IVF/ICSI traject voor eerste kindje, IUI voor tweede kindje

Discussion in 'Zwanger worden' started by aicirtap, Oct 6, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik heb na een lang medisch traject (15x kid/iui zonder hormonen en 3x ivf) een prachtige dochter gekregen.
    Ik wil nu voor een tweede kindje gaan. Helaas kan het niet van dezelfde donor :(

Ik zie als een berg op tegen om weer ivf te doen. Dus ik dacht eerst zelf kid/iui te doen, want er zijn genoeg mensen die spontaan zwanger raken van een tweede.
    De voorkeur van de gynaecoloog lag bij ivf, om de reden dat dat de enige succesvolle behandeling was. Maar hij zei ook er is nooit een reden gevonden waarom zwanger worden/ blijven niet lukt. Ik heb milde endometriose, dat is enige wat ooit gevonden is bij een laproscopie. Ook de fertiliteitsarts vond het vreemd dat met mijn donor wel ivf is gedaan maar niet eerst kid/iui.
    Dus nu gezamenlijk besloten om eerst 4x kid/iui zonder hormonen te doen. Ze doen liever geen hormonen ivm kans op tweeling, en ik alleenstaand ben.

Zijn hier dames die dezelfde weg hebben behandeld? En wat was het resultaat? Hebben jullie wel utrogestan gebruikt in de tweede helft van de cyclus?

En de andere vraag. Waar hadden jullie voor gekozen ivf/icsi of kid/iui in mijn geval?

2. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Geen ervaring, maar wat spannend dat je voor een tweede kindje gaat. Ik duim voor je dat het snel mag lukken

aicirtap likes this.
  3. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Geen ervaring, maar kan me zo voorstellen dat je opziet tegen ivf/icsi! Als er nooit een reden gevonden is, kan ik me daarom goed voorstellen dat je iui nu een kans wil geven. Een stuk minder ingrijpend en wie weet lukt het daar ditmaal gewoon mee, wat zou dat mooi zijn. Succes!

aicirtap likes this.
  4. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ik vind het geen gekke redenatie om eerst iui nogmaals te proberen. Zeker als dit voor jou ook goed voelt. Wel zou ik idd niet teveel pogingen doen en idd na 4x toch overstappen op ivf. Je hebt het zo wel een kans gegeven, maar niet teveel tijd verspeelt mocht het geen succes zijn.
    Utrogestan, als ze het willen voorschrijven, zou ik zeker gebruiken. Baad het niet, schaad het niet.
    Succes meid met het maken van de keuzes!

aicirtap likes this.

Share This Page