Hallo allemaal, Ik wil graag thuis bevallen, maar nu heb ik gehoord dat als je zwaarder ben dan 100 kg je niet thuis mag bevallen. Of bij een bepaalde BMI-waarde? Nu was ik 113 kg in het begin van mijn zwangerschap. Nu ben ik bijna 28 weken en weeg ik 118 kilo. Heeft iemand hier ervaring mee of je dan verplicht bent in het ziekenhuis te bevallen? Het gaat er volgens mij om dat het ambulance-personeel niet zo veel mag tillen. Heb zelfs gehoord dat je dan door de brandweer uit het raam getakeld moet worden nou dat beeld wil ik mezelf dus echt besparen. Dus tips en informatie is van harte welkom xx
hoi ik heb hier geen antwoord op..maar zal toch niet met het ambulance personeel te maken hebben?lijkt me wel heel erg als dat wel zo is..ze moeten wel vaker zwaardere mensen tillen..als je een ongeluk krijg bijv. met de auto gaan ze je toch ook niet op straat behandelen omdat ze niet "zwaar" mogen tillen..als het nou 200kg zou zijn..maar dat ben je niet..moeten ze maar niet van die dunne mannetjes aannemen bij de ambudienst ben wel benieuwd of het idd daar mee te maken heeft.. groetjes
Hier is het zo dat als je BMI boven de 30 is je niet op de eerste etage mag bevallen. Ik ben 1.85 en woog aan het begin van mijn zwangerschap 108 kg heb een BMI van 31.6 moet nu dus beneden in de huiskamer bevallen. Daarna als alles goed is mag ik lekker naar boven om te douchen en naar mn eigen bed. Deze regel geld inderdaad voor ambulance personeel want die mogen je niet naar beneden tillen en inderdaad dan komt de brandweer en dat wil je echt niet. Ik weet niet in wat voor een huis je woont maar zal het als ik jou was even met je vk opnemen.
als je bmi boven 35 is moet je in het ziekenhuis bevallen. ben je zwaarder als 100 kilo mag je thuis bevallen maar dan riskeer je idd wel dat als ze moeten komen dat de brandweer komt om te assisteren..(die komen waarscheinlijk met 4 tot 6 man) de ambulance dienst mag niet zwaarder tillen als 100 kilo.alles hoger moeten ze de brandweer laten komen voor assistentie. ze zullen je niet behandelen op straat maar ze zullen de noodzakelijke zorg geven in de auto zelf en dan wachten ze op de brandweer.
Even een vraag dan.. Ik ben nog helemaal niet zwanger maar maak me er wel beetje druk over.. Ik wil heel graag thuis bevallen. Heb wel overgewicht. weeg nu 80 kilo maar ben maar 1.58 Mag ik thuis bevallen dan?
Nou daar is hier helemaal niet naar gekeken eigenlijk, woog 103 een dag voor de bevalling (zijn er alweer 25 af ) en ben maar 1.62 maar ben gewoon thuis boven in mijn eigen bedje bevallen
Ja, volgens mij verschilt het ook erg per regio. Want hier heb ik er nog nooit van gehoord, terwijl er toch diverse verhalen de ronde over doen. Ik geloof ook niet dat er een soort van regelgeving voor is dat landelijk geldt. Per regio kunnen ze dat geloof ik zelf bepalen, maar ik heb 17 maart weer controle bij de verloskundige en dan zal ik het eens goed navragen.
Ik woog aan het eind van de zwangerschap 110 kilo (25 kilo aangekomen). Ik mocht van de verloskundige niet boven bevallen, moest dus of in de huiskamer of in het ziekenhuis. Dit is uiteindelijk het ziekenhuis geworden, ivm gebroken vliezen bij 36+3 weken. Dag ervoor was ik nog bij de vk
dit is landelijk protocol.(werk als vrijwilliger bij de brandweer) het gaat trouwens ook om het start gewicht bij zwangerschap
De verloskundige zei tegen mij dat ze tot maximaal (maar dan ook echt maximaal) 105 kilo mogen tillen.
Ik ben nu precies 100 kilo. Ik heb er nog niets over gehoord hoor. Ik was voor de zwangerschap zo'n 80-85 hooguit, ik ben 1,80 lang en mensen zien niet aan me dat ik 100 kilo weeg. De VK weet dit natuurlijk wel want daar moet je je altijd standaard laten wegen. Moet ik er zelf om gaan vragen? Ik hoef nog maar een paar weken dus echt veel meer dan 105 ofzo zal het niet worden. Ik heb heel veel vruchtwater, grote baarmoeder en groot kindje. Mijn kleding van voor de zwangerschap pas ik zelfs nog, behalve bij mn buik dan. Ik wil graag gewoon boven bevallen, alles staat al klaar en was zo 'gepland'... :'(
Het gaat om het gewicht en BMI VOOR de zwangerschap!!! Dat je nu dus meer weegt maakt niets uit Janneke! Ik woog voor de zwangerschap 109 kilo met een BMI van 33. Dan moet je dus op de begane grond bevallen. Een BMI boven de 35 in het ziekenhuis.
@ janneke ik had precies dezelfde omstandigheden dan jij... Ik ben ook 1.80 lang en woog de laatste dagen van mijn zwangerschap tegen de 105 kg (ben 25 kg aangekomen in de zwangerschap) en ik ben gewoon op de bovenverdieping bevallen hoor! Niemand die er iets over heeft gezegd.
hoi ik ben ook zwaarder als 100 kilo en was druk bezig met afvallen maar toen ik zwanger werd mocht het natuurlijk nie meer hier is het zo als je een bmi hebt boven de 35 word je daar de gyn gestuurd en dus automatische in het ziekenhuis bevallen eerst vond ik het nie fijn wilde liever thuis maar nu ik eraan gewend ben aan het idee vind ik het eigenlijk wel fijn mocht er iets zijn ben je gelijk in het ziekenhuis en hebben ze de goede apratuur
Ik hoor het al, de ene zegt dat het gaat om daadwerkelijke kilo's, de ander zegt dat het om je BMI gaat. Ik zal het eens goed gaan navragen en dan horen jullie van mij
Ik ben in heel mijn zwangerschap niet gewogen, ook niet toen ik net zwanger was. Dus sja is dan ook moeilijk te beordelen
hier net zo, nooit gewogen en niks over gezegd. verschilt dus ook wat per regio en vk welke instructies je mee krijgt. als ambulance personeel maar tot zoveel kilo mag tillen (wat ik terecht vind hoor), maar je vk je daar niet op wijst.... helpen doen ze je wel denk ik. ze zullen maar met 4 tot 6 man voor de deur staan om je te tillen. weet niet eens hoe 6 man iemand van een trap moeten tillen, hier past dat niet op de trap hoor haha, hebben toch een gewone trap
het gaat volgens mij om de kilo's voor de zwangerschap... omdat je nooit weet hoeveel je aan gaat komen toch?... of afvallen in mijn geval ik weet wel dat als je meer dan 100 kg weegt je niet op de eerste verdieping mag bevallen idd vanwege ambulancepersoneel, maar dat is het enige wat er gezegd is tegen mij
Als je in een flat woont waar geen lift in zit mag je hier niet thuis bevallen als je boven de 100 kg bent. Heeft idd met tillen te maken.