Wat is wijsheid?

Discussion in 'Zwanger worden' started by DaisySanches, Mar 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Zoals ik al eerder postte, lijkt het er op dat ik vanaf april met de pil stop. Nu heb ik de hele tijd het idee gehad om ovulatietesten te gaan doen, zonder gedwongen te moeten klussen. Maar kan dat wel? De reden waarom ik ovullatietesten zou willen doen is om zekerheid te hebben dat mijn lichaam na het stoppen met de pil goed werkt. Ik zou de uitslag dan natuurlijk niet aan Hubby zeggen, want ik zou niet willen dat hij zich gedwongen gaat voelen enzo... maar zou ik mezelf niet gedwongen voelen als ik weet dat ik een eisprong heb, en er juist net die week niks gebeurd? Is het misschien beter om de eerste maanden te kijken of ik mijn ei (net zoals vroeger) gewoon voel, of temp? Hoe gaan jullie hiermee om?

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Gezien je pas gaat beginnen, denk ik dat je het zeker eerst een paar maanden *gewoon* moet proberen joh.

Gewoon lekker ongedwongen...

Zodra je gaat tempen of testen is de echte spontaniteit er af, k spreek uit ervaring.

Echter weet ook uit ervaring dat als je eenmaal besloten hebt dat je graag een kindje zou willen...elke maand er 1 teveel is.

In dat geval *adviseer* ik tempen, kost niks en ik vond het persoonlijk betrouwbaar.

succes meid!

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Daisy,

Ik ben het met Ninetje eens. Ik zou eerst gewoon spontaan klussen en niet gelijk beginnen met ovulatietesten, je cyclus bijhouden op vruchtbare dagen etc.
    Want je weet nooit wanneer het raak is. En als je het zo stipt bij houdt is de teleurstelling iets groter als het niet lukt.
    Ik heb me er in het begin ook teveel mee bezig gehouden en nu na bijna 8 maanden verder heb ik zoiets van 'ik zie het wel'.
    Aan de andere kant zijn ovutesten wel handig, je spot je ei, je klust en dan weet je zeker dat je hem niet gemist hebt... Maar dan moet het ook maar net lukken :)

Veel succes en ik hoop dat het snel raak mag zijn!

Liefs Vanilia.

4. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    hoi caisy ,

je kan inderdaad nog beter ff wachten met testen,
    de testen werken vaak ook pas een paar maaanden nadat je gestopt bent met de pil.

succes kristy

5. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    Mee eens dat je de eerste paar rondes even afwacht. Je lichaam moet eerst zelf goed op gang komen.
    Ovutesten zijn best duur en ik heb ze weleens drie weken moeten doen voordat ik een positieve had.
    Tempen zou wel kunnen, maar dan ben je er al wel iedere dag mee bezig, en als je misschien gelijk met een paar lange cyclussen begint, is het misschien ook niet zo leuk meer.
    Als je vruchtbaar bent, dan heb je vaak 'instinctief' zin om te vrijen, dus maak daar lekker gebruik van, dan blijft het voor nu nog leuk en spontaan.

Olga

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik zou zeggen doe helemaal niks nog....

je moet eerst maar afwachten of je eigen echte menstruatie direct op gang komt of dat het een tijd duurt voor je weer ongesteld wordt, en daarbij tempen of ovutesten ik vindt zelf dat het zeker de spontaniteit er van af haalt....ook met tempen en dat doet je lichaam ook geen goed, dat is inmiddels ook al bekend....

bekend is dat de meeste vrouwen halverwege de 2e en halverwege de 3e week zo ongeveer hun eisprong hebben (uitgaande van rond de 28 dgn) en als jullie nog steeds lekkere sex hebben zonder dat het "moet" is het zeer zeker niet nodig om daarmee te beginnen want echt het is gewoon killing voor je relatie....

wat voegt het tempen of het gebruik van ovutesten eraan toe? als je gemiddeld 3x per week sex hebt is dat helemaal niet nodig want dan mis je je eisprong toch niet....

succes

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    We zitten op 1 in de 1 á 2 weken. In het weekend. Zijn door de weeks vaak te moe :oops:

8. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    1 keer in de 2 weken? Dan zou je toch wat meer tijd vrij moeten maken.. want de kans is dan groot dat je je ei misloopt!
    ;)

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, ik weet het. :oops:
    Wordt dus wel standaard vaker doen.

10. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland

Is voor het ghoeie doel en ik kan me vervelendere dingen voorstellen! haha! :)

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Hahaha,

Nee hoor tis niet dat we het vervelend vinden... Vind het heel erg lekker :oops:
    Maar mijn hubby heeft elke dag 3 uur reistijd, dus dan is-ie nog wel eens moe 's avonds...

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    daarom doe ik ovu testen. hoef ik het maar 1 a 2 keer 'verplicht' te doen, want wij halen het ook maar 1x per week of minder :cry:

Share This Page