Dames,

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Baby2017, Apr 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female
    Wanneer mochten jullie beginnen met IUI behandelingen ?

Na hoeveel jaren/ maanden ??

2. Jetjemuis

Jetjemuis Lid

Mar 23, 2016
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 2 jaar mmm zijn wij begonnen met iui...
    Eerst begonnen met clomid te pakken,daarna over op spuiten en toen er met OI steeds niks wilde lukken en negatieve samenlevingstesten mochten wij over op IUI..

3. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female
    oke, dank je wel voor je uitleg. Mijn gynaecoloog wilt dat ik eerst een kijkoperatie krijg. Waar ik helaas niet op sta te wachten

4. Logan

Logan Niet meer actief

Na drie en half jaar eindeloze pogingen. Toen eerst 6x ovulatie inductie met hormoon spuiten en daarna pas iui.
    Als je gyn die kijkoperatie eerst wil is dat vast om een reden. Dan kan je wel met iui beginnen maar als er iets niet goed is van binnen, gooi je je pogingen, tijd en geld weg.
    Kijkoperatie lijkt me ook niet prettig, maar de mmm is nu eenmaal K/u/t.

5. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female

Dank je wel voor je reactie.
    Helaas wel en ik gun niemand zulke nare ervaringen. alles is inderdaad met een reden. Ik ben eenmaal helaas zo bang en angstig dat ik dood ga tijdens een operatie en of tijdens een prik helaas helaas. PFFFF

6. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

Jul 27, 2012
    1,574
    291
    83
    Female
    Je hoeft niet bang te zijn voor die operatie. En als je gyn t adviseert dan is dat inderdaad niet zonder rede. Als je verklevingen oid in je eierstokken hebt kun je IUI doen tot je erbij neervalt maar heeft geen zin.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Het is ook eng. De eerste keer prikken is óók eng. Maar echt, alles went en je verlegt je grens beetje bij beetje. Komt vast goed, het is even tanden bijten maar je kunt het heus!

8. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female

klopt deze reactie is vaak gezegd door me omgeving. Verklevingen etc. Ik weet even niet wat ik zeggen moet :(

9. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    Na 2 jaar zelf proberen, ook eerst een kijkoperatie daarna iui

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Mmm is gewoon eng en k*t. Hier ook na 2 jaar proberen eerst kijkoperatie en toen iui.

Operatie hoef je niet bang voor te zijn.. Heb je al een hsg gehad? Vaak is dat ook voldoende, als alles doorloopt wn daarbij hoef je niet onder narcose

11. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    2 jaar inderdaad... Geen kijkoperatie, wel HSG.
    Bij de tweede niet, mochten meteen weer starten.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,933
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Hier na 3 jaar de mmm in gegaan.
    Eerst samenlevingstest, maand erop hsg, maand daarna nog een kijkoperatie... en 2 maanden daarna pas iui mogen doen. (Er was niks uit de onderzoeken gekomen).

13. sheveloper

sheveloper Actief lid

Dec 2, 2015
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij `zouden er verklevingen kunnen zijn`.
    Mochten daarom vrij snel de mmm in toen het dus inderdaad niet lukte, kreeg direct een HSG en zaadcellen van mijn vriend werden ook geteld. Dat was allemaal goed. Toen moesten we nog een half jaar thuis proberen (omdat de HSG soms je eileiders 'opent'). Ik had toen al gevraagd of ze dan geen laproscopie moesten doen, omdat je op een HSG nou eenmaal niet alle verklevingen ziet. Maar dat wilden ze niet, omdat een laproscopie zelf ook al voor verklevingen kan zorgen. Daarom moesten we na de HSG nog een half jaar thuis proberen. Geen succes gehad, en nu dus aan de IUI. Maar ik vraag me juist af of dat wel zin heeft, omdat er toch nog kans is dat er verklevingen zijn.

Bij mij willen ze dus eerst kijken of de IUI lukt voor ze een laproscopie doen, omdat die laproscopie ook weer schade aan kan richten. Aan de ene kant frustrerend, omdat ik nog steeds zoiets heb van 'het lukt al zo lang niet, waarom zou het dan met IUI wel lukken?'... Want idd, met verklevingen kan je IUI'en wat je wil maar het gaat niet lukken...

Ieder geval is natuurlijk uniek, maar je zou dus nog aan je arts kunnen vragen hoe het zit met verklevingen die door een kijkoperatie evt zouden kunnen onstaan.

14. Ninge

Ninge Bekend lid

Jan 27, 2016
    900
    123
    43
    Female
    Na anderhalf jaar. Dit omdat ik eerst ook een kijkoperatie kreeg. Het duurde mij allemaal veeeeeeel te lang!

15. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female
    Ninge Mij lijkt het allemaal veelste lang duren helaas

Ik heb een HSG gehad die was zwaar mislukt en heeeel pijnlijk helaaas

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,933
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Dan zou ik het advies van je gyn opvolgen en gewoon een kijkoperatie laten uitvoeren.
    Als de hsg zo enorm pijnlijk is dan lijkt er idd iets van verklevingen ofzo te zijn. Dan is een kijkoperatie juist goed.
    Het zou toch zonde zijn als je nu iui na iui krijgt met elke keer teleurstellingen en dan later blijkt dat het iui ook nooit zou zijn gelukt vanwege verklevingen oid?

17. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

Jun 14, 2014
    1,104
    83
    48
    Ik heb ook een kijkoperatie gehad. Inderdaad op aanraden van gyn en het bleek niet voor niets...Beide eileiders zaten potdicht.

Heb daarna evengoed ook nog een HSG ondergaan, omdat de pogingen mislukten en ik al bijna door m'n IUI-pogingen heen was. Heb dit onderzoek persoonlijk als pijnlijk ervaren, gelukkig bleek alles mooi open te zijn. Uiteindelijk kreeg ik hormonen toegediend en is het mogen lukken bij de vijfde poging.

Ik zou inderdaad echt die kijkoperatie ondergaan meid. Succes met je beslissing!

Share This Page