Vanaf wanneer is er wat te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MaggieMagpie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Hallo allemaal,

Sinds donderdag weet ik dat ik zwanger ben. Superleuk en vind het allemaal heel spannend! Nou heb ik op 1 april mijn laatste menstruatie gehad, maar de laatste 3 maanden een onregelmatige cyclus gehad van tussen de 28 en de 38 dagen. Afgelopen zaterdag een CB gedaan met een indicatie. Die gaf aan tussen 2-3 weken, dus 4-5 weken zwanger.
    Maar weet dus niet precies hoe ver ik ben!

Nou hebben we 26 mei de intake bij de vk met inwendige echo, maar wil er wel zeker van zijn dat er dan al wat te zien is (kloppend hartje), anders wacht ik liever nog even. Zou dan dus minimaal 6 weken en 3 dagen moeten zijn, maar denk zelf iets langer, rond de 7 weken.

Wat vinden jullie? Afspraak verplaatsen of is er de 26e wel wat te zien?

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    vanaf de buitenkant zal je niet veel zien,inwendig was er bijmij met 6 weken net een stipje te zien maar zeker nog geen hat of kind actie.
    Vandaag heb ik met 7 weken en 3 dagen een inwendige echo gehad en daa was duidelijk hat actie op te zien voor kindactie moeten we nog wee iets verder zijn.
    Ik zou van de langste cylcus uitgaan dan kan het nooit een tegenvallen zijn in mijn ogen.
    Het lijkt niet echt op en kindje voor de 10/12 weken maar meer op en wumpje

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik was net gestopt met anticonceptie en wist ook niet hoe ver ik was. Mocht langs komen om even te kijken. Kreeg een uitwendige echo en bleek precies 6 weken te zijn. Er was toen al hartactie te zijn. Daarna nog inwendig voor de zekerheid en idd een kloppend hartje.

4. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Ik had bij 6,6 wk een klein boontje met een kloppend hartje! Kijk anders eens bij het onderwerp: Show hier je echt t/m 12 weken, daar zullen er genoeg bij staan met deze termijn!

Succes en veel plezier!!!

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Met 6 weken 4 dagen zag ik een wit boontje met een knipperend lichtje :D Je weet dan iig dat het er echt zit en op de goede plek. Je krijgt waarschijnlijk nog een extra echo hoor! Met een week of 12 voor de echte officiele termijnbepaling. Ik ging omdat ik niet wist hoe ver ik was. Bij echo 1 bleek 6 weken. Echo twee was met 8 weken en 2 dagen en bij de vierde echo was ik 11 weken en 4 dagen. Nu mag ik pas weer met de 20-weken echo! :D

6. Tamara87

Tamara87 Lid

12 apr 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste echo was met 7 weken (dacht ik) toen we daar waren bleek ik pas 6w2d te zijn en klopte er geen hartje.
    twee hele spannende weken later mocht ik pas weer terugkomen en toen was er hartactie te zien.
    Ik zou er een volgende keer echter voor kiezen iets later mijn eerste echo te laten maken. ik heb echt twee weken gedacht dat het niet goed zat en maakte mezelf helemaal zenuwachtig en wanhopig. Dus het is heel verschillend. het ene hartje klopt met 6 weken het andere pas met 7. de vk zei toen wel dat het heel normaal was, maar het is toch een teleurstelling als je geen hartactie ziet. Dus ik zou nog een weekje wachten als ik jou was. dan zou het hartje sowieso moeten kloppen.

7. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik dus ook zo bang voor! :)
    Ik heb as. maandag een echo en volgens mij 6 weken en 5 dagen. Het spant er dus om of er een hartje klopt. Achteraf gezien had ik ook liever een week later gehad.
    Hoop dat as. maandag een mooi hartje klopt!

8. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Ik heb vandaag een echo gehad om te kijken hoever ik zwanger ben, in verband met onregelmatige cyclus door PCO.
    De arts vermoedde 6 á 7 weken, wat ik zelf ook wel gedacht had.
    Over 2,5 week moet ik terugkomen zodat ze het zeker vast kunnen stellen.

Wij zagen een vruchtzakje mét een kloppend hartje!
    Ik vond het geweldig !
    Net zwanger (de 1e) en ben nu al verliefd !! :)

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier met precies zes weken (dat wisten we omdat we mbv iui zwanger zijn geraakt en dus de precieze dag van de eisprong wisten) een echo gehad en er was hartactie!

10. Goud

Goud Lid

21 apr 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

Ik ben volgende week ruim 6 weken zwanger en krijg ook mijn eerste echo bij de gyn. ik vind het ook erg spannend wat er te zien is allemaal en of er inderdaad hartactie is en of ik een uit- en/of inwendige echo krijg...Dit is ons tweede kindje en bij de eerste was ik al wat verder toen ik de eerste echo kreeg.

fijn dat ik dit topic even heb kunnen lezen...:)

11. Sphinx

Sphinx Lid

12 mei 2011
    15
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Ik zat met hetzelfde en wist ook niet precies hoelang ik zwanger zou zijn...ik heb daarom gewacht met de termijnecho zodat ik zeker wist dat ik over die 6 weken heen zou zitten. Er zijn namelijk ook genoeg dames die met 6 weken een echo krijgen en waarop nog geen hartactie te zien is....dat zou ik heel eng vinden want dan ga je meteen denken dat er iets mis is.
    Dus om mijzelf die onzekerheid te ontnemen heb ik gewacht met het maken van een afspraak. Ik zou er zelf dus voor kiezen om de afspraak te verzetten....

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ik heb vandaag een echo.. ben net 5 wkn en 2 dagen zwanger denk ik.. dus ik verw8 er maar niet te veel van.. hoop wel een vruchtzakje met dooier te zien! hartactie hopen we natuurlijk op maar dat is vast veels te vroeg!

13. Sphinx

Sphinx Lid

12 mei 2011
    15
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Waarom krijg je al zo vroeg een echo?

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    heb in totaal 3 miskramen gehad..
    afgelopen maand dus n miskraam en nu had ik een posi test.. ik wist niet zeker of t hcg van de miskraam nog was of een nieuwe zw.schap.. volgens de ha een nieuwe zw.schap maar ik mocht voor vandaag dan een echo..

dus spannend!!

15. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had vandaag een echo en dacht 6+2 te zijn...zag alleen een zwart gat, waar het vruchtje in zou kunnen zitten.
    Was dus nog te klein om te zien en blijkbaar ben ik dus nog maar 5 weken. Had hiervoor een mk en geen ongi gehad dus lastig te tellen hoever je dan bent.
    Over 2 weken weer een echo en dan hoop ik iets totaal anders te zien.

16. Sphinx

Sphinx Lid

12 mei 2011
    15
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Hoe was het Moesch?

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey sphinx.. helaas niet zo goed:(
    moet morgen weer terug omdat ze niet egt iets zag in mn baarmoeder wat op een zwangerschap leek.. en bij mn eierstokken heeft ze ook niks kunnen vinden..
    ze zag wel 3 kleine ophelderingen in mn baarmoeder maar die kon ze niet linken aan een zwangerschap.. dus kmoest op hcg prikken.. en die was 4000.. moet morgen weer terug voor een echo en als ze niks kunnen zien krijg ik waarschijnlijk een kijkoperatie:( ze zijn bang dat t dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is..

18. Goud

Goud Lid

21 apr 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blue
    Jammer dat je niet hebt gezien waar je op hoopte, maar het komt echt goed! Over twee weken zie je het kindje echt wel!;)

Ik zit met de eerste echo ruim in week 6, dus in zwangerschapsweek 7. We wachten het rustig af.....al zal ik gerust wel zenuwachtig worden vlak voor het moment supreme!

19. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey Blue
    ik d8 ook 6/7 weken te zijn maar was ook alleen nog maar een zwart gat te zien, dan zou ik dus ook pas 5 weken zijn..
    Ik mag volgende week terug komen omdat ik wat bloedverlies had (dat was ook de reden voor mn echo afgelopen woensdag) Hoop dan ook wat meer te zien.. Duimen voor elkaar dus!! :D

20. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    hebben ze je ook geprikt op hcg lizzy? Bij mij wees mijn waarde ook op 5 weken. Was 432.

Deel Deze Pagina