Ik wil graag weer zwanger worden van een twee kindje maar soms twijfel ik ook nog. Om twee redenen: - ik heb nu eindelijk mijn vrijheid weer een beetje terug, onze zoon is 2,5 jaar. Heb vooral de babyperiode niet als heel bijzonder ervaren. Natuurlijk de bevalling en voor het eerst je kindje zien wel. Maar dat verzorgende daar ben ik gewoon niet zo voor weggelegd en nu kunnen we de kleine zo om de week een dagje wegbrengen zodat ik samen met partner wat leuks kan gaan doen en met me zoon kan ik eindelijk spelletjes spelen, kletsen, dansen. Het wordt met de dag leuker. Maar wil ik nog wel 9 maanden zwanger zijn en die babyperiode door. Heb ik dat er voor over? Wie herkent dit en hoe ben jij ermee omgegaan? - ben ook beetje bang voor tweede bevalling. Eerste was niet erg fijn (zacht uitgedrukt), ingeleid.....2 uur persweeen zonder resultaat, vacuümpomp zowel klein als groot geen succes. Dus resulteerde in een keizersnede. Hier prima en snel van hersteld. Wel nog lang last gehad van vage zeurende buikpijn. Voor de tweede bevalling zitten aan beide een risico zowel een keizersnede als een normale bevalling. Wordt van beide risico's niet echt blij. Heeft iemand er ervaring mee, met een tweede keizersnede? Bedankt voor jullie reacties alvast
Hoi Ik ben toen mijn dochter bijna 2 was gestopt met de pil. Had al snel een Mk en snel zwanger dus toen mijn dochter 3 jaar en een maand was beviel ik van de 2e. Dat leeftijdsverschil vind ik zelf heel fijn omdat mijn oudste al veel dingetjes snapte. Ze was heel lief met haar baby zusje. Bij mij is de eerste zwangerschap goed gegaan maar ik zou met 41+2 ingeleid worden, maar had de dag er voor al in het zkh gezeten ivm zwangerschapsvergiftiging. Ik werd ook smorgems aan de weeën opwekkers gelegd en na 6 uur nog maar 4 cm die vorderde niet dus uit eindelijk een spoed keizersnede. Goed hersteld. Bij de 2e kreeg ik weer zwangerschapsvergiftiging met 36weken. Uit eindelijk met 37+3 gehaald met een keizersnede. Ik vond beide keer een keizersnede hetzelfde ervaren. Verder geen last ergens van gehad. Ik zei wel altijd na de 2e voor mij geen kinderen meer maar ben nu toch bezig voor een 3e tenminste.. Morgen gesprek met de dokter en dan wachten of we mogen beginnen Veel succes met je keuze. Ik raad het je wel aan. Maar de keuze is natuurlijk aan jou.
Bedankt voor je reactie. Ja als je kindje drie is, is inderdaad een mooie leeftijd om er nog een kindje bij te krijgen. Ze worden redelijk zelfstandig. Het had hier ook niet eerder mogelijk geweest hoor. Nouja....ik zou niet weten hoe We hebben nogal een bezige bij, die lekker druk en ondernemend is. We hebben onze handen eraan vol maar gelukkig doet hij nu steeds meer dingen zelfstandig en komt er ruimte voor nog een kindje.
Wel in het keizersnede verhaal... mijn zoontje is vorig jaar juni na een inleiding en 16 uur weeen waarvan 2,5 uur persween toch nog met spoed keizersnede gehaald. Ik heb los van dat ik mijn zoontje kreeg geen fijne herinneringen hieraan... en ik heb erg veel last gehad nadien... nu pas doet mijn buik niet meer zo zeer... wij zijn net begonnen voor een 2e, ik ben juist gek op de babytijd en wilde er niet zoveel tijd tussen laten, maar de bevalling kijk ik ook niet naar uit... geen idee nog of ik een geplande keizersnede zou willen of toch gewoon proberen...