Overtijd lopen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke1990, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Dames!

Waar ik met 32 weken geremd moest worden om de kleine binnen te houden ben ik nu toch al 3 dagen overtijd! Morgen 40w. En 4 dagen.. als het niet uit zichzelf op gang komt word ik donderdag of komende week waarschijnlijk ingeleid.
    Ergens vind ik het idee van overtijd lopen een beetje eng. Al zo vaak opgenomen gelegen met problemen... dan ben ik ergens beetje bang of alles nog wel goed gaat, heeft het nog genoeg vruchtwater enz...

Uit nieuwschierigheid ben ik eens benieuwd wanneer jullie zijn bevallen, en zijn er dames die ook flink over tijd hebben gelopen?

Spannend! Ik kan niet wachten mn wondertje vast te houden!

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier met 40 weken en 6 dagen ingeleid omdat ze onze zoon heel groot hadden geschat.. Dit bleek achteraf reuze mee te vallen :p
    Tis ook super spannend die laatste dagen, en herken het gevoel wel dat je je zorgen maakt of alles wel goed gaat.. Ze houden je goed in de gaten en hou zelf ook goed in de gaten dat je je kindje voelt bewegen.. En bij twijfel gewoon bellen.. Dan kunnen ze je misschien wat gerust stellen..
    Geniet nog even van de rust ;) En straks van je kleintje :)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben met 41+2 en 1 nog gewoon spontaan bevallen. Voldoende vruchtwater, kerngezonde kindjes, hele vlotte bevallingen.

Als je je zorgen maakt geef dit dan aan, dan kan er misschien nog extra gecontroleerd worden.

4. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Hier ook 3 dagen over tijd en beangstigd mij ook wel. Heb om 9 uur controle bij de verloskundige. Had vorige week al aangegeven dat ik er klaar mee ben en geen extra stress wil van blijven afwachten. Ik ben gewoon op. Dus ben benieuwd hoe nu verder😊. Iedere dag de berichtjes alles nog rustig zijn lief maar soms ook vervelend 😉

5. pumelke

pumelke Actief lid

29 sep 2011
    155
    0
    0
    Hier de vorige keer met 40w 2d ingeleid ivm groot kind, en ik was helemaal op. Sliep al sinds 6 weken maar 2 uurtjes per nacht en tussendoor eens af en toe een uurtje. Heeft toen nog 3 dagen geduurd voordat ze eruit wou komen, ik reageerde te heftig op alle medicatie...
    Nu weer zwanger van een groot kindje, dus ben benieuwd hoe lang ze me nu door laten lopen... En wat ze gaan doen.

6. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Bij de eerste ingeleid met 41 weken. Ik wou zelf niet over de 41 weken lopen en de kleine zou groot zijn.

7. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik ben morgen 40 weken en wordt volgende week donderdag gestript sls ze er nog niet is. Bij mijn zoontje was ik ingeleid met 38 weken dus dit vorlt voor mij al als overtijd lopen haha!

8. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier 4 keer over tijd gegaan bij de jongens 3 dagen.bij de meiden 6dagen.en gewoon spontaan bevallen.en lekker thuis.zolang je de baby goed voelt gaat het vast wel goed.en anders zeker je ongerustheid bespreken met de verloskundige.succes het duurt niet lang meer

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Spontaan bevallen bij 41+3 wkn, 41+5 wkn en 41+0 wkn.
    Ik weet dus niet beter ;)...
    Bij de eerste was het 'zwaar', omdat je dan zo naar die uitgerekende datum toe leeft en als er dan niets komt ;)... krijg je het gevoel dat het nooit gaat komen!
    Ik heb 3 keer gedacht dat het wel een inleiding zou worden, maar niet dus :D.
    Bij de 2e/3e was ik erg ingesteld op 41+ en was zelfs erg verrast dat bij de 3e de vliezen 'al' braken bij 40+6 wkn!

