LF en cyclus lengte puinhoop.. Geduld of naar de huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stef34, 20 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stef34

Stef34 Lid

20 jan 2025
    7
    1
    1
    Vrouw
    Lieve lezers,

Voor het eerst in mijn leven plaats ik iets op een forum.. Want ik weet gewoon echt even niet wat ik met mijn situatie aanmoet en bij wie ik hiermee terecht kan.

Mijn vrouw en ik (34 jaar oud, lesbisch koppel) hebben na een jarenlange zoektocht eindelijk een spermadonor gevonden. In december zijn we gestart met zelfinseminatie. Bij mij, want ik ga als het allemaal lukt het kindje dragen. Inmiddels hebben we net poging 2 achter de rug en helaas ben ik een week na mijn vermoedelijke eisprong alweer ongesteld geworden.. Nog geen ramp zou je zeggen, want het is pas poging 2. Maar ik snap even helemaal niets meer van mijn lijf. Bij beide pogingen werd ik veel vroeger ongesteld dan mijn vruchtbaarheidsapp voorspelde. En afgelopen poging verloor ik ook al een aantal dagen druppels helderrood bloed. Dit heb ik anders nooit! Op 5 DPO had ik zelfs al last van roze afscheiding.

Ander ding waar ik me zorgen over maak is dat mijn menstruatie het afgelopen halfjaar varieert van 22 tot 27 dagen, en mijn LF van 7 tot 11 dagen..

Maak ik mij al veel te vroeg druk om niks? Of zijn er ervaringsdeskundigen hier die mij advies kunnen geven?

Sorry voor het lange verhaal! Maar de wens is er al zo lang en zo groot, dat ik nu we eindelijk bezig zijn veel druk voel en me zorgen maak om van alles en nog wat..

Thanks allemaal alvast voor de reacties!

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Stef34 vindt dit leuk.
  3. Stef34

Stef34 Lid

20 jan 2025
    7
    1
    1
    Vrouw
    Ter verduidelijking: dit zijn mijn LF en cyclus lengtes de afgelopen 6 maanden, volgens mijn app..

4. Stef34

Stef34 Lid

20 jan 2025
    7
    1
    1
    Vrouw
    Ter illustratie, dit zijn mijn cyclus en lf lengtes de afgelopen 6 maanden, volgens mijn app Natural Cycles..

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Volgens je app,maar gebruik je ook ovulatietesten?

6. Stef34

Stef34 Lid

20 jan 2025
    7
    1
    1
    Vrouw
    Ja met CB digitaal (de roze). Als we een smiley hebben schakelen we gelijk de donor in. Daarnaast houd ik ook mijn temperatuur bij. Maar moet zeggen dat ik dat lastig vind doordat ik vaak wakker word in de nacht. Vraag me af in hoeverre de data dan altijd klopt.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Tel je cd1 wel als je bloedverlies doorzet?

8. Stef34

Stef34 Lid

20 jan 2025
    7
    1
    1
    Vrouw
    Ja, twijfel bij deze cyclus alleen een beetje. Omdat ik al een paar dagen helderrood bloedverlies had, maar het waren maar een paar druppels. Gisterenavond was het al een stuk meer met afvegen (rond 20.00 uur). Vanmorgen waren echt de sluizen open zegmaar..

9. Stef34

Stef34 Lid

20 jan 2025
    7
    1
    1
    Vrouw
    Iemand advies? :)

10. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    836
    696
    93
    Vrouw
    Het ziekenhuis zegt tegen mij dat de eerste dag waarop het bloedverlies helderrood stromend is, dat is cyclusdag 1. Als ik jouw verhaal lees dan denk ik dat mijn arts zou zeggen dat vandaag jouw cyclusdag 1 is.

Ik heb ook net als jou een wisselende cyclus, over het algemeen korte cyclussen tussen de 18 en 28 dagen, maar meestal rond de 20 a 23. En ook een wisselende luteale fase, maar doorgaans erg kort en vaak ook eerder spotting, net als wat jij hebt ook wel eens op cyclusdag 5. Bij mij denken ze dat het komt doordat mijn eisprong niet krachtig genoeg is.

Ik weet alleen niet of de huisarts je nu al wilt helpen, bij mij was het een jaar bezig zijn voordat ze ons wilde doorverwijzen.

Hopelijk wordt je cyclus gewoon wat regelmatiger en is het snel raak voor jullie. Succes!

Stef34 vindt dit leuk.
  11. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    De lengte van je cyclus en de lengte van de LF vallen binnen het normale, dus ik denk niet dat een arts daar nu wat mee zou doen. Daarnaast is het zoals je zelf zegt ook nog erg vroeg om conclusies te verbinden aan alles aangezien jullie pas 2 rondes geleden gestart zijn. Ik zou dus nog even wachten met naar de huisarts gaan en het even nog een paar maanden aankijken. In de tussentijd is het wel goed om bij te houden hoe je cyclus is natuurlijk.

Wij hebben ook 23 mislukte inseminaties met donorzaad gehad maar dat was allemaal via het ziekenhuis, dus toch wel anders dan bij jullie.

Stef34 vindt dit leuk.
  12. Stef34

Stef34 Lid

20 jan 2025
    7
    1
    1
    Vrouw
    Superbedankt voor jullie reacties! Stelt me toch enigszins gerust. Ik besef me ook goed dat we pas aan het begin van dit traject staan en ik het gewoon even de tijd moet geven. Maar je gaat je al snel van alles in je hoofd halen omdat je er zo mee bezig bent.. en je op internet van alles leest over wat ‘normaal’ en ‘gezond’ is (een vaste LF van 14 dagen bijvoorbeeld).

Pittig om zoveel rondes met teleurstelling om te moeten gaan zeg. Wat een verhalen lees je hier toch allemaal. Veel respect voor iedereen die hiermee dealt, het is iedereen met deze wens zo gegund. Allemaal heel veel geluk in deze spannende reis! Ik blijf dit forum gewoon volgen en ga met goede moed op naar poging 3;)

Kikii88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina