Indalen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door E1982, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Deze week is onze frummel begonnen met indalen. Vandaag was het hoogtepunt met flinke pijnlijke harde buiken, steken en darmkrampen. Was geen fijn dagje, maar vind het nu heerlijk dat ik weer meer lucht heb en mijn borsten niet meer op mijn buik hangen :D.

Anderen ook ervaring mee?

2. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    was het maar waar ;), kleintje is hier nog niet ingedaald.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die van mij is al wel ingedaald, maar ligt nog niet helemaal vast. Er is dus nog ruimte om de ene keer wat lager en de andere keer wat hoger te liggen. Ik heb dus afwisselend last van benauwdheid & maagzuur of waggelen & steeds moeten plassen. :D

4. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Yeps, ik heb vorige week flink last gehad van behoorlijk steken van onder.. Gelukkig geen harde buiken, maar van die steken werd het me ook niet goed.. Kon niet zitten, lopen, liggen of wat dan ook, de steken bleven.. Nu is het voorbij.. Bij de laatste controle bleek dus dat kleintje volledig ligt ingedaald en gelukkig ook 'vast' ligt..

Sterkte!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb wel die gemene steken gehad, maar de vk had daarvoor al eens gezegd dat de baby al deels ingedaald was. Ik moet ook zeggen dat ik behoorlijk schrok van die pijnlijke steken! Het voelde echt alsof er messen in mijn buik werden gestoken. Ik had het in die periode ook erg druk, dus het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of de pijn toen kwam van de 'te druk' of van indalen. Ik kreeg in ieder geval wel orders het onmiddelijk rustiger aan te gaan doen.

6. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik vond die steken en krampen ook best heftig. De VK had het over 'pijntjes', maar het was wel meer dan dat. Of ben ik nu zo'n watje?

7. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Haha, nee volgens mij niet hoor.. Het voelde bij mij ook aan alsof ze me van onder met een mes aan het steken waren.. Erg pijnlijk.. En dan moeten we de bevalling nog krijgen ;)..

8. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ja, word er een beetje bang van :). Nee hoor, dat zien we dan wel weer. Ik vind ook altijd dat je pijn zo snel vergeet. Had ik ook altijd met menstruatie, heel veel klachten en flinke pijnen maar dacht elke maand weer: ohja zo voelde dat....

9. Seth

Seth Niet meer actief

Die messteken en bevallen zijn niet met elkaar te vergelijken hoor....
    niet van dit is pijnlijker ofzo... tis gewoon heel anders...

die messteken zijn er vaak ineens... een bevalling zit (meestal) wat meer opbouw in....
    gewoon niet vergelijkbaar.....

dus komt wel goed hoor....!!!

heb hier wel harde buiken en messteken etc gehad, maar of kleintje toen ingedaald is... (?)

moet trouwens zeggen dat ik bij de eerste die messteken ook heb gehad... en mijnheer was niet eens ingedaald.... dus tja... .

10. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    altijd fijn een ervaringsdeskundige die meeleest en ervaringen deelt!

Ben ook serieus niet bang voor de bevalling, laat het maar gewoon over me heenkomen. Heb vandaag wel geoefend met verzetten tegen impuls om als een balletje op te rollen tegen de pijn. Schijnt dat verzet de ontsluiting tegehoudt...

11. Seth

Seth Niet meer actief

och ervaringsdeskundige..... ;)......

inderdaad.. gewoon over je heen laten komen..... en je gedachte proberen te verzetten.... (makkelijker gezegd dan gedaan..)
    wat ik hier altijd doe/deed.... tijdens (oefen)weeen....
    ijsberen.... :D
    ga ik op en neer lopen.....

op zich niet verkeerd, want beweging bevordert straks ook de ontsluiting.....

Weet niet hoe jij ontspanning hebt normaal..... maar lekker muziekje aan.. wil hier ook altijd wel helpen.... en tussen de weeen door meeblehren....

12. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Onze vent is ook al ingedaald en ligt vast in mijn bekken, maar toch heb ik het indalen zelf niet echt gevoeld. Heb inderdaad wel een paar keer zo'n steek in mijn muis gevoeld, maar dat was niet zo heftig dat ik niet kon zitten/liggen/staan of wat dan ook.... 't was meer dat ik ff 'OEH' riep haha. Zal ook wel heel persoonlijk zijn.

13. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    #13 silly88, 15 aug 2010
    Laatst bewerkt: 15 aug 2010
    ik weet het niet zeker eigenlijk..ik heb het idee van wel. vanaf vorige week veel kramp gehad (wist steeds niet of het nou me baarmoeder of me darmen waren) en een paar keer per dag een harde buik. me vriend zegt wel dat me buik lager is, en als ik op een stoel zit voel ik me buik op mn benen zeg maar. net of ik me buik op schoot heb :p normaal zat ie heel hoog. en ongesteldheidsgevoel soms
    ook als ik normaal thee dronk ofzo, als ik dan ging liggen kwam het gelijk weer terug, nu is dat ook niet meer. en heb het minder benauwd, aangezien meneer normaal de hele dag lekker zn kont tegen me ribben aan duwt :D
    zou ie dan toch aan het indalen zijn ?

groetjes

14. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Heel vervelend al die pijntjes, ik weet er alles van.
    Warmte kan verlichting geven, een warme kruik, douche of bad.
    Ik zat bij mijn dochter de laatste 3 weken geloof ik wel 4x per dag in bad (had erg veel last van voorweëen). En ons mannetje nu is blijkbaar ook al diep ingedaald en heb ook erg veel last van harde buiken en gebruik nu regelmatig een kruik om het iets te verlichten. En bijna dagelijks lekker ontspannen in een warm bad (4x per dag lukt helaas niet meer als er al 1 rondloopt;)).

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Silly: Dat klinkt inderdaad wel als indalen. De verloskundige zal het je de volgende controle kunnen vertellen!

16. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    toen ie begon mte de echo maken zei hij (zonder dat ik er iets over gevraagt had) het hoofdje is al mooi een stuk ingedaald! dus we gaan de goede kant op :D

17. Alita

Alita Niet meer actief

Hier ook echt krampen gehad, steken en mijn buik is gezakt...en als ze veel beweegt doet het ook erg zeer!!
    Zelfs als ik loop voel ik gewoon een harde bult tussen mijn benen....aaahhh

18. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Vervelend he! Ik waggel nu constant, eerst alleen maar als ik veel last van bekken had.

19. Alita

Alita Niet meer actief

ja lekker he dat waggelen hahahahaha.....

20. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hey meiden !
    mag ik me hier ook melden? vandaag naar verlosk geweest. en zoals jullie ook hebben, heb ik afgelopen weekend ook enorme messteken onderin mn muis (leuk lili81) gehad, zo erg dat ik tijdens de verjaardag naar de wc ben weggelopen van de pijn!
    Sinds een week is de startpijn in mijn schaambot sochtends vroeg enorm toegenomen de eeste 15 min kan ik eigenlijk niet lopen, maar alleen stappen.

Silly88 we lopen echt gelijk, leuk! ik heb vandaag bij de verlosk gehoord dat de kleine met het hoofdje al een stukje in het bekken ligt! ddus helemaal mooi. En kreeg te horen dat ik een bescheiden bm heb en het kindje ook niet enorm groot is. Helemaal niet erg dus :)

Hoe is het met jullie verder. Kijken jullie ook zo nieuwsgierig uit naar de dag van bevalling?

x PIna

Deel Deze Pagina