Overtijd lopen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nijntje1991, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje1991

5 aug 2013
    47
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben alweer bijna 40 W zwanger maar heb het gevoel dat de baby er nog niet uit wilt. Ik ben best bang om overtyd te lopen(teveel horrorverhalen op internet gelezen). Is het nou zo dat je mag verzoeken om ingeleid te worden na 40 W?

2. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Ik ken het gevoel, ik heb op eigen verzoek mijn inleiding kunnen plannen bij 41 weken. En ik ben twee keer gestript in week 40 dit zorgde er uiteindelijk voor dat ik met 40+6 ben bevallen dus net 1 dagje voor de bevalling. Misschien ook een idee om te bespreken?

3. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hier kun je om een inleiding vragen met 41 weken, daarvoor doen ze het niet als er geen medische noodzaak voor is. Strippen kan wel op verzoek va 40 weken.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet langer dan 41 weken wilde lopen, uiteindelijk gestript met 40+2 en ingeleid met 41+1.

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik loop mee ;)
    Wil ook niet tot 42 wkn blijven lopen! M'n dochter kwam met 40+4 dus hoop hij ook...
    Hier strippen ze pas vanaf 41 wkn, maar ga morgen ook naar een voetreflexmasseuse en hopelijk zet zij de boel weer in gang net als bij m'n dochter :)

Sterkte met de laatste loodjes

5. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor horrorverhalen heb je gelezen dan, als ik vragen mag?

Ik ben 2 x bevallen met 41+1 en wilde het absoluut het liefste afwachten ipv ingeleid worden.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook ingeleid met 41+1 en alles is goed verlopen.

7. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Je kunt al gestript worden nu
    En je moet niet alles geloven wat er
    op internet leest je maak jezelf onnodig
    bang en valt het straks echt mee.

8. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

5 aug 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor bibi nijmegen strippen kan niet altijd!!
    Je baarmoedermond moet dat wel toelaten.

Ik heb 2 keer overtijd gelopen bij de 1 kon strippen wel en hielp dat en kwam ze met 41+1 bij de tweede was strippen geen optie en was de inleiding met 42 weken.

Niet elk ziekenhuis doet iets met je verzoeken en soms is er ook gewoon geen plek.

9. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is afhankelijk van je verloskundige/gynaecoloog.
    Onze verloskundigen strippen pas vanaf 41 weken en geven pas vanaf 41 weken een doorverwijzing naar gynaecoloog om inleiding te bespreken. Dus dan wordt je pas tegen de 42 weken ingeleid.

Natuurlijk is dit alleen in het "beste geval", dat de baby en jij er lichamelijk nog prima aan toe zijn. Mochten ze het idee hebben dat langer wachten gevaarlijk kan zijn voor jou of de kleine dan ondernemen ze eerder actie.

Ik ben zelf met 41+2 gestript, daarop ook bevallen diezelfde dag. Had pas bij 41+4 een afspraak om inleiden te bespreken en wetende dat ik waarschijnlijk, i.v.m. kerst, bij 42+1 zou worden ingeleid. Wat ik dus echt veel te lang vond duren, dus heel blij dat het strippen effect had.

Maar vragen staat natuurlijk altijd vrij.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, dat vraag ik mij ook af....? Ik denk maar zo: als de kleine zich nog niet aandient, dan zal hij / zij nog wel niet klaar zijn voor de wereld. Waarom wil je dat "forceren" door de bevalling in te leiden?

Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet tégen inleiden, wanneer het overduidelijk in het belang van moeder en kind is: doen, maar om nou om een inleiding te vragen omdat je "horrorverhalen hebt gehoord"... Hmja.... Nee, dat zou voor mij geen goede reden zijn.

11. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Ik was gister 40 weken en toevallig op controle. We hebben geen woord gerept over inleiden. Ze vroeg wel of ik, als ik volgende week nog niet was bevallen of ik dan gestript wilde worden. Prima, maar verder wacht ik gewoon lekker af. Ik hoop dat inleiden niet nodig is...

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wat voor horror verhalen heb je gehoord dan?
    Ik ben 9 dagen over tijd bevallen en niks aan de hand hoor!
    Baby was lekker vol en niet zo iellig. Als je snapt wat ik bedoel ;)

13. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mijn gevoel zegt ook dat (zolang idd beide het goed maken) het beter is als de kleine vanzelf komt.

Ik ben met 41 wk gestript bij de 2e en met 41+1 toen bevallen maar bij de 3e was ik niet te strippen met 41 wk, ze wilde wel wat proberen maar kon er niet echt goed bij dus toen zei ik 'laat maar zitten' ik wacht het liever af. Ik had toen een afspraak voor als ik 41+2 zou zijn voor alle controles in het zkh en dan zou een afspraak gemaakt worden om ingeleid te worden maar het liefst had ik dan nog willen afwachten. Gelukkig allemaal niet nodig want ben wederom bevallen met 41+1.

Waren wat stevige kindjes, 8 pond, 55 cm ong.

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik ben ook geen voorstander van inleiden als het medisch gezien niet noodzakelijk is.
    Het lijkt mij voor mijn eigen lijf en voor de baby veel fijner als het gewoon natuurlijk verloopt.
    Bij de tweede ben ik 8 dagen over tijd bevallen wil bij deze ook een spontane bevalling afwachten.
    Ik hoor juist meer vervelende verhalen over inleiden eerlijk gezegd..

15. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik ben 13 dagen overtijd bevallen van onze zoon en 9 en 11 dagen overtijd bevallen van onze dochters alledrie spontaan.
    Vruchtwater was er nog voldoende en ctg was prima. Ik wilde liever afwachten; bij dochters ook 'te laat' en daarmee was alles gezond en ik wilde graag thuis bevallen.

Ik zou niet afgaan op verhalen op het internet. Kijk naar je eigen situatie. Is je bloeddruk in orde? Voldoende vruchtwater aanwezig? Het is beter om met je lijf mee te bewegen, mits er een medische noodzaak is natuurlijk.

16. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    De eerste is geboren met 40,5 en de tweede met 41,2. Allebei super gezond. Volgens de gyn heeft mijn lijf kennelijk wat langer nodig dan de (gemiddelde!) 40 weken. Ben blij dat het natuurlijk is gegaan ipv inleiden! Succes met de laatste loodjes

17. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Onze kleine had geen vruchtwater meer, placenta was helemaal verkalkt, meconium houdend vruchtwater, nou ja paar druppels die er nog waren.... met 41+2.... waar zat die kleine op te wachten dan? Als ik 24 uur langer had gewacht, was er geen kleine meer geweest. Dus de kleine komt als hij er aan toe is, ben ik het niet mee eens. Je kunt ook bepaalde risico's op gaan zoeken door te willen wachten tot 42 weken.

18. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik ging na de gyn met 40,5 wk.. alles zat nog potdicht en wilde graag thuis bevallen! Met 41 wk getoucheerd en een krappe cm, toen toch maar een inleidingsdatum afgesproken en dat zou met 41, 4 wk gebeuren (ze liep altijd rond de 2 weken voor met de groei) maar als het aan mij had gelegen mocht ze nog wel even blijven zitten hoor :p alles was prima en was super bang voor inleiding! Uiteindelijk begonnen savonds toch de weeen na het toucheren smiddags en ben ik met 41.1 bevallen in het ziekenhuis door meconium.. wat was ik blij dat het toch uit zich zelf begonnen was! Al heb ik wel opwekkers nodig gehad brrr

19. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier morgen 39 weken zwanger en al afgesproken met Vk dat ik uiterlijk op 41 weken ingeleid wil worden. Het gaat niet alleen om horrorverhalen, maar een behoorlijk aantal onderzoeken heeft uitgewezen dat doorlopen tot 42 weken vaak niet goed is. Nederland loopt wat dit betreft (en nog een aantal andere dingen) ver achter op de ons omringende landen. Ben blij dat steeds meer ziekenhuizen inleiden vanaf 41 weken!

20. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Zat laatst een documentaire te kijken op Duitsland. Daar werd in gezegd dat na de 41 weken het geen meerwaarde is dat de baby nog in de buik blijft, maar alleen een risico. Nederland heeft wat achterhaalde ideeën denk ik...

Deel Deze Pagina