IUI en bolletjes; hoelang wordt die cycles eigenlijk.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Johanna24, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanna24

Johanna24 Lid

30 sep 2007
    41
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met extra hormoongebruik. De eerste 3 iui pogingen waren in eigen cycles (natuurlijk wel met pregnyl), maar deze pogingen waren niet succesvol.

Nu heb ik deze maand menopur gespoten en natuurlijk de (bijna vertrouwde) pregnyl. En vanaf het moment van iui gebruik ik zgn. bolletjes (progestan) om het baarmoederhalsslijmvlies op pijl te houden. Van de gyn had ik begrepen dat ik moest doorgebruiken tot ik 1 week over tijd was. Dat ben ik nu, maar nog steeds geven de testen "niet zwanger" aan. Ondertussen wordt ik gek (ik was gewend soms een week na de iui al ongi te zijn........)

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Tnx en veel liefs
    Johanna

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Dan ben ik bang dat je niet zwanger bent :cry:
    De progestan houdt bij mij de ongi tegen....2 dagen nadat ik ermee stop wordt ik ongi...

3. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo Johanna,

Ik heb geen antwoord voor je, maar leef wel enorm mee! Ik ga deze maand mijn tweede iui in, en moet nu ook bolletjes gaan gebruiken. Mijn iui is waarschijnlijk volgende week maandag, daarna beginnen de bolletjes pas. Hopelijk heb jij dan al duidelijkheid. Heel veel sterkte!

En nog een vraagje: is het naar om die bolletjes in te brengen? Ik vind het zo'n gek idee!

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    @SRB

Nee het is niet naar om de bolletjes (hier op het forum mutsenballetjes) in te brengen. Je brengt ze in zoals een tampon. Het is niet pijnlijk, je voelt er nisk van. Je krijgt wel meer afscheiding van de bolletjes.

Groetjes,
    Elvira

5. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    @ Elvira: Klinkt nog altijd niet geweldig, maar bedankt voor je uitleg :)
    Je verzet wel je grenzen he, als je de mmm ingerold bent. Ik had ook nooit verwacht dat ik mezelf zo makkelijk zou kunnen prikken, en voor echo's draai ik mijn hand ook niet meer om. Dat had ik een paar jaar geleden met mijn eerste uitstrijkje echt nooit kunnen denken.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Progestan kan inderdaad je ongi tegenhouden, helaas... Als je zwanger was geweest, had je toch nu eigenlijk wel positief moeten testen. Misschien anders even het ziekenhuis bellen? Wie weet kun je een bloedtest laten doen. En anders is het gewoon afwachten totdat je ongi wordt als je gestopt bent met de Progestan.

Succes & ik hoop natuurlijk dat je wel zwanger bent!

Groetjes,
    Jippie

7. Eendje

Eendje Lid

18 mrt 2007
    64
    0
    0
    Hoi Johana.
    Ik moest 14 dagen na de iui thuis testen. Als de test positief was, dan moest ik doorgaan met de progestan (wat dus helaas niet zo was) en als de test negatief was dan moest ik stoppen. Ik ben na de negatieve test dus gestopt, en het duurder wel 3-4 dagen voordat ik ongesteld werd!
    Ik ben ook zonder progestan na ongeveer 10 dagen ongesteld, was dus ook zo'n lange maand niet gewent, maar het komt echt door die bolletjes.

Hoe is het nu met je? Weet je al iets meer?

8. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hoi Johanna,

Ben heel benieuwd hoe het nu met je is? Hopelijk gaat alles goed.

9. Johanna24

Johanna24 Lid

30 sep 2007
    41
    0
    0
    Hai allemaal,

Bedankt voor jullie tips en lieve berichtjes. Het was idd 2 dagen na het stoppen mis (het is natuurlijk nooit raak geweest). Ben weer begonnen met de menopur en maandag weer voor een fm meeting. Ik ga dan ook aan de gyn (bij de meeting heb ik zelden m'n eigen) vragen of ik bij een negatieve test na 14 dagen toch nog een week bolletjes moet blijven gebruiken.

SRB, veel succes met je iui. Ik verwacht rond dezelfde datum uit te komen. Het is niet moeilijk ofzo om de bolletjes te gebruiken. Ik heb wel steeds maandverband of een inlegkruisje in omdat het nogal een zooitje kan zijn. Het voelt dan ook steeds of je ongi bent en dat maakt alle spanning en hopen pieken alleen maar erger (vond ik). Onthoud dus dat je niet ongi bent, het zijn de bolletjes, maar niet ongi hoeft nog niet zwanger te betekenen.

Ik ben op dit moment een beetje moedeloos. De laatste maand heeft veel energie en spanning gekost en ik denk dat ik de volgende poging maar even over me heen laat komen.

Iedereen veel succes weer deze maand.

Liefs
    Johanna

10. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hee Johanna, bedankt! Jij sterkte morgen met de fm-meting. Hoop dat het lukt wat je zegt, dat je het gewoon over je heen kan laten komen... Waarschijnlijk gaat mijn iui niet door, ik heb een te hoge dosis gonal-f gekregen, waardoor ik nu waarschijnlijk teveel eitjes heb, dus waarschijnlijk moet ik nog een maand wachten tot ik mijn bolletjes kan gaan gebruiken. Ben wel blij nu van jou te horen dat het zo voelt, ik kan echt heel slecht tegen al die hormonen en dan kan ik me (en vooral de mensen om me heen :) ) in ieder geval vast een beetje voorbereiden...

Hopelijk voel je je gauw weer beter. Het vervelende is dat je zelf ook niets aan de situatie kan veranderen. Heel veel sterkte ook daarmee. Hopelijk heeft het zonnetje van vanmiddag je iets geholpen.

Liefs, SRB

Deel Deze Pagina