Overtijd maar een negatieve test..help?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Britt2014, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Hallo allemaal!

Een vraagje..
    Sinds anderhalve maand ben ik gestopt met de pil.
    Geklust tijdens ovulatie, daarna de gebruikelijke klachten: gevoelige borsten en beetje zeurende buik.
    Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad. Ook als ik niet aan de pil was (soms ff pauze maar wel veilig seks).
    Nou was vier dagen geleden de dag dat mijn menstruatie had moeten beginnen maar nog steeds niks gezien! En bij mij kan je er niet omheen..
    Gevoelige borsten zijn wel iets afgenomen, test van gisteren was negatief maar nog steeds geen bloeding!

Nog ter info:

Eerste dag van mijn laatste menstr was 8 juli, eisprong vermoedelijk 27 juli. Naar mijn weten is mijn cyclus ong 31 dagen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast hartstikke bedankt

2. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Je cyclus kan altijd toch veranderen na het (weer) stoppen met de pil. Denk dat je eisprong toch later is geweest dan je vermoedt..

3. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb een ovulatie test gedaan! Was toen super positief..

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je bent net 1,5 maand gestopt met de pil.

Al een natuurlijke menstruatie gehad of alleen nog de pilbloeding die je altijd krijgt in de stopweek van de pil?

Hoe heb je je ovulatie gevonden? Meende je die te voelen? Ovulatietest? Getemperatuurd? Uitgerekend via een app of internetcalculator?

Je test is negatief. Je bent dus nog niet zwanger.

Ook weet je niet of je al overtijd bent. Je weet immers niet hoe lang je eerste cyclus na pilstop zal gaan duren? Bij de meeste vrouwen duurt deze helaas langer dan de standaard 28 tot 32 dagen.
    In extreme gevallen kan het ook nog eens erg lang duren helaas.

Bij verreweg de meeste vrouwen moet de natuurlijke cyclus eerst weer op gang komen na pilstop (ookal heb je de pil nog maar zo kort geslikt). Het zijn immers hormonen die je hebt geslikt? Het is helemaal niet gezegd dat je cyclus meteen weer keurig 31 dagen is. Helaas.

Gewoon lekker gezellig blijven maken in bed. Voor hetzelfde geld komt je eisprong nog (gezien je nog maar kort geleden gestopt bent met de pil).

5. Be Happy

En kun je ook uitleggen wat je onder superpositief verstaat? Sommigen (wil niet zeggen dat jij dat bent :p) intepreteren een ovulatietest verkeerd.

Daarbij komt ook nog eens dat een positieve ovulatietest niet garandeert dat je ei ook daadwerkelijk springt. Het geeft alleen de LH-piek weer.
    Kans is dus wel aanwezig gezien je cyclus nog op gang moet komen, dat je ei nog niet heeft willen springen.

6. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb twee verschillende ovulatie testen gedaan. Allebei waren het bepalende streepje donkerder dan de controle streep

7. Be Happy

In dat geval zou ik over een paar dagen nogmaals een zwangerschapstest gaan doen.

Is die nog negatief, dan zou je je huisarts om advies kunnen vragen.

8. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb voordat ik officieel gestopt was met de pil de laatste maand een beetje een rommel gemaakt van de pil ivm verhuizing. Ben toen in de helft Vd strip gestopt en werd daarna behoorlijk ongesteld, meer dan een normale pil bloeding zegmaar. Dat was 8 juli. Daarna geen bloeding meer gehad.

Deel Deze Pagina