Overtijd maar test negatief, help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Droompje123, 28 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Een heel onzeker iemand hier. Mijn man en ik zijn bezig voor ons eerste kindje. Al een aantal maanden. Ik ben 27. Nu ben ik 3 dagen over tijd en ik heb een onwijs stabiele cyclus, afgelopen jaar nooit ook maar een dag te laat. Maar de zwangerschapstesten zeggen nog steeds negatief. Ik heb ondertussen al een week een opgeblazen, drukkend gevoel in mijn onderbuik. Mijn buik borrelt, en ik heb afentoe nog wat andere zwangerschapsklachten maar ik weet niet zeker of ik ze vooral heel graag wil voelen. Ik word er momenteel heel onzeker van.

Wat zouden jullie hiermee doen? Naar de huisarts en zo ja na hoelang? Kan ik toch zwanger zijn? Iemand ervaringen?

Alvast bedankt!

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Een keer een afwijkende cyclus hebben is niks raars. Bepaalde vitamines, het weer, stress, griepje, latere eisprong, etc., er is van alles waardoor je cyclus eens wat korter of langer kan duren. Ik heb al 25 jaar een cyclus van 28 dagen stipt, maar af en toe weleens een paar dagen later, niks aan de hand. Ik zou hiermee niet naar de huisarts gaan, is geen reden toe.

Als je testen negatief zijn denk ik niet dat je zwanger bent.

3. RLSD

RLSD Niet meer actief

Op dit moment kun je denk ik niet meer doen dan afwachten. Waarschijnlijk duurt je cyclus deze ronde toch wat langer ondanks dat het altijd erg stabiel is. Dat kan en is niet vreemd.

Op dit moment zijn je testen negatief maar ben je ook nog niet ongesteld, het kan dus nog alle kanten op gaan. Succes met afwachten, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.325
    8.832
    113
    Vrouw
    Je cyclus kan helaas soms zonder reden afwijken. Ben je wel zeker van je eisprong (dmv ovulatietesten/tempen)?

5. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Als je na 1 jaar proberen nog niet zwanger bent geworden dan kan je via de huisarts hulp inschakelen voor een verwijzing. Op het moment kan je alleen maar afwachten of je menstruatie doorzet. Als je niet zelf gemonitord hebt wanneer je eisprong was dan is het moeilijk te zeggen of je wel/ niet zwanger kunt zijn. Soms heb je ook een late eisprong en dan verschuift je cyclus ook een beetje naar wat later dan normaal om ongesteld te worden.

6. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Dankjulliewel voor de berichten! Maakt me wel iets rustiger.

Ik heb wel ovulatietesten gebruikt en een piek gehad.

Ik ga proberen het los te laten, en ik hoop dat mijn menstruatie snel doorzet, zodat we weer verder kunnen..

7. DanielleG

DanielleG Actief lid

6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Hoi,

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent? Als dit langer dan een jaar is kun je inderdaad een verwijzing van de huisarts naar het ziekenhuis vragen. Het komt wel eens voor dat je cyclus anders is bij mij schommelde die in het begin van 32 tot 46 dagen uiteindelijk ook naar het ziekenhuis gemoeten en een behandeling gekregen. Nu bezig voor een tweede morgen zou mijn nod zijn...

Veel succes en maak je geen zorgen!

Deel Deze Pagina