Compleet andere cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kris81, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hai,

Willen jullie even met mij meedenken?

Toen wij voor onze eerste gingen, ben ik gestopt met de pil die ik toen na een eerdere stop een jaar of drie weer gebruikte. Ik was meteen regelmatig ongesteld, cyclus van 28/29 dagen. Door ovulatietesten kwam ik erachter dat ik pas rond cd 21/22 eisprong had en dus ook een korte LF. Deze zat tussen de 6-9 dagen. Onderzoek gehad bij fertiliteitskliniek maar de progesteronwaardes waren goed op het moment van testen. Voor de zekerheid kreeg ik utrogestan mee, in het kader van baat het niet, dan schaadt het niet. Na een half jaar was het raak.

Na bevalling kort bv gegeven (2/3 weken). Het duurde 4/5 mnd voordat ik weer ongesteld werd en ik ben weer aan de pil gegaan. Ongeveer een jaar later weer gestopt. Mijn cycli zijn sindsdien volledig van de rit.

Ronde 1, keurig 29 dagen, helaas late eisprong (cd 25) en na 4 dagen ongesteld.
    Ronde 2, 40 dagen, oplopende ovulatietesten rond cd 23, eisprong cd 25 dacht ik. Maar tien dagen later kreeg ik het idee dat het er nog aan moest komen en ja hoor, een enorme knaller op de test, eisprong cd 35. Vijf dagen later ongesteld.
    Ronde 3, afgelopen zondag op cd 17 weer een knaller op de ovulatietest, die daarna ook weer afliep. Het voelt nu weer alsof ie nog moet komen en ja hoor de testen lopen weer op (cd 22).

Ik herken dit totaal niet van mijn eerdere cycli en ook niet van de pilstop van een paar jaar geleden. Ik werd altijd meteen weer regelmatig ongesteld. Herkent iemand het? Zou het dan nu toch ineens ontpillen zijn terwijl ik daar eerder nooit last van had?

Dank voor het meedenken alvast :).

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Niemand? 🙈

3. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

19 apr 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja hier.. gek word ik ervan.. eerste x gestopt ook ovulatietesten gebruikt en 1e ronde zwanger dus weet niet hoelang mijn cyclus zouden zijn toen maar denk wel goed. Nu in oktober weer gestopt en in december pas weer voor het eerst ongesteld.. toen pas positieve test op dag 25 5 dagen later ongesteld.. ik dacht kan gebeuren 1e ronde nog maar.. 2e ronde dag 11 veel pijn gehad bij eierstokk maar geen positieve test deze ronde duurde 53 dagen.. ronde 3 positieve test op dag 21 ik blij stuk korter helaas ook weer na een week al weer ongesteld.. ronde 4 positieve test op dag 35 week later al weer eerste bloedverlies.. ik krijg niet zoals jou 2 een positieve test maar heb wel erg het gevoel dat mijn lichaam er steeds tegen aan zit en dan weer uitsteld ofzo kan het niet echt uitleggen.. heb vorige ronde dan ook bijna 3 weken een erg duidelijk 2de streepje geplast voordat hij echt positief werd.. vandaag alweer dag 25.. zucht.. en al weer een week 2 duidelijke streepjes. Zot al te denken aan pcos dan heb je ook altijd te veel lh in je lichaam.. maar kan me zelf ook gek praten natuurlijk misschien dat onze lichamen dit x toch langer nodig hebben om weer op de rit te komen..

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Irritant he! Ik hoop dat het zich bij jou ook snel stabiliseert, dit is ook niks zo. Precies dat ook, dat er tegenaan hikken. Daar had mijn lichaam vorige keer nooit problemen mee. Toen was het tien rondes gewoon heel voorspelbaar.

Ga je er nog iets mee doen, af wacht je het nog even af?

5. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

19 apr 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja echt irritant!!! ik ben deze cyclus begonnen met tarwekiemolie en etos zwanger worden capsules.. onder het motto baat het niet dan schaad het niet! 😀 tot nu toe geen verbetering haha.. ik wacht het nog even rustig af oktober ben ik 1jaar gestopt als er dan nog geen verbetering is maak ik denk ik even een afspraak bij de huisarts.. onzeker word je er wel van zeg..

6. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

19 apr 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Weet niet welk merk ovulatietest je gebruikt maar ik gebruik nu de gewone van sensitest wereld van verschil heb verschillende merken gebruikt en plas altijd 2 duidelijke streepjes denk altijd hij moet er toch echt bijna aan komen. Nu gebruikt ik de dipsticks de gewone witte van sensitest en daar komt helemaal nog geen 2de streep op geeft een stuk meer rust.. staat er ook om bekent geen vals positief te geven..

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb ze van z&k, werken voor zover ik weet ook prima. Ik voel ook echt wel aan mijn lichaam wanneer het zover is en de laatste rondes voelde ik het ook weer opkomen, gelijk met de testen.

Ik ga weer even contact opnemen met de kliniek mocht ik nu weer aankomend weekend al ongesteld worden.

Irritant is het!

Deel Deze Pagina