Vraag wanneer zwangerschaps verschijnselen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door PandaBeertje, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik vraag me af hoe snel je zwangerschaps verschijnselen kan voelen. Kan dit al voor de eventuele NOD?

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik voor NOD enkel lage rugpijn en lichtelijk gevoelige borsten.. Weet eigenlijk niet of je echt van te voren al meer kan voelen.
    Je hoort vaak dat dames voor NOD van alles voelt en uiteindelijk niet zwanger blijkt en wanneer ze zwanger blijken nagenoeg nergens last van hadden.

Bij mij kwam toen pas vanaf week 6 echt flinke kwalen als misselijkheid enz.

3. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik voelde niks....
    Behalve wat krampjes en lage rugpijn.
    Toen ik al positief had getest begonnen daarna mijn borsten ook op te spelen.
    Nu nog steeds niet veel anders, behalve dat ik van de rugpijn verga..
    Even een bezoekje aan de fysio!

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja hoor. Dat kan vanaf innesteling, want dan ga je HCG aanmaken wat zwangerschapsklachten veroorzaakt.

5. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb wel een paar klachten maar dat zeker ook met ontpillen te maken hebben. Maar dat zullen we zien na 7 april.

6. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik voelde de week rond mijn nod allerlei steekjes en krampjes die ik eerder niet had. Pas rond de 6e week kreeg ik pas echt kwalen zoals misselijk zijn en pijnlijke borsten...sommigen voelen het al vroeg maar bij mij kwam het pas later op gang.

7. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Ik voelde bij mijn zoon ook vrij weinig, geloofde niet dat ik zwanger was. Wel moest ik veel plassen ! Normaal had ik wel verschijnselen als ik ongesteld moest worden, toen niet!

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik wist het meteen, mijn lichaam reageert vrij fel en snel op een zwangerschap. Heel raar en sommigen zullen me niet geloven maar toch is het zo: een 2-tal dagen na geklust te hebben had ik bruine rand om mijn tepels, een heel wegennetwerk aan aders op mijn borsten, pijnlijke borsten en steken in mijn tepels, plopjes in mijn buikstreek, vermoeidheid. Dus ja, het kan zijn dat je voor je NOD al klachten hebt. Maar de keren dat ik niet zwanger bij de eerste was zocht ik ook naar vage klachten (en die vind je altijd wel) maar dat was het toch niet. Nu weet ik waar ik op moet letten.

9. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Voor dat ik positief testte viel mij op dat met plassen, mijn straal slap was zeg maar en ik moest vaker plassen. En menstruatiekramp maar dan net weer iets anders. Ook had ik steekjes en licht gevoelige tepels en ik had maagzuur en last van me onderrug. Na de positieve test kreeg ik er pijnlijk borsten bij. Ohja en ik was/ben heel moe

10. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ik heb vanochtend positief getest en ik was er van overtuigd dat ik ongesteld zou worden.
    Tot dat ik gister op mijn werk ineens duizelig werd en nog niet ongesteld was. Mijn tepels waren al gevoelig vanaf de eisprong en heb alleen nog een beetje krampen onderin buik.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij de eerste weet ik het niet, weet niet precies wanneer NOD was en heb toen pas heel laat voor het eerst een testje gedaan (toen al 7 wkn zwanger en ongeveer 3 weken kwaaltjes).

Bij de tweede kreeg ik op cyclusdag 28 last van misselijkheid, extreme vermoeidheid, slapeloosheid en huilerig/emotioneel. Dat was -dacht ik- 2 dagen voor NOD. Kwaaltjes werden steeds erger, maar test werd op dag 40 (!) pas positief en later bij termijnecho een week teruggezet, was minder lang zwanger dan gedacht. Terugkijkend heb ik toen kwaaltjes gekregen vanaf innestelling, ruim voordat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden.

Bij de derde kreeg ik rond 10 dpo (4 dagen voor NOD) last van menstruatiekrampen, bandenpijn en vaak kleine beetjes plassen met een slappe straal. Daarbij ook vermoeidheid en ook slapeloosheid.

Ik heb in de loop der jaren heel veel dingen gevoeld voor menstruatie die je ook aan 'zwangerschap' zou kunnen linken, soms ook heel heftige pms tot spugen aan toe, maar eigenlijk waren er maar 2 kwaaltjes die echt uniek waren bij zwangerschap: dat plassen met slappe straal en verandering in smaak (al kwam dat altijd pas na nod, in mijn geval: opeens geen koffie, thee en chocolade meer lusten. Als leut en chocoholic een duidelijk teken ;)).

Het was ook bij iedere zwangerschap anders, dus wat dat betreft weet je het nooit... ;)

Maar antwoord op je vraag: ja hoor, kan zeker voor NOD!

12. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Hier tot 10 weken ongeveer nooit verschijnselen gehad behalve uitblijven van menstruatie dan....

13. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik had dag 28 van cyclus wat kleine steekjes en gevoelige borsten. En m'n cyclus is gemiddeld, 30 /32

14. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ik zelf had helemaal geen symptomen..

15. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ik had vanaf dag 28 (had gemiddeld nod rond 32 dagen) plopjes/steekjes in onderbuik(kon het niet zo goed thuis brengen) en gevoelige borsten.

16. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Bij mijn zoontje had ik eigenlijk geen kwaaltjes de hele zwangerschap, ja af en toe een bloedneus maar verder nergens last van. Ook niet later in de zwangerschap!

Nu weet ik dat ik net zwanger ben en eigenlijk merk ik niks. Ja pijnlijke borsten maar die had ik elke keer na mijn eisprong. En af en toe lichte hoofdpijn en rugpijn maar ja dat had ik altijd al snel dus of het met mijn zwangerschap te maken heeft weet ik niet.

17. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Ik had het net voor het testen, daarna weken niets..
    tot ongeveer 6 weken, toen begon het lichtelijk..
    voelde me suf en slap.. sinds een week voel ik me weer prima

18. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Wat een verschillende verhalen allemaal..

En niemand die zoiets had van, auw in baarmoeder tijdens 'penetratie'(!) Lees, bij rustig gaat het redelijk.

Deel Deze Pagina