Test gedaan, maar had heb ik op het juiste moment geklust?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Duny, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duny

Duny Lid

1 feb 2009
    8
    0
    0
    Onderwijsassistent
    Ik heb nu voor het eerst een ovulatie test gebruikt (van test jezelf).
    Nu gaf hij aan dat ik gisteren (31-01-2009) een eisprong had!
    Maar de dagen ervoor gaf hij helemaal niks aan, wel het controle streepje natuurlijk!
    Ik heb gelezen dat je ook aan je baarmoeder binnen in kunt voelen of je een eisprong hebt, want dan is het zacht en anders is het harder!
    Dit klopte ook, gisteren was het zacht!
    We hebben toen ook geklust, vandaag weer een ovulatietest gedaan en geen eisprong meer (geen streepje)!
    Ik heb vervolgens gevoeld aan mijn baarmoeder binnen in en dat was inderdaad harder dan gisteren!
    Maar dit zou betekenen dat ik maar 1 dag een eisprong heb, dit geeft de test alleen aan en niet eerder!
    Heb ik nu dan wel kans om zwanger te worden of had ik het de dag ervoor al moeten doen?
    Ook op de site hieronder klopt het dat ik gisteren een eisprong had!
    http://www.predictor.nl/content.asp?page=641
    Had ik die site maar eerder gevonden! :(
    Ben namelijk bang dat ik volgende maand weer moet afwachten!
    Groetjes Linda (die zo graag moeder wil worden, net als velen van jullie) :D

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Als hij gisteren positief aangaf, je ovu-test, heb je gewoon op tijd geklust..

Wat betreft het voelen aan je baarmoeder, daar zal ik niet vanuit gaan hoor.. Ik denk dat je het echt pas kan merken aan de stand van je baarmoeder, als je vruchtbaar bent, als je elke dag voor minimaal twee cyclussen voelt. Ook kan de baarmoeder in een dag verschillende keren veranderen van vorm en stuctuur.

Als je ovu-test posi is betekent het het niet dat je gelijk een eisprong hebt. Die komt meestal binnen 24/48 uur. Dus je eisprong is niet gelijk met positieve test.

succes met zwanger worden!

3. Duny

Duny Lid

1 feb 2009
    8
    0
    0
    Onderwijsassistent
    Dank je Eleni,
    ik hoop dan dat het is gelukt!
    Probeer er zo min mogelijk aan te denken, anders is de teleurstelling weer zo groot!
    Groetjes Linda

Deel Deze Pagina