Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer een half jaar aan het proberen om zwanger te worden. Sinds ik gestopt ben met de pil, ben ik onregelmatig ongesteld. Het varieert tussen de 32 en 40 dagen. Dit is lastig omdat ik daardoor niet goed weet wanneer de ovulatie plaatsvindt. Daarnaast is het iedere keer weer extra spannend wanneer ik ongesteld word, omdat ik dus niet weet of ik wel of niet overtijd ben. Afgelopen woensdag ben ik ongesteld geworden. Dit was na 34 dagen. Sinds ik met de pil gestopt ben heb ik veel meer menstruatiepijntjes dan eerst. Nu had ik verschillende 'klachten', namelijk pijn onderin mijn buik, hoofdpijn, misselijk en rommelende darmen. Ik ben 3 dagen ongesteld geweest. Niet heel heftig, maar ook niet heel licht. Daarna was het helemaal over. Normaal gesproken ben ik 5 tot 6 dagen ongesteld en heb ik geen last meer van pijntjes als ik niet meer ongesteld ben. Nu heb ik nog steeds een lichte pijn onderin mijn buik en heb ik een beetje een opgeblazen gevoel. Verder heb ik af en toe hoofdpijn en ben ik af en toe misselijk. Zou ik dan toch zwanger kunnen zijn? Of wil ik het gewoon te graag en maak ik mezelf gek? Ik durf eigenlijk niet te testen, omdat ik denk dat het onzin is... Herkent iemand dit?
Ik denk dat je gewoon een menstruatie van 3 dagen hebt gehad. Je bent heus niet de enige die zo kort vloeit. Ik heb het de ene keer 5-6 dagen en de andere keer 3-4...Verschilt heel erg. Afgelopen vrijdagavond laat mn ongi gekregen, liep echt leeg! Vrijdag en zaterdag tampon en maandverband tegelijk moeten gebruiken en bijna elk uur verschonen. En nu....bijna niks meer.
@mams136: bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat dit erg verschilt per persoon, maar ik heb nog nooit zo'n korte menstruatie gehad. Altijd langer dan 5 dagen (al bijna 15 jaar), ook voordat ik begon met de pil. Vandaar mijn twijfels. Daarnaast verdwijnen mijn 'klachten' altijd zodra mijn menstruatie over is, maar dat is nu niet het geval.
Ja dat snap ik, maar ik had deze keer een positieve zwangerschapstest, de ochtend voor mijn menstruatie begon. Had ook geen voortekenen, normaal altijd onwijze kramp e.d waardoor ik mijn menstruatie echt aan voel komen. Ik wil alleen maar zeggen, als je 3 dagen lang bloed lijkt me de kans dat je zwanger bent, echt heeeeel klein.
Lastig te zeggen... Vanaf 'mijn innesteldag' heb ik een week roze/bruinverlies gehad. Ik heb af en toe wat bloed verloren, maar erg weinig. De vorige keer had ik een cyclus van 35 dagen, dus zou dan deze week ongesteld moeten worden. Ik heb helemaal nergens last van, terwijl ik anders ontzettend veel hoofd- en buikpijn heb en erg misselijk ben. Maar heb dus wel een klein beetje bloed verloren, maar het is voornamelijk bruinverlies. Ik weet niet zo goed of ik dit nou als menstruatie moet rekenen en zo ja, vanaf wanneer...