Hoi 15 dgn geleden inseminatie gehad en niet ongesteld maar ook een negatieve test. Test al een dag of 4 dus twijfel er niet aan dat ik niet zwanger ben, maar vroeg me af of er meer meiden na cyclus met hormonen ineens een langere LF fase hebben. want wil "gewoon door" en lees verhalen op internet verhalen van meiden die wel weken moesten wachten.... Ter toelichting. Van mezelf altijd regelmatige cyclus gehad. Na eerste iui LF 14 dgn, 2de 11 dgn en nu minimaal 15 dus. Iemand ervaring?
Wanneer er een bevruchting en innesteling geweest zou zijn dan had ik nu toch al lang positief moeten testen of iig iets wat erop lijkt?
Ik zit in hetzelfde schuitje... Ik heb mijn eerste IUI op 5 maart gehad, zonder hormoonbehandeling. Mijn cyclus is op zijn langst 31 dagen. Ben nu meer dan een week overtijd maar had maandag een negatieve bloedtest. Dat was op dag 32. Bij een eerdere spontane zwangerschap werd de thuis test ook pas na 10 dagen overtijd positief, maar dat werd uiteindelijk een miskraam. Ik heb het gevoel dat nu hetzelfde gebeurt, geen reden tot juichen dus want de uitkomst was toen ook niet goed (=miskraam). ik wacht nu af. Voordeel is dat nu de artsen meekijken, misschien dat zij hierdoor nu beter gaan snappen wat er mis gaat?
De artsen dachten toen dat er sprake was van een late innesteling, en dat leidt helaas meestal toch nog tot een miskraam.
Hoi klavertje wat naar. Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken. Vanmorgen ook weer test met een tuurstreepje. Dinsdag ben ik 19dpo en bij uitblijven menstruatie bel ik wel even naar het ziekenhuis. Maar jij dus na een week ook geen positieve test...? En ben je normaal wel regelmatig?
Hoi allemaal, Ik zelf zit nu op dag 12 na mijn eerste IUI. Erg spannend en ik kan me helemaal vinden in het testen en de onzekerheid die het met zich mee brengt. Ik heb al vaker het gevoel gehad dat het zo ver was maar steeds zit het tussen m'n oren. Ik kan helaas geen wijze woorden met jullie delen maar wil jullie wel heel veel succes wensen!
Dank je dsn86, ik heb inmiddels gebeld en mag vrijdag voor een echo komen om dat ze toch willen kijken wat de "oorzaak" is. Ik denk niet veel bijzonders. Althans gewoon ontregeling door de hormonen. Maar goed dat geeft me nu ook even een verplichte pauze wat ik ook wel nodig heb. Vind die spanning ook slopend en de onzekerheid. Wij gaan nu onze derde jaar in en het breekt ook mij steeds meer op. Ook jij sterkte!!
Ik ben uiteindelijk wel ongesteld geworden. 1,5 week later dan normaal terwijl ik heel regelmatig ben. En ook vrij fors. Voor mijn gevoel is er wel iets gebeurd na die eerste IUI maar helaas geen goede implantatie. Het is heel gek om dat rationeel al te weten (want bloeduitslag was niet goed), maar mijn lijf dit blijkbaar nog niet wist. Heel frustrerend want ik wilde dan ook weer verder!
Net bij gynaecoloog geweest en mijn eitje blijkt ondanks pregnyl niet te zijn gesprongen. Zit nu als een soort grote cyste nog in mijn linker eierstok vandaar dat ik nu niet ongesteld word.... Heb pillen mee die dit gaan opwekken. Moet de volgende keer voor een uitgangsecho en ook progesteron bepalen om te zien of hij dan wel springt. Weer een ronde iui voor niks bah! Iemand hier ervaring met dit scenario?
Dat kan inderdaad gebeuren, hier ook meegemaakt na de eerste IUI. Ik werd maar niet ongesteld, de testen bleven negatief en ik had wel vreemde buikpijn. Bleek ik twee hele grote cystes te hebben van 6 en 8 cm, op elke eierstok één. Ze zijn bij mij uit zichzelf verdwenen. Het duurde helaas wel langer dan één cyclus. Ik was daarna bang dat het opnieuw zou gebeuren, maar gelukkig daarna nooit weer meegemaakt. Ik spoot 10.000 IE Pregnyl om de eisprong op te wekken, dat was standaard in ons ziekenhuis. Succes!
Dank je voor je verhaal jippie. Krijg de volgende idd eerst een uitgangsecho om te bepalen of de cyste weg is en ik door kan. Krijg steeds minder vertrouwen in de iui op deze manier en mijn eigen lijf. Het lijkt dat ik steeds niet goed reageer volgens het boekje
Cyste was weg en toch zonder pillen uit mezelf ongesteld geworden. Zij begrijpen het ook niet helemaal. Nu weer aan het spuiten voor ronde 4 maar besloten na ronde 4 over te stappen na ivf ivm steeds "slecht" reageren. Spannende tijden