hoi, Ik ben onder behandeling bij het ziekenhuis omdat ik van mijzelf geen eisprong heb. Daarvoor heb ik nu Clomid 50 mg gekregen. Inmiddels zit ik alweer in de 4e ronde. Alleen deze ronde loopt wat anders dan de andere keren. 30 mei heb ik een FM gehad. Daarop waren 2 eitjes te zien van 18 mm. Ze verwachtte dat die binnen een paar dagen zouden springen. Afgelopen vrijdag, 16 juni, had ik ongesteld moeten worden. Echter dat ben ik nog steeds niet. Ik heb vanmorgen een test gedaan en deze is negatief. Ik heb wel al een aantal dagen last van gevoelige borsten. Heb ik ook vaak voordat ik ongesteld wordt, maar dat gebeurt nu dus maar niet. Ik heb het ziekenhuis gebeld en die zeggen dat ik moet wachten tot het einde van deze week en dan weer een test moet doen. Zijn er meer die dit ook hebben meegemaakt?
Ik had dit ook met Clomid. Mijn eitjes groeiden veel langer door en sprongen pas bij ongeveer 25 mm. Je kunt het met ovulatietesten checken? Die van mij bleven soms wel 6 dagen positief. Heb toen gebeld en de arts zei dat mijn eitjes dus langer doorgroeiden.
Hoi, Ja ik weet dat ze langer doorgroeien. Dus ben al uitgegaan van een paar dagen extra maar nog steeds blijven de testen negatief. Ik heb geen ovulatie testen gebruikt. Zou ik misschien een volgende ronde nog kunnen doen. Maar ik hoop stiekem dat het niet nodig gaat zijn
Er zijn verschillende mogelijkheden: Je eisprong is later geweest, waardoor je nu nog niet overtijd bent. Bij mij sprongen ze, zonder Pregnyl, meestal pas rond de 24-25 mm. Je hebt geen eisprong gehad. De follikels zijn weer gekrompen, waardoor je ook niet ongesteld zult worden. In dat geval heb je een kuur nodig om het op te wekken. De follikels zijn niet gesprongen, maar doorgegroeid tot cystes. In dat geval zul je ook niet uit jezelf ongesteld worden. Cystes zijn duidelijk zichtbaar op een echo. Ik hoop natuurlijk op het bovenste en dat je alsnog positief gaat testen, succes!
Je luteale fase kan trouwens ook nog anders zijn. Hormoonmedicatie kan daar effect op hebben. Wie weet heb je deze keer een langere luteale fase. Ik zat af en toe op 16 dagen.