Ingewikkelde situatue inz. Aanvraag WAZO

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mamma29, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma29

mamma29 Nieuw lid

25 jul 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV webcareteam,

Sinds mijn werkgever een loonsanctie heeft gekregen van het UWV zit ik in een arbeidsconflict. Hij moet mij nog een jaar verplicht doorbetalen (tot mei 2013) maar doet dit helaas niet waardoor ik al enige tijd bezig ben mijn loon te verhalen met deurwaarders. Mijn rechtsbijstand is er nog steeds mee bezig. De rechter heeft mij namelijk gelijk gegeven.

Ik word nu al sinds juli 2012 niet uitbetaald. Ik heb meerdere malen ook met aangetekende brieven en mailtjes geprobeerd mijn zwangerschap door te geven, maar helaas word hier ook niet op gereageerd en weigert mijn WAZO uitkering aan te vragen. Uit eindelijk heb ik het UWV zelf gebeld en mijn verhaal verteld (in December 2012) Eerst werd mij vertelt dat in mijn geval gezien mijn situatie de WAZO zelf moest aanvragen maar dat dit nog te vroeg was en eind januari 2013 terug moest bellen. Dit heb ik gedaan en dit keer werd mij vertelt dat ik in de eerste week van februari 2013 moest terugbellen. Dit heb ik ook gedaan, heb namelijk op 6 februari 2012 gebeld. Toen werd mij vertelt dat ik een aanvraag formulier zelf moest invullen en deze binnen enkele dagen thuis gestuurd zou krijgen en dat ik niet moest vergeten mijn eigen bankrekeningnummer door te geven voor de uitbetaling en ook een begeleidend brief erbij moest voegen gezien mijn situatie. Na een week te hebben gewacht op een aanvraagformulier heb ik toch maar weer gebeld en vroeg waarom ik nog niets had ontvangen. Toen werd mij verteld dat ik nog eventjes moest wachten en dat het er wel aankomt. Na nog een week te hebben gewacht heb ik maar weer gebeld. Dit keer werd mij verteld dat ik zelf het formulier moest downloaden via de site van het UWV. Ik kon uiteindelijk niet zo'n formulier vinden op de site, er was alleen een formulier wat door de werkgever ingevuld moet worden als je in dienst bent. Dus heb voor t laatst maar weer gisteren 21 februari 2013 gebeld, en mij werd dit keer verteld dat ik helemaal niets hoeft te doen, geen formulier hoeft in te vullen voor de aanvraag, dat er al een melding staat dat ik mijn zwangerschap heb doorgegeven en dat er telefonisch contact met mij word opgenomen. Moest wel mijn bankrekeningnummer doorgeven via een wijzigingsformulier die op internetsite is down te loaden. Dit heb ik ook gelijk gedaan en die dag nog aangetekend opgestuurd. Ondertussen gaat mijn verlof 24 februari 2013 in en ben uitgerekend op 6 april 2013.

Eerlijk gezegd heb ik toch nog mijn twijfels of het wel dit keer goedkomt. Aangezien mijn verlof al over 2 dagen in gaat en nog niet ben gebeld en niets heb ontvangen.

Ik weet niet meer wat ik verder nog zou kunnen doen.

Ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk mijn situatie heb kunnen uitleggen. En wil graag uw advies en hulp.

alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mamma29,

De beslissingstermijn voor je WAZO-uitkering gaat in op de ingangsdatum. UWV probeert binnen vier weken na die datum een beslissing te nemen, of betaalt een voorschot als deze termijn niet haalbaar is. WAZO wordt gebaseerd op de laatste loonaangifteperiode voorafgaand aan het verlof. WAZO kan daarom niet anders dan achteraf worden toegekend.

Ik kan me voorstellen dat je je hier zorgen over maakt, omdat je verlof al bijna ingaat. Toch wil je ik je adviseren om gewoon de beslissingtermijn af te wachten.

Ik wens je alvast een goed verlof.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. mamma29

mamma29 Nieuw lid

25 jul 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Uwv webcare team,

Heel erg bedankt voor uw snelle reactie. Dus ik neem aan dan dat ik helemaal geen aanvraag formulier moet invullen en opsturen. Ik dacht namelijk dat in mijn geval stukken moest opsturen zoals laatst ontvangen loonstrook etc. En dat moest meesturen met aanvraagformulier die opgestuurd zou worden. Aangezien ik tot op heden geen formulier had ontvangen dacht ik dat dit alllemaalnog moest gebeuren en dat ik straks te laat ben met aanvraag.

Ben heel erg gerustgesteld, en wacht het gewoon af.

Bedankt!

Deel Deze Pagina