Volgens mij zijn mijn vliezen gebroken. Ben ivm stuitligging opgehaald door de ambulance en gecontroleerd in het ziekenhuis. Ik kreeg ook direct harde buiken. Mijn buik voelt kleiner aan, ik heb vocht verloren tot twee keer toe, ik ben lichter dan vanmorgen. Maar de dienstdoende arts kan er geen duidelijk gebroken vliezen van maken. Mogelijk kan het een hoge vliesscheur zijn. Mijn eerdere bevallingen zijn begonnen met het breken van de vliezen. Ik ken mijn lijf en weet heus waar ik het over heb. Of ben ik nu gek? Morgen terug naar het ziekenhuis voor controle. Wie herkent dit?
Ja, heb ik ook gehad. Maar dan wel helemaal op het laatst in de zwangerschap. Ik wist ook zeker dat ik vruchtwater lekte, maar het was geen hele klots. Moest het toen ook opvangen (heel handig met een plastic zakje in je onderbroek ) Ik heb vervolgens ook een dag rondgelopen met af en toe een soort van wee en wat gerommel. Uiteindelijk bleek het inderdaad een scheurtje te zijn. Vliezen zijn doorgeprikt en toen kwam er toch een stortvloed uit, vk moest echt opzij springen. Voor mij was het dus wel het begin van de bevalling, ik weet niet hoe ver het voor jou nog is. Waarschijnlijk toch maar proberen wat op te vangen, dan kunnen ze het controleren.
Bedankt voor je reactie. Ik ben nu 37.1, bij mijn andere bevallingen braken de vliezen met 37.1 en 37.6 dus heel gek is het niet toch. Het is idd geen hele plons geweest, maar vruchtwater 'valt' en urine stroomt eruit. Ik kan zelfs weer een beetje normaal lopen doordat er wat spanning van mijn buik af is en ik voel de baby beter. Zakje in mijn onderbroek kan ik idd wel doen, maar is het niet bezwaarlijk dat daar dan ook vaginale afscheiding in komt?
Ik had 2 keer over een vlies scheur en dit is wel aan te tonen Ik verloor steeds maar kleine beetjes Het ziekenhuis heeft van die staafjes met watjes eraan die ze in de vagina deden Blijft het die kleur dan is het geen vruchtwater bij mij kleurden de watjes op de staafjes zwart en dit gaf aan dat het indd vrucht water was
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog niet bevallen. Die wattenstaafjestest en de varentest waren negatief. De volgende dag op controle heeft de gyn mij uitgelegd dat de baby in twee vliezen zit. Tussen de beide vliezen kan ook wat vruchtwater zitten. Waarschijnlijk zit er bij mij alleen in het voorste vlies een scheurtje. Dat verklaart ook waarom het vochtverlies eenmalig was. Er is geen infectiegevaar.