bruinverlies bij 8 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by martha1980, Jul 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

Aug 14, 2010
    206
    0
    0
    Hallo
    Inmiddels ben ik ruim 8 weken zwanger. In het begin van de zwangerschap, toen ik eigenlijk mijn menstruatie had moeten krijgen, had ik last van bruinverlies. Ik kreeg daarom een echo en daarop was een kloppend hartje van 6 wkn te zien.
    Daarna nog een echo gehad op 7 wkn en 3 dgn, alles goed. Nu zou ik 8 wkn 3 dgn zijn en gisteren had ik ineens weer last van bruinverlies, zonder echt een oorzaak te kunnen bedenken. Het enige wat ik bedacht is dat het weer het begin van de maand is en dus eigenlijk weer ongesteld had moeten zijn.
    Ik heb gisteren de hele dag last gehad van een menstruatieachtige pijn in buik en rug. Vandaag is dat echter wer helemaal over en heb ik nog een heel klein beetje bruinverlies, maar echt weinig tot niets.
    Ik heb deze 2 dagen geen bloed verloren, alleen dus wat bruine afscheiding gehad. Op zich zou ik me daar niet zo druk om maken, maar omdat ik gisteren ook buikpijn had, zit het me niet zo lekker.
    Zou dit een dreigende miskraam kunnen zijn?
    groet Martha

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

bruinverlies alleen is niet echt iets om je zorgen om te maken. Er zijn meer vrouwen die dat hebben op het moment dat ze eigenlijk ongesteld hadden moeten worden. Net alsof je lichaam even moet wennen aan het zwanger zijn. Zolang je nu geen helderrood bloedverlies hebt met heftige buikkramp hoef je niets te doen. Je hebt een goede echo gehad dus daar mag je echt op vertrouwen!

Mirjam

Share This Page