Hoi dames Ik snap er niks meer van. Mijn ovulatie was op maandag 17 april (ovulatietesten gebruikt). Ik moest dus maandag 1 mei ongesteld worden. (Bij mij is dit altijd 14 dagen later) Ik heb altijd dagen vantevoren al klein beetje bloedverlies. Nu had ik vrijdag 28 april afscheiding met klein vlokje helderrood bloed. Meer niet. De dag erna ook wat bloedverlies (alleen met afvegen) en toen hield het op. Het was allemaal heel weinig en de twee dagen erna alleen wat bruine afscheiding (zat alleen wat op tampon). Ik heb toch elke menstruatie wel 2 dagen met flink bloedverlies maar nu dus alleen bruine afscheiding en gisteren en eergisteren zelfs niks. Net heb ik een (early) testje gewaagd maar zo negatief als iets. Hoe kan dit nu. Wel een eisprong, minimaal (bruin) bloedverlies maar niet echt ongesteld maar dus ook niet zwanger. Nu snap ik er niks meer van. Voel me teleurgesteld maar ook verward want hoe tel ik nu de start van een nieuwe cyclus als ik niet ongesteld ben... Ik ben al een jaar v.d. pil af trouwens. Kan het een late innesteling zijn of is dat beetje bloed en bruine afscheiding dan toch een menstruatie? Normaal heb ik toch echt sowieso 2 dagen echt goed bloedverlies en dagen daarvoor en daarna nog beetje. Voel me niet zwanger. Heb wel gevoelige borsten en heel lichte menstruatiebuikpijn maar dat heb ik altijd al vanaf zo'n 4 a 5 dagen na eisprong. Maar niks zet door
Ik lees ff mee... hier namelijk dezelfde situatie. Ik weet het ook niet... wellicht toch late innesteling? Ik zat eraan te denken om om de 2 dagen vanaf nu te testen.
Misschien dat je ei niet gesprongen is op moment dat de ovulatietesten positief waren en iets later wel. Hoe zagen je testen eruit? En heb je getemperatuurd ter controle dat hij ook echt toen gesprongen is? Als hij inderdaad later is geweest dan zou je ergens komende dagen ongesteld moeten worden of alsnog een positieve zwangerschapstest hebben. Altijd lastig die onduidelijkheid...
Positieve ovulatietest betekend niet dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt: er kan een keer een eitje blijven zitten (is heel normaal dat dat een keer gebeurt bij vrouwen in vruchtbare leeftijd). Of toch niet springt en later de eisprong in zet.
Mans dat het ei niet is gesprongen en dat hij afgelopen weekend pas gesprongen is. Je nod is dan over ca een week.
En weet je al iets? Mijn test vandaag negatief. Intussen wel misselijk, pijn aan borsten en last van mijn buik. We zullen zien