Goedemorgen allemaal, Het zal vast wel ergens al staan maar kan het niet vinden.. En wordt een beetje moe van mezelf.. Hopelijk kunnen jullie me misschien verder helpen..? Het zit zo m'n man en ik willen kinderen en ben dus gestopt met de pil.. Op 15 mei ben ik ongesteld geworden en daarna heb ik de pil niet meer genomen.. Wel rekening gehouden met ontpillen en alles. Op een gegeven moment (vanaf 28 mei)had ik zo last van m'n borsten dat ik gewoon niks meer kon en zelfs paracetamol heb genomen(dit heb ik nog nooit gehad) Maar nu verloor ik dus helder rood bloed vanaf 3 juni en nu nog steeds is niet onwijs veel maar moet wel iets gebruiken.. Maar mocht dit m'n mestruatie zijn (heb er geen enkele kramp bij) is mijn cyclus 19 dagen Wat kan ik het beste doen lees al dat bij minder dan 21 dagen eigelijk al niet kan lukken.. Wie kan me hier verder wat over vertellen..? Alvast bedankt..
Hoihoi! Pijnlijke borsten kan bij het ontpillen horen, ik had het de eerste 2 cyclussen van ontpillen ook heel erg. Een kortere cyclus zal ik me nu nog niet druk om maken, je kan heel onregelmatig zijn door het ontpillen. Nog even een maand afwachten en als hij volgende maand weer zo kort is kan je even contact opnemen met je HA
Maar ik heb verder geen krampen en het is alleen rood slijm geen propjes wat ik normaal wel heb(sorry voor de details) dat is ook gewoon mogelijk..?
ik had dit ook 2 jaar geleden en het gebeurde vreemd genoeg ook elke maand. tot het me opviel dat de bloeding idd elke keer rond de 18e dag was en toch minder als mijn normale menstruatie die dan ongeveer 2 weken daarop volgde. uiteindelijk bleek het te gaan om een ovulatiebloeding waarvan k altijd dacht dat die niet heftig waren maar die kunnen dus wel degelijk flink zijn. zwanger raken is dan wel gewoon mogelijk hoor alleen beetje vervelend dat je moet klussen als er wat bloedverlies is
Kan dat dus ook..? Ik dacht dat je dat dan maar 1/2 dagen wat verliest en aangezien ik nu m'n 4e dag in gaat was ik er van uitgegaan dat het niet kon wezen.. 😳
Kan idd gaan om een ovulatiebloeding, dus even afwachten of er binnen 2 weken een mesntruatie volgt. Verder valt er nog niet zoveel zinnigs te zeggen m.b.t. je cyclus omdat je net pas met de pil bent gestopt. Het lichaam heeft dan soms even nodig om een regelmatige cyclus te vinden. Daarom nog niet te veel zorgen maken hoor. Heel veel succes en hopelijk snel een zwangerschap!
Dit lijkt me doodnormaal. Die eerste bloeding na pilstop was gewoon nog een neppilbloeding welke je altijd krijgt in je stopweek. Dat wat je nu hebt, is naar alle waarschijnlijkheid gewoon je eerste echte natuurlijke menstruatie na pilstop. Nu is je eerste echte cyclus begonnen en vanaf nu kun je pas je cyclus dagen gaan tellen. Je hebt mazzel dat je natuurlijke menstruatie zo snel weer op gang is gekomen. Ik moest er destijds maar liefst 126 dagen op wachten.
Maar ik heb verder geen krampen of wat dan ook gehad wat ik wel had voordat ik aan de pil ging (toen extreem dit was ook de reden dat ik aan de pil ging) en ook toen ik nog aan de pil zat. Of mag ik dan eigelijk zeggen gelukkig dat ik geen pijn e.d heb☺️
Dan hoop ik zeker dat dat zo blijft! Het kan zeker dat je cyclus anders is na het stoppen van de pil. Je hormoonhuishouding is toch een beetje anders geworden. Maar de kans is er ook dat de krampen langzaamaan weer terug komen. Kan niemand voorspellen helaas
ben even verder gaan kijken met evt over mestruatie en vond nog een paar stukjes waar ik mezelf heel goed in kan vinden ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie tips en adviezen..! ☺️
Ik heb dit ook gehad, 3 maanden nadat ik gestopt was met de pil( eerste 2 cyclussen 28 dagen) was de derde ronde ineens 17 dagen. Dacht ook wat is dit ineens, maar dat is het ontpillen geweest. Ik ben toen 13! Dagen aan het bloeden geweest, en flink ook. Daarna heb ik dit niet meer gehad. Niets om je zorgen over te maken