Dat kan toch niet? Ivm een eug werd mijn hcg gecontroleerd. 3 wk geleden 8, afgelopen vrijdag 5. Nu had ik nog een test (C1000) en die was gisteren positief. Vandaag ook Kruidvat 2voor5 positief. Geen knallers, maar wel duidelijk zichtbaar zonder getuur. Denk dat hcg dan weer stijgt? Met hcg van 5 kun je toch echt niets zien op een test?
De meeste zwangerschapstesten reageren bij een waarde van 20, sommigen bij 10. Vijf lijkt mij inderdaad wel heel erg weinig om positief mee te testen. Kun je na je bbz meteen weer zwanger zijn geraakt, of kan dat niet?
Ja, ik ben wel ongesteld geweest. Soort van dan. Nieuwe zwangerschap zou heel welkom zijn, maar wil mezelf niet blij maken met niks, vandaar mijn vraag. Ik dacht ook dat 5 te laag zou zijn, maar dacht, misschien is hcg 20 een even donkere streep als de controlestreep en een lichtere streep laag hcg? Kun je me nog volgen?
Onder de 10 moet toch als niet zwanger beschouwd worden, dacht ik? Maar denk dat als het vrijdag 5 was en het verdubbelt om de dag. Dat je dan zondag op 10, en vandaag op 20 dan zit? Zou toch maar even bellen voor nog een bloedtestje. Hoop dat er goed nieuws uit voortkomt!
Net even de poli gebeld. De test kan inderdaad niet positief zijn van een hcg van 5. Er is dus inderdaad iets gaande. Maar hoe lang al? Vermoed nog heeeeeel pril. Voor nod. Dus er hopen, bidden en duimen maar....
Wat spannend! Mag je nog een keer komen nu om weer bloedwaarden te prikken? Ik moest eerst wachten tot mijn hcg 0 is geweest...
Hier houden ze kleiner dan 5 aan. Onder de 5 is er geen sprake van een zwangerschap. Als ik over een week duidelijkere testen heb, bel ik nog wel is. Zal toch een vroege echo krijgen ivm risico op weer een eug.
Wat grappig, ik had precies hetzelfde! Ze waren mijn hcg ook aan het volgen na de operatie tot het genoeg gedaald zou zijn. Na twee weken stond het weer op 1,7, vijf dagen daarna ineens weer op 4.5. Dat vonden ze erg raar maar gyn achtte de kans op een nieuwe zwangerschap nihil. Maar twee dagen daarna was de zwangerschapstest (cb digitaal) positief! Dus heb best hoop voor je, ik zal voor je duimen!