Overtijd lopen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nijntje1991, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat bedoel ik dus, jammer dat hier zulke risico's genomen worden... Sommigen willen te veel vast houden aan "de natuur haar gang laten gaan". Totdat er iets mis gaat...

2. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit soort verhalen zul je bedoelen. Hier ook zelfde angst....maar kunnen ze dit niet tijdig zien op een echo? Pfff, ik ben geen arts, geloof over algemeen dat de natuur het wel weet en inleiden heeft ook zo zijn nadelen, mog complicaties enzo....

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb op vrijdag nog een zeer uitgebreide echo gehad en op dinsdag, dus maar enkele dagen later was mijn ventje er heel slecht aan toe en had volgens de kinderarts geen halve dag langer moeten blijven zitten. Wat dus totaal niet gezien of opgemerkt is op de echo.... dus blind vertrouwen op echo's kun je ook niet. Het kan ook in 24 uur heel rap achteruit gaan met je kindje. En dat vergrootte risico is boven de 41 weken nou eenmaal wel aanwezig.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Overigens voelde ook voor mij de zwangerschap niet goed meer. Ik had een top zwangerschap en genoot tot in mijn tenen hiervan en ineens had ik zoiets: hij moet komen. Schijnbaar voel je dit aan... andersom dus misschien ook, dat het nog goed zit en nog wel even kan wachten. Luister gewoon naar je moeder gevoel dus!

5. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik ben nu ook al een dag overtijd. En donderdag wordt ik gestript.
    Ik hoop dat ik eerder beval. Maar dat is afwachten.
    En aan alles zit tegenwoordig een risico aan.
    En als jij je er niet prettig bij voelt moet je het wel aan je vk voorleggen.

6. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36

Zo denken ze er in ons ziekenhuis ook over. Na 41 weken zwangerschap heeft het geen meerwaarde meer, enkel risico's volgens mijn gyn. Na 41 weken word je ingeleid of de moeder moet hier zelf bezwaren tegen hebben.

Ik wilde zelf absoluut niet langer lopen dan 41 weken, in mijn eigen familie ook zeer nare ervaringen mee. Ik was dus blij dat ons ziekenhuis hier compleet in mee ging. Ik ben met 41+1 ingeleid en bevallen met 41+2.

7. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ik vrees ook weer overtijd te gaan. Eerste 2 waren met ruim 40 weken en ruim 41 weken. Denk dat ik deze keer om een strippoging vraag rond week 40. Niet dat ik er zelf klaar mee ben want ik voel me prima, geen erge kwalen, fiets nog elke dag. Maar dit soort dingen vind ik zo eng. Inderdaad het idee dat NL wat zulke dingen betreft altijd een beetje laconiek is...

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik wil morgen ook bij de vk bespreken dat ze mij met het weekend maar in moeten gaan leiden..
    Wil liever niet tot na 42 wkn lopen.
    Morgen eerst maar ff vragen of ze wil strippen ;)

Deel Deze Pagina