PCO en positieve ovulatietest

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by meiske27, Jun 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meiske27

meiske27 Actief lid

Mar 13, 2009
    110
    0
    0
    Een paar weken geleden had ik mijn vraag hier al gesteld ik was namelijk ondanks mijn PCO voor het eerst sinds jaren ongesteld geworden een jaar na de geboorte van mijn jongste kindje. Nu heb ik omdat ik graag wilde kijken wat mijn lijf verder ging doen ovulatietesten gekocht vorige week waren deze negatief en vandaag (drie weken na start menstruatie) een positieve test ook mijn lichaam geeft signalen zoals bij een eisprong. Heb ik nu dan ook echt een eisprong of kan het toch zijn dat door de PCO een eitje niet springt? Ik vind het erg spannend allemaal....

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

Het kan inderdaad zo zijn dat na een bevalling er spontaan herstel optreedt van de cyclus. Bij PCO kan een ovulatietest altijd positief uitvallen, omdat het LH verhoogd is. Maar als de testen bij jou vorige week negatief waren en nu positief, is dat bij jou dus niet het geval. En ziet het er dus echt naar uit dat je een eisprong gaat krijgen! Succes!

Groetjes Monique

3. meiske27

meiske27 Actief lid

Mar 13, 2009
    110
    0
    0
    #3 meiske27, Jul 1, 2014
    Last edited: Jul 1, 2014
    Bedankt voor je reactie. Ik heb nu na de positieve ovulatietesten ook al 7 dagen een verhoogde temperatuur van ongeveer 37 graden. Kan ik er dan echt van uit gaan een eisprong te hebben gehad? Ik vind het allemaal heel vreemd aangezien de arts aangaf dat een eisprong bij mij heel lastig is maar alles er nu wel op wijst.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Meiske27,

daar ziet het wel naar uit. Ik kan je natuurlijk nooit garanderen dat het ook echt zo is. Ik snap de spanning in ieder geval wel. Altijd lastig als je niet weet wat je lijf doet...

Groetjes Brigitte

Share This Page