balletjes bij je man vroeger niet goed ingedaald en zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lorreke, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Hallo

De balletjes van mijn partner zijn vroeger toen hij baby was niet goed ingedaald, ze waren er heel snel bij en dit hebben ze toen hij baby was met een operatie ``hersteld``
    Ik was benieuwd of er meer zijn die dit herkennen. of ervaring mee hebben.
    Wij zijn nu bezig met zwanger worden, en ik was benieuwd naar jullie ervaringen,en of het daarom ook langer duurt voordat je zwanger was.
    Ik ben namelijk bang dat het hierdoor voor ons moeilijker word om zwanger te worden, ik weet dat het niet hoeft, maar ik ben bang dat vriendlief hierdoor misschien wel minder vruchtbaar geworden is ofzo.

2. WannaBaby82

WannaBaby82 Niet meer actief

Had er nog nooit van gehoord, maar ben ook wel benieuwd.

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    helaas gebeurt het soms dat balletjes niet goed indalen, en dat ze dat daardoor operatief doen.Wist wel dat het kon
    Maar ik had hier nog niets over gelezen, en daardoor zelf een topic gestart ;) ben er namelijk ook benieuwd door omdat we nu een kindje willen

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb geen idee. Heeft de dokter daar toen niets over gezegd tegen de ouders van je man?

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bij mijn man was het vroeger ook. het is hersteld toen hij een jaar of 4 was. in een speciaal kinderziekenhuis.
    maakte me daardoor ook zorgen over het zwanger raken maar was de eerste 2 keer na 4 mnd zwanger en de 3e keer de eerste maand al, 4e keer na 2 maanden.
    heb nu 3 kids!
    dus hoeft echt niks te betekenen.
    succes met zwanger worden!

6. meiske28

meiske28 Actief lid

22 okt 2011
    247
    0
    0
    Ik werk in een kinderziekenhuis. Deze operatie doen we misschien wel dagelijks en anders is het zeker wekelijks. Ik denk niet dat je je al te druk hoeft te maken hoor. Het enige wat ze doen met deze operatie is de ballen/ zaadleiders vastzetten zodat ze in het scrotum blijven zitten en niet terug de buikholte in kunnen. Maar de aanleg van de ballen(voor de operatie) is gewoon zo gegaan als het hoort, alleen waren ze niet in gedaald in het scrotum. Het vast zetten van de ballen heeft geen invloed op de verdere ontwikkeling van de ballen.

Als het niet lukt om zwanger te worden zal het niet liggen aan deze operatie, maar zal er iets anders aan de hand zijn.

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Nee niets over gezegd, maar 30 jaar terug was het natuurlijk ook anders dan nu ;)

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Dat is ook een geruststelling :D

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Gelukkig maar, voel me er gelijk weer een beetje beter door :)

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Bij mijn man was dit het geval, is ook operatief gebeurd (ik weet alleen ff niet hoe oud hij toen was). En mijn man was verminderd vruchtbaar. Maar dat kan ook komen doordat hij chauffeur was. Allerlei factoren kunnen een rol spelen. Dus het kan zijn dat je partner verminderd vruchtbaar is, maar het hoeft niet..

Onze eerste gyn zei destijds dat we direct door moesten voor IVF, maar wij zijn door IUI zwanger geraakt.. Het had zelfs ook op mans eigen kracht moeten lukken, alleen werkte mijn lijf niet helemaal mee, eitjes hadden een zetje nodig zeg maar ;)
    Inmiddels zijn we een paar maandjes aan het proberen voor een 2e wondertje, hopelijk deze keer wel op eigen kracht en zo niet dan waarschijnlijk nog een keertje dokteren

11. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit was zo bij vriend van vriendin van mij en zij was gelijk in eerste ronde zwanger!

12. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ook mijn man heeft dit vroeger gehad en wij zijn in de 3e ronde zwanger geworden.

13. Luv123

Luv123 Lid

9 sep 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook mijn vriend was hier bang voor... maar 2e ronde zwanger :)

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier heeft mijn man dat ook gehad. Hij is er pas op 6 jarige leeftijd aan geholpen. We hebben een hele lange weg af moeten leggen om zwanger te worden. Uiteindelijk gekozen voor een donor.

Zaad is 96% dood en 4% leeft maar beweegt niet.

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Jeetje wat een wisselende verhalen als ik dat zo hoor
    We zullen dus moeten afwachten :)

16. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Bij mijn vriend vroeger ook gebeurd. Uiteindelijk na 2 jaar probereen erachter gekomen dat mijn vriend onvruchtbaar is.
    Heeft ook pas rond zijn 5de jaar een operatie gehad.

17. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Hier ook! Man is op jonge leeftijd geopereerd en met zijn vruchtbaarheid was niets mis..

18. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Wat een wisselende verhalen, we zullen maar moeten afwachten zitten net in ronde 2 zondag 1e echte menstruatie zonder pil gehad dus gaan de 2e ronde in.
    Maar we wachten af,als het over een jaar niet rond is maar eens naar mijn huisartst of die van mijn vriend.
    We zullen rustig moeten afwachten, maar ik was even benieuwd of hier meer ervaring mee hebben :)

Op de 1 of andere manier heb ik zo`n onderbuik gevoel dat het ons ook niet makkelijk gaat lukken namenlijk.:(

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik dacht wel eens gelezen/gehoord te hebben dat als de operatie op erg jonge leeftijd (rond 2e jaar) plaats heeft gevonden dat het weinig invloed heeft op de vruchtbaarheid. Hoe later je er aan geholpen wordt, hoe groter de kans op vruchtbaarheidsproblemen. Maar ook dit zal per persoon toch wel kunnen verschillen en uitzonderingen zullen er altijd wel zijn!

20. meid85

meid85 Lid

16 okt 2013
    53
    0
    0
    Bij mijn vriend daalde ook 1 van zijn ballen niet in, operatief gedaan.
    We zijn sinds december 2012 bezig, nog niet gelukt. Maandag naar de gyn...spannend!

Deel Deze Pagina