Ben nu 8 dagen over tijd. Heb een keer op een zwangerschapstest een licht streepje gehad. Ik mag 18 april bij de verloskundige toch een echo gaan doen om te kijken of ze wat zien en of er iets zit. Zie dat er hier al heel gauw wordt gezegd een negatieve test blijft een negatieve test dus ben je niet zwanger. Maar er zijn genoeg andere verhalen bekent die bewijzen dat er wel meer mensen pas heel laat positief testen. Van mijn arts mag ik er van uitgaan dat ik dus wel zwanger ben, en dat mijn medicijngebruik de oorzaak is dat de testen niet overtuigend uitslaan. Zijn er meer mensen die pas met een bloedtest er achter kwamen of op de echo dat ze zwanger waren? En nee ik ben niet iemand die er mee bezig was om zwanger te worden. Want officieel zou ik dus geen kinderen kunnen krijgen of in ieder geval alleen met hulp van een gynaecoloog. En daar hadden we nog even totaal geen behoefte aan. Aan de andere kant is een baby natuurlijk altijd wel welkom.
Spannende tijd voor je! Ik heb wel eens gehoord dat er personen zijn die geen hcg uitplassen en dat dus alleen een bloedtest of echo een zwangerschap kan bevestigen. Ik zou je huisarts even om een bloedtest vragen. Dat je maandag mag prikken, weet je dinsdaf of je zwanger bent. Dat is denk ik beter dan te moeten wachten tot de 18de en dan misschien tijdens een echo teleurgesteld te moeten worden.
Ik heb er nog niet eerder van gehoord dat er medicijnen zijn die er voor zorgen dat een zwangerschapstest negatief is terwijl je wel zwanger bent. De verhalen (waar je in een ander topic aan refereert) van vrouwen die 9 maanden lang gewoon menstrueren terwijl ze wel zwanger zijn, komen niet zo vaak voor. En ik betwijfel ook in hoeverre vrouwen het echt niet door hebben. Ik was ook niet met een zwangerschap bezig omdat ik dacht onvruchtbaar te zijn. Toch voelde ik heel duidelijk aan mijn lijf dat er iets gaande was, ik had dat echt niet 9 maanden kunnen missen (ondanks dat ik er niet mee bezig was). Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je nog niet echt over tijd bent en daarom nog niet positief test. In verreweg de meeste gevallen is dat namelijk zo bij vrouwen die zogenaamd pas laat positief testen. Ze worden dan bij een termijnecho meestal een paar dagen teruggezet. Heb je je LH-piek door middel van ovulatietesten gevonden? Ik zou inderdaad zoals hierboven aangegeven ook even om een bloedtest vragen, dan heb je direct duidelijkheid. Ik vind het trouwens nogal een gewaagde uitspraak van de arts om te zeggen dat je vast wel zwanger bent.
Die verhalen van mensen die erg laat positief testten zijn zeer zeldzaam. Daarnaast vaak ook verhalen die mensen van het buurmeisje van de tante van het nichtje van de bakker hebben gehoord Het komt weleens voor dat mensen ver na hun verwachte NOD positief testen, nadat de eisprong later was dan verwacht. Oftewel: de eerdere testen waren gewoonweg te vroeg. Achteraf blijkt dan ook gewoon dat ze minder ver zijn dan gedacht.
Ja had een licht lijntje, en nee ik heb er geen foto van gemaakt. Verder zijn de veranderingen aan mijn lichaam ook niet te missen.
Heb je maar 1 test gedaan? Een test met een licht lijntje (die dus niet overtuigend was lijkt me?), zou voor mij zeker geen bewijs zijn van een (intacte) zwangerschap. Zou zelf wel willen zien dat die test goed oploopt naar een overduidelijke streep of op zijn minst bij herhaling verschijnt. Ik heb bij mijn middelste meegemaakt dat ik 10 dgn na nod een licht streepje had, 2 dgn daarna een dikke streep. Ben idd bij termijnecho teruggezet, was minder lang zwanger dan gedacht. Wat ik dacht dat nod was, was in werkelijkheid pas een dag of 6 na de eisprong. Ik was dus eigenlijk veel te vroeg begonnen met testen... Ik geef toe dat ik bij mijn eerste ook maar 1 test heb gedaan, maar toen was ik al 3 weken overtijd en zat vol in de kwaaltjes. Test was heel duidelijk, dus toen was het wel klaar voor mij. Persoonlijk zou ik eerder een bloedtest vragen, in plaats van een echo over een paar weken, dan weet je toch veel eerder waar je aan toe bent?
Mijn eerste testen waren negatief, maar die waren voor me nod. Daarna heb ik twee keer met een test een licht streepje. Ga volgende week nog wel een keer ergens testen. Is de bedoeling. Van mijn menstruatie ben ik zeker, want dat wordt in samenspraak met de arts door mijn therapeut bij gehouden. Heb een cyclus van 28 dagen. Mijn eisprong/ovulatie dan weer niet gewoon omdat ik daar dan weer geen zin in heb.
Maar dan snap ik je vraag nu niet. Je hebt dus meermaals posifief getest, dan is het toch prima en indd gewoon wachten tot je eerste echo?
Ja heb wel meermalen positief getest alleen hier zie je vaak veel duidelijker strepen voor bij komen...
Ik zou als ik jou was gewoon nog eens een testje doen, hiervan een foto maken en hier plaatsen, kunnen we allemaal even met je meekijken
Ja alleen ik moet wachten op een beetje goede urine. Ik plas vaak maar hele kleine beetjes of het is heel erg verdunt. Dat komt door mijn medicijnen. En volgens de arts is het dan sowieso niet te meten.
Als je (ver) overtijd bent maakt het niet uit hoe je urine is, je zult dan altijd wel positief testen. Je hebt niet veel urine nodig om te testen. Beste is even een paaar uurtjes niet drinken en dan testen. Je hoeft tussendoor niet je urine op te houden, gewoon plassen als je moet. Het maakt voor de concentratie niet uit hoeveel je hebt geplast maar hoeveel je hebt gedronken.
Ik denk dat ik je maar gewoon feliciteer met je zwangerschap. Je bent er volgens mij al van overtuigd, ondanks dat je al meerdere dagen over tijd bent en blijkbaar nog geen overduidelijke positieve test hebt gehad. Ik hoop dan ook dat de echo je op 18 april niet teleurstelt en er een zwangerschap te zien is.
Het is al bijna morgenochtend. Ik neem aan dat je s nachts toch wel een paar uur niet drinkt ? Voor de kruidvat 2 voor 5 testen heb je trouwens maar 4 druppels urine nodig dus als het weinig is maakt dat niets uit.