Ik heb het overigens nooit eng gevonden. Bij mijn eerste (nu bijna 10 jaar geleden ;)) moest ik sowieso wachten tot 42 wkn voor een inleiding. Bevalling ging heel soepel en vlot en zoonlief deed het uitstekend.
    Ik zag dan ook geen reden om met 41 wkn in te laten inleiden, wat bij de derde dus opeens wel mocht.

Veel succes!

10. SuusRH

SuusRH Actief lid

14 feb 2015
    113
    0
    16
    Onze zoon is met 42 weken geboren, uiteindelijk met een spoedkeizersnede. Hij maakte het gelukkig wel goed gelijk na de bevalling

11. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring.. Maar zit wel in hetzelfde schuitje.. Nu 40+5 en kan niet wachten! Vrijdag naar de gynaecoloog voor een check (ctg en echo) en dan wordt er een uiterste datum gepland (om in te leiden). Zie er zo tegen op om ingeleid te worden.. Ik hoop dat onze kleintjes uit zichzelf komen! Succes!!

12. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    41,3 bevallen van mijn zoon
    Vliezen braken, dacht ik
    Was een scheur
    Alsnog vliezen gebroken in ziekenhuis
    Gel gehad, en uiteindelijk inleiding met infuus
    Helaas na uur persen ging het niet goed met mij en spoedkeizersnee

13. Esther311

Esther311 Actief lid

2 mei 2016
    178
    3
    18
    NULL
    NULL
    Jahoor hier ook. 41+4 en 41+3. Spontane bevallingen en ze liepen perfect. Kerngezonde dochters 😊

14. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Proberen ze niet eerst te strippen? Ik had vandaag controle en ben gestript. Mocht dit geen baat hebben proberen ze vrijdag weer. Tevens heb ik vrijdag afspraak staan bij de gynaecoloog om te kijken voor datum inleiden, dus proberen het bij mij wel eerst te stimuleren dat het alsnog uit zichzelf begint

15. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    13 dagen over tijd en bevallen dmv inleiden. Ging allemaal prima, baby kerngezond! Wel extra controles laatste 2 weken

16. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Nee ze doen dit andersom bij mij. Ik moet eerst naar de gynaecoloog en daarna komen ze mij thuis strippen omdat dat na 41 weken meer effectief is gebleken blijkbaar :)

17. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Bij m'n tweede met 40+5 spontaan op gang gekomen en een goede bevalling gehad.
    Bij m'n derde 41+5 (😱) ingeleid. Ik kan er me nu niet meer echt iets bij voorstellen (lees: dit gaat voorbij en je vergeet de ellende ☺️) maar ik vond het zó zwaar!!!! Het overtijd gaan dus. Het wachten, op het eind elke dag weer wakker worden en weer geen enkel teken van beginnende bevalling, elke dag weer dat schoolplein op moeten en iedereen die weer vraagt 'en? Nog niks?' Oh ik vond het zo zwaar!! Zeker toen m'n vliezen braken (di/wo nacht) en er nog steeds niks gebeurde. Op een gegeven moment kon ik alleen nog maar huilen.
    Maar ik moet ook eerlijk zeggen; toen ik werd ingeleid, eindelijk, toen was ik dag ellendige gevoel ook echt heel snel kwijt! En daarna heb ik er ook niet veel meer aan terug gedacht. Maar ik heb er dan ook een prachtig gezond meisje voor terug gekregen 😍

18. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Bij onze eerste dochter ingeleid bij 40 weken omdat ik een te hoge bloeddruk had en te weinig vruchtwater. Na 40+1 een ballon te hebben gekregen en op 40+2 een veter werd ze dan eindelijk geboren op 40+3. Bij deze kleine meid denkt de verloskundige dat ze ook wel overtijd komt.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier met 41+2 een kerngezonde dochter gekregen die alsnog besloot zelfstandig eruit te komen haha. Ze is wel best aan de lichte kant geweest, dus placenta was denk ik ook al aardig 'versleten'? maar alles was verder in orde en konden direct door naar het kraamhotel (ze zat op het randje qua gewicht voor opname)
    vond het voor psychisch best zwaar... komt ze nou wel, of komt ze nu niet vanzelf...

Deel Deze Pagina