(
    Ik ben ook grootverbruikster van ovu testen, zwangerschapstesten en mijn vriend gaat overal in mee ook temp ik sinds een maand en zit ik veel op ddit forum en probeer ik van alles te weten te komen etc.
    Dus zeer bekend klinkt jouw berichtje :D:D
    Sinds 13 mei zijn we in de mmm (medische malle molen) gestapt en hopen we dat het ons wel gaat lukken....
    Dus ook ik ben super benieuwd naar alle reacties....

Super tof berichtje!!!

En succes met het krijgen van een tweede kindje, heerlijk!! Ik hoop dat het jullie heel snel is gegund!!

Liefs Pien

3. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw

4. MamaLootje

MamaLootje Actief lid

9 jun 2011
    151
    0
    0
    Heey Roos36

Ik heb het nooit zelf mee gemaakt, want ik werd jong opgepland zwanger van mijn eerste..
    Maar weet wel dat mijn tante helemaal *geobsedeerd* werd van zwanger worden.
    Ze heeft het uiteindelijk na 2 en half jaar opgegeven en dacht dat het er nooit meer van zou komen, en ja, precies die maand daarop had ze een positieve test in dr handen!
    Ik weet niet of dit puur toeval is, en tuurlijk is het logisch dat je het heel graag wilt, maar denk dat je lichaam beter "presteerd" als het wat rustiger is zeg maar..
    Dus mijn advies is toch wel iets proberen los te laten, hoe moeilijk dat ook is.. Wie weet werkt dat bij jou ook wel in je voordeel?

p.s wel super dat je man alsnog een 2e kindje wil, heel veel succes en ik hoop dat het snel raak mag zijn!

5. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hoi, sinds wij besloten hebben dat er een kindje mocht komen, ben ik er ook heel veel mee bezig; temperaturen, véél klussen, slijm en baarmoedermond in de gaten houden en niet te vergeten hele dagen op het forum en internet...dus ja, ik was er veel mee bezig.

mijn 1e ei na mijn pilstop hebben we daardoor zeer goed benut en zie onderschrift!

ik weet niet of het tegen werkt, ik denk dat dat meevalt. de omstandigheden moeten goed zijn.

6. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    @Pientje10,

Ja mijn man staat het echt tegen dat verplichte. Maar moet er wel bij zeggen dat hij progressieve reuma heeft dus hij heeft vaak pijn en is moe. Ik denk dat dat ook mee speelt.

@Mamalootje,

Wat een bijzonder verhaal. Wel heel mooi dat je tante uiteindelijk toch na 2,5 jaar zwanger raakte.

@Roeska123,
    Wat gaaf zeg. Gefeliciteerd! In de eerste ronde raak dus. De verhalen wisselen dus nogal.

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat stellen die al erg lang bezig zijn of in de mmm zitten het tegen het hoofd stoot als mensen zeggen "ach je moet het loslaten dan komt het wel".
    Hoop dat het niet verkeerd overkom. Dat wil ik even erbij zeggen.

Ben heel benieuwd naar ieders ervaringen en verhalen. Ik kan gewoon niet zonder dit o zo gezellige forum en lees idd alles aan info wat er maar te lezen valt.

Het komt namelijk ook voort uit het feit dat ik zelf de eerste keer gewoon spontaan zwanger raakte zonder dat ik ook maar iets bij hield of las. Ik was alleen met de pil gestopt en voelde me na een aantal weken zo erg misselijk en heel naief dacht ik dat ik gewoon ongesteld moest worden omdat mij nboobs groter waren.. Hartstikke zwanger. En de gyn zei destijds dat het voor mij moeilijk zou worden ivm eierstok problemen... De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

7. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ roos, denk dat iedereen zich hier wel een beetje in kan vinden.. de eerste 2 maanden was ik er enorm mee bezig! was er ook echt gestresst om!
    Ik zit nu nog steeds bijna dagelijks op het forum, maar ik zie het meer als lekker kletsen met meiden die ook zwanger willen worden, ik test met ovulatietesten maar dit is meer om mijn eigen cyclus in de gaten te houden omdat die nogal verschillend kan zijn, verder klussen wij wel regelmatig maar als de zin er niet is dan doen we het ook gewoon niet.

wat roeska hier ook zegt, de omstandigheden moeten goed zijn. En een kindje kun je niet plannen (helaas) dus wat bij mij wel heel goed heeft geholpen is, het komt wanneer het komt..
    Snap heel goed dat je het gelijk wilt!! wil ik ook :p maar je hebt iig al een dochter, probeer gewoon veel je aandacht op haar en op je man te richten en probeer je dagen een beetje vol te plannen (niet overvol natuurlijk ;)) dan heb je niet zoveel tijd om er mee bezig te zijn!!

8. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Toen ik na 2 jaar nog niet zwanger was zei mijn gyn dat de kans op een spontane zwangerschap bij ons heel klein zou zijn (zaadkwaliteit). Omdat we nog heel jong waren (22 en 26) hadden we nog geen zin in de mmm en besloten onze kinderwens uit te stellen en eerst nog te genieten van ons leven samen. Ik heb het toen ook volledig los kunnen laten. Paar maanden later ben ik bij een paragnost die mij voorspeld dat als mijn oom sterft (die had kanker) dat ik zwanger zou worden van een jongen. Nou ik geloof niet zo in dat spirituele hoor! Maar... Mijn oom sterft een paar maanden later en de dag voor de begrafenis kan ik het stiekem toch niet laten om een test te doen... ZWANGER! Hoe is dit mogelijk denk je dan toch he? Na 3 jaar toch nog spontaan zwanger... van een jongen! Nu alweer 4 maanden oud!
    Ben twee weken geleden bij ziezelfde paragnost geweest... het eerste wat ze zei was, je zult binnen 3 maanden zwanger worden van een meisje en ze zal wat eerder geboren worden dan gepland... Dus ben nu echt zoooo benieuwd of ze weer gelijk gaat hebben!

xxx

9. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    @fifi: zo dat is wel heel toevallig dan! :eek: daar zou ik ook wel eens mee willen spreken hihi

10. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    @xfifix,

Wat een bijzonder verhaal. Ik geloof wel in paragnosten. Het is wel echt heel apart dat je ook nog een jongen kreeg. Geniet van die kleine.

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige

12. wendy1977

wendy1977 Bekend lid

30 dec 2010
    590
    0
    0
    verpleegkundige
    brabant
    ook ik ben nu een tijdje bezig om zwanger te raken en was er enorm veel mee bezig. probeer dat nu minder te doen.

ik denk niet dat stress echt een factor kan zijn om niet zwanger te worden. kijk naar vrouwen in hongersnood en in oorlogsgebieden. die raken ook allemaal zwanger..
    ik weet het soms ook niet meer, en denk dat ik meer en meer geduld moet hebben.

13. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Inmiddels zijn wij ook alweer bijna 3jaar bezig.
    Sinds jan '11 gestart met IUI en er nu 4 gehad. Nu even pauze.
    Tot nu toe geen reden kunnen vinden waarom het niet lukt.
    Ik ga het nu ook proberen los te laten, maar merk dat het echt een proces is. Iedere maand gaat het een beetje beter.
    Ik hoor zooo veeeel verhalen over stellen die al heel lang bezig zijn. Als ze het dan eenmaal los laten is het raak!
    Wat mij erg helpt is om afleiding te zoeken, je even concentreren op een ander doel. Zo ga ik binnenkort starten met een opleiding voor mijn werk.
    Verder probeer ik van de dingen te genieten die je nu nog makkelijk kan doen.
    Ooit heeft mij ook iemand gezegd: 'Als je het loslaat, krijg jij 3 prachtige kinderen" !
    Daar hou ik me dan maar aan vast.

14. Jamie1987

Jamie1987 Lid

31 mei 2011
    29
    0
    0
    Secretaresse
    Zuid Holland
    Hoi dames,

Nou ik sluit me helemaal bij jullie aan.

Wij zijn sinds januari dit jaar gestopt met de pil en ben er ook best veel mee bezig.
    we zijn al zwanger geweest (april) maar helaas een miskraam met 5 weken.
    gelukkig hebben we dat snel achter ons kunnen laten en zijn gelijk verder gegaan.
    de maand daarna gewoon ongesteld geworden, gelukkig toch wel en deze maand voel me ik me anders dan anders.
    maar ja ben bang dat je ook 'kwaaltjes' gaat zoeken haha

ik ben wel van mening dat wanneer je op een 'gezonde' manier ermee bezig bent in je hoofd dat dat niks uit maakt.
    je mag best genieten van het feit dat je een kindje wil/gaat krijgen dus naar mijn mening maakt het allemaal niets uit.
    hoe kan je lichaam immers voelen dat je je er veel denkt?
    het moet natuurlijk niet te gek worden zoals verplicht vrijen enz.
    het moet wel leuk blijven toch.

ik hoop op roze deze maand, moet woensdag ong worden kan natuurlijk niet wachten en zou nu al een test willen doen haha maar ja beetje vroeg he.

ik hoop voor iedereen hier dat we snel zwanger zijn en lukt het even niet schouders eronder en er weer voor gaan.
    het komt allemaal goed op welke manier dan ook.

Liefs Jamie

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Wij waren sinds december bezig voor een tweede. Was er uiteraard ook meteen heel erg mee bezig. Na het overlijden van mijn schoonmoeder in april ben ik ongeveer een maand niet op het forum geweest. Te druk met andere dingen en ik wilde wel weer eens gewoon lekker tot rust komen en ook weer genieten van m'n man ipv "verplicht" seks......nou, zie hieronder het resultaat.

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik en mijn vriend zijn 7 maanden bezig geweest om zwanger te raken.. Was ook echt geobsedeerd door kinderen krijgen. Was ook al begonnen met ovu testen maar daar werd ik echt chagie van...
    Ik dacht ik ga mezelf eens focussen op een dieet want ik ben mezelf helemaal gek aan het maken op deze manier.. Een maand later was ik zwanger...:D

Ik had Zelf altijd een hekel aan mensen die zeiden je moet er niet zo mee bezig zijn want dan lukt het niet. Hoe kun je niet met iets bezig zijn wat je zo ontzettend graag wilt? Maar in mijn geval bleek het toch wel zo te zijn!:D

17. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Wat is 'stress'? Zolang je nog normaal kunt functioneren zal het geen kwaad kunnen. Het moet al ver gaan eer je die grens overschrijdt. En voor elke gyn die zegt dat stress nefast is, is er eentje die zegt dat dit niks uitmaakt. Het is nog niet zwart op wit bewezen. Anders zouden ze al lang kalmeerpillen aangeraden hebben als je zwanger wilt worden, toch?

Een goede boodschap: als het een jaar niet lukt, zoek dan een gyn op. Het zit niet steeds tussen de oren! Er kan zoveel schelen. Zaken die niet opgelost geraken met yoga of massages of een weekendje weg of wat dan ook. Verdoe ook niet meer maanden dan nodig (dit is: 12 maanden) door je in te prenten dat je enkel geduld moet hebben en dit uiteindelijk beloond zal worden. Het is nadien soms pijnlijk om te beseffen dat je jarenlang geprobeerd en gehoopt hebt terwijl je eigenlijk geen enkele kans op zwangerschap had.

18. pbw19811970

19 jan 2010
    53
    0
    0
    ik was ook veel bezig met zwanger worden en zoals in je andere topic heb ik ook overgewicht, ik was in de 1e ronde zwanger en nu bijna 10 weken een gezonde zoon.
    ieder lichaam is anders en reageert anders op factoren, maar in mijn ogen is teveel er mee bezig zijn een fabel..

19. Netten

Netten Nieuw lid

11 jun 2011
    1
    0
    0
    Hallo meiden!

Hier nog iemand die al bijna een jaar bezig is met zwanger worden......:(
    Ben er ook teveel mee bezig! maar het lijkt me ook zo prachtig!
    En dan zie je in de winkels zulk leuk baby spul , dan wil je ook té graag!
    We blijven hoop houden, maar denk dat als ik over een paar weken toch weer ongi word, ik toch eens met de ha contact opneem.
    Jullie ook allemaal succes, en tot snel, hopelijk met positief bericht! :)

Ps: ik gebruik geen ovu testen , en heb ook nooit getemperatuurd.

20. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    @ Zussie Ik ben het oor 300% met jou eens.

En als in dit geval de man in kwestie al aangeeft dat 3x in de week "moeten" klussen hem tegen staat, zegt dat heel veel.

De bron van alles ligt bij jullie liefde voor elkaar. Dat is uiteindelijk de reden dat jullie nu oor een tweede kindje hebben gekozen. Ik kan me ergens wel voorstellen dat het je man tegenstaat. Maar ik wed, dat als jij hem laat merken dat je wil vrijen uit liefde voor hem ipv om een kindje te maken, dat ie dan wel 7x per week wil. Dat was namelijk in mijn geval wel zo... Heb het leuk met elkaar... Dat daar eventueel een kindje uit gaat voortkomen is mooi meegenomen. Maar die fijne momenten pakt niemand jullie zowieso meer af! :)

Deel Deze Pagina