Ovulatietesten, wel of geen nut?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KleinMeisje93, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hee dames.

Ik gebruik ze nu al aantal maanden en nog geen resultaat (wel ei gevonden steeds) maar helaas nog geen zwangerschap.

Dus heeft het volgens jullie dan nut/zin om ovulatietesten te gebruiken?

Vriendlief en ik doen het sowieso om de dag en wanneer we zin hebben een dagje meer..

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.127
    17.144
    113
    Als je het sowieso om de dag doet lijkt het mij zinloos om ovulatietesten te gebruiken, je zit dan toch wel goed.

Het stoppen met ovulatietesten scheelde mij iig behoorlijk wat frustratie en stress :)

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik heb 4 maanden ovulatie testen en temperaturen gedaan zodat ik wat te overhandigen heb als ik volgende maand mijn verwijzing haar het ziekenhuis ga aanvragen. Verder heeft het bij mij niet gezorgd dat ik er zwanger van word. Ik voel me nu beter zonder al dat gedoe.

4. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Ik heb ovulatie testen gebruikt omdat ik zwanger wilde worden van een donor middels ZI. Eerst allerlei soorten uitgeprobeerd om te 'oefenen' maar ik staarde me blind op al die streepjes. uiteindelijk over gegaan op clear blue en die vond ik heel duidelijk. (Je ziet een smiley als je ei-sprong eraan komt) Toen ik door had hoe mijn cyclus was, heb ik bij de eerst volgende positieve test de donor laten komen. Ik was direct zwanger! Voor mij hebben ze dus prima gewerkt... ik ben nog wel als extra ondersteuning een half uurtje met mijn benen/heupen omhoog gaan liggen...

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bij mij worden ze nooit positief. Zelfs niet als ik op een echo een ei van 26 mm heb! 😅

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Het gebruik van ovulatietesten geeft helaas geen garantie op een zwangerschap.
    Ik heb ze zelf maanden lang gebruikt. Omdat ik simpelweg niet wist wanneer mijn ei was en ik was ook geen trouwe klusser.
    ben er uiteindelijk wel mee zwanger geraakt.
    Dus of het nut heeft of niet?
    tja, als je zo regelmatig klust, heb je het daarvoor niet nodig. Maar misschien wel handig om te weten wanneer je ongesteld moet worden (of niet) als je onregelmatige cyclussen zou hebben.
    eigen keuze dus ;)

Deel Deze Pagina