Zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by IsabelD, May 23, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

Sep 1, 2019
    1,430
    1,073
    113
    Female
    Hoii,

Ik ben 6 maanden geleden bevallen, geef borstvoeding en had al na 3 maanden mijn 1e menstruatie weer. Dat was tot nu toe om de 4 weken. Nu moet ik woensdag ongesteld worden. Heb altijd paar dagen ervoor rood bloed, voordat het "echt" begint. Nu hebben we (realiseerde ik me achteraf) sex gehad rond de dag dat ik vruchtbaar zou moeten zijn. Manlief is niet in mij klaargekomen, maar daarna hebben we, zonder dat hij tussentijds geplast had, weer sex gehad, vervolgens was hij weer zingend de kerk uitgegaan. Sinds een week heb ik menstruatieachtige kramojes en had gister een testje gedaan van ah merk (geen ervaring hiermee) maar deze was negatief. Ook heb ik nu weer een koortslip, wat ik voor het laatst had in de ronde dat ik zwanger was.

Als mijn koortslip en de menstruatiekrampjes zou komen doordat ik zwanger ben, had de test dan niet al positief moeten zijn??

2. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

Jul 27, 2012
    1,574
    291
    83
    Female
    Wanneer was je eisprong? Heb zelf geen ervaring met ah testen. Morgen misschien nog een keer testen met een andere test en ochtend urine??

3. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

Sep 1, 2019
    1,430
    1,073
    113
    Female
    Eisprong was denk ik 12/13 mei. Houd het eigenlijk niet bij, maar mijn laatste 3 menstruaties duurden 4 weken, dus reken mijn eisprong dan op dag 14. Ja volgens de bijsluiter, kan ik pas testen op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden, maar ik dacht probeer het nu al.

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    Het zou kunnen dat je zwanger bent, maar nog niet genoeg hcg in je urine hebt om positief te testen. Als de test vanaf 1e dag menstruatie te gebruiken is, heeft ie vaak wat meer hcg nodig. Zelf had ik sinds zaterdag symptomen maar had pas op woensdag een positieve (early) test. Ik zou mijn menstruatie woensdag proberen af te wachten, is er dan geen bloed donderdag ochtend nog een test doen.

Gemiddeld gezien is een innesteling 9 dagen na je eisprong. Als je al een week last hebt van symptomen van een zwangerschap (dus innesteling) zou je verwachten dat je nu rond de 30e cyclus dag zou zitten (14e ovulatie + 9 innesteling + 7 dagen klachten). Maar daar zit je nog niet. Al kan je natuurlijk een vroeg ei of snelle innesteling gehad hebben, maar dan zou je na een week wel een positieve test mogen verwachten. T kan een zwangerschap zijn, t kan wat anders zijn. Niks zinnigs over te zeggen helaas. Time will tell

Share This Page