Overtijd lopen**maar niet meer kunnen poepen**HELP**

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Grassprietje, 15 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    voordat ik begin, Sorry voor mijn directe taalgebruik 8)

Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien loop ik nu overtijd...ik ben het goed zat mogen jullie weten, maar daar gaat het nu ff niet om ;)

De gehele zwangerschap heb ik al last van moeilijk kunnen poepen en aambeien. Alles heb ik al geprobeerd van pruimen eten tot een glas lauw water elke ochtend etc etc...Dat was redelijk vol tehouden, maar soms zeker 6 tot 8 dagen tussen het daadwerkelijk kunnen poepen.

Ik heb zeker sinds een week niet meer gepoept, en dacht net temoeten, maar helaas na 20 minuten gezeten te hebben, ben ik gstopt..Kleine keutels maar de grootste lading zit er nog...

Het is ongelovelijk pijnlijk om te poepen en durf ook niet te hard te drukken want voel dan meteen dat de kleine aan het tegen sputteren is, en er treden dan ook harde buiken op..Ben ook bang dat ik te hard poep en wellicht de beeb eruit druk :(

Hebben jullie nog tips om deze laatste dagen/weken rond te komen? en kunnen jullie mij enigzins gerust stellen? Of is dit iets wat ik met de vk of ha moet overleggen?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi claudia,

Ontlasting kan vreselijk in de weg zitten, je kan een klysma (microlax) halen bij de apotheek. Ga op je linkerzij liggen, plaats het staafje in je achterste, knijp tube leeg en haal het ingedrukt er weeer uit. Blijf nu zo lang mogelijk liggen minsten 15 min. En als je het niet meer kan houden moet je naar de wc gaan. Ga curanol halen (zalf en pillen) Om de ontlasting zacht te houden en dit helpt ook tegen aambeien.
    Curanol moet soms op recept via de verloskudnige, sommige hebben ook een microlax op zak. Vraag eht gewoon even wij vinden niets gek!

Groetjes imke

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    immie bedankt voor de tip...Ondertussen heb ik met veel moeite nog wel iets weten te poepen...Ik ga in ieder geval even een tripje richting apotheek maken...

Donderdag gaan ze me strippen hopelijk gaat er dan iets gebeuren..
    Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag :)

Gr Claudia

Deel Deze Pagina