Goedemiddag, Ik ben nu 4 dagen overtijd (uitgaande van me langste cyclus) Deze maand kan ik onmogelijk zwanger zijn geworden, aangezien we deze maand niks konden doen ivm werk van partner. vorige maand wel flink geklust maar toen toch ongesteld geworden helaas. Is mijn cyclus ineens na jaren hetzelfde nú veranderd of sla ik een cyclus over ♀️ Hoop eigenlijk snel ongesteld te worden zodat we weer kunnen gaan proberen. Een test hoef ik niet te doen want het kan niet uitgaande van deze maand.
Hoi Elise, waarom niet gewoon een test doen? Dan kun je een zwangerschap uitsluiten. Was je vorige maand erg ongesteld of viel het mee? En soms kan ongesteldheid langer op zich laten wachten door verschillende redenen. Is jouw cyclus altijd vergelijkbaar of verschilt die weleens?
Hoi hoi, ik heb geen test gedaan omdat ik 100% weet tot het deze maand niet kan zijn gelukt. Vorige maand was ik het niet zo extreem maar wel 4 dagen ongeveer bloedverlies gehad. Mijn cyclus is altijd tussen de 23 en hoogstens 26 dagen en zit nu op dag 30 dus dat is helemaal nieuw voor me na jaren
Als je zegt absoluut niet zwanger te kunnen zijn dan zal er wel een andere reden zijn dat je cyclus anders is. Je kan een cyclus overslaan (het vrouwenlichaam is immers veranderlijk). Je eisprong kan later zijn geweest. En legio andere redenen. Ik snap dat je graag door wilt en dan is elke dag er een te lang. Maar ik vrees dat je niet anders kan dan afwachten.
Dan is het inderdaad echt afwachten! De reden waarom ik naar vorige maand vroeg is omdat ik een innestelingsbloeding had van een paar dagen en dat was te vergelijken met een menstruatie, alleen iets minder lang. Maar het langer duren van jouw cyclus kan een latere eisprong zijn of een andere reden. Je bent inderdaad wel echt later dan normaal gezien de duur van jouw normale cyclus.
Toen ik zwanger werd van mijn tweede, zou ik waarschijnlijk een cyclus van rond de 37 dagen hebben gehad, terwijl het normaal bij mij 29 dagen was. Het duurde toen lang voor test positief werd en bij termijnecho bleek ik ook een week minder lang zwanger te zijn. Ik ben behoorlijk regelmatig, altijd al geweest, rond de 29-30 dagen, maar ik heb af en toe uitschieters gehad (33, 35, 36 dagen). Zelfs een keer tot 44 dagen (2 weken overtijd dus!). Succes met afwachten. De eerste keer dat zoiets gebeurd voelt onzeker, maar na ruim 20 jaar cyclus bijhouden weet ik inmiddels dat alles kan...