Mirenaspiraal nu 10 maanden en blijvend vloeien.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Pomm, 9 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hallo meiden.

Sinds een maand of 10 heb ik een mirenaspiraal. Ik heb van mezelf een korte cyclus van ongeveer 24 dagen. Dit is met Mirena zo gebleven tot nu toe, soms zelfs korter. Ik was dan maximaal een week ongesteld, niet heel hefitg.
    Maar vanaf de laatste menstruatie (zit nu op dag 22) ben ik twee weken flink ongesteld geweest en tot op de dag van vandaag heb ik licht bloedverlies (roze bij afvegen). Ik gebruik ook een tampon want zonder lek ik door.

Hebben jullie ervaring met plotseling doorlopend bloedverlies na zo'n tijd? Ik ga morgen contact opnemen met mijn huisarts, maak me nu toch wel een beetje zorgen.

Voorgeschiedenis: Hiervoor had ik een hormoonspiraal, die uiteindelijk er zelf uitgevallen is... had op eens een spiraal in mijn hand op het toilet..

PS: Ik zit nu op dag 22 van mijn cyclus, dat zou betekenen dat ik over 2 dagen alweer ongsteld zou moeten worden.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Volgens mij is er met mirena veel 'normale bijwerking'...
    Ik had ook gewoon mijn eigen cyclus met de mirena, een klein jaartje nadat mijn cyclus weer op gang gekomen was (heb langdurig BV gegeven) werden mijn menstruaties steeds langer en kreeg ik steeds vaker tussendoor bruin of roze afscheiding tot lichte bloedverlies. Op een gegeven moment had ik bloedverlies 3 van de 4 weken, de dagen dat ik 'droog' was werden zeldzaam en onvoorspelbaar.

Toen was ik wel aardig klaar met mirena. De gyn (was daar om andere reden) zei tegen mij dat dit bij mirena kon passen en adviseerde om de pil erbij te gaan slikken, meestal hield het bloedverlies dan op (afgezien van een stopweek).

Persoonlijk had ik meerdere redenen om dat niet te willen, dus heb mirena eruit laten halen en vervangen door een koperspiraal. Nu weer gewoon normale (oke, wel iets heftigere...) menstruatie 6-7 dgn per maand. En geen gedoe meer... (en ook een hoop andere klachten niet meer! Bleek stiekem toch veel last te hebben van hormonen van mirena).

Hopelijk helpt huisarts je verder!

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat een ellende kan het geven!

In mijn openingspost staat iets verkeerd, ik heb juist hiervoor een koperspiraaltje gehad die ik verloren ben.

Ben bij de huisarts geweest, het blijkt dat ik het spiraaltje al ruim 15 maanden heb. Ze heeft het advies gegeven om het nog 3 maanden aan te kijken. Enige andere optie is om hem te verwijderen.. Inmiddels is de menstruatie over en is het ook echt gestopt. Ben benieuwd hoe het verder verloopt. Ondertussen mag mijn man zich voorbereiden op de knip ;). Ik ga niet nog wat anders proberen, heb liever geen ac met hormonen. (pil heeft me veel ellende gebracht).

4. Brilli

Brilli Actief lid

23 okt 2014
    293
    57
    28
    Ik heb de Mirena nu 2 jaar en op en af (licht) bloedverlies. Soms zit er wel een soort van cyclus in en soms ook helemaal niet. Heb nu alweer aantal maanden helemaal geen bloedverlies gehad.

Ik vind het met de Mirena echt veel beter dan zonder ac hoor! Om de 28 dagen 6-7 dagen heftig bloedverlies... nee doe mij dan maar af en toe langere tijd super licht bloedverlies.

Als ik jou was zou ik het nog heel even aankijken, kan best zijn dat het met een paar weken weer helemaal over is en ook langere tijd zo blijft!

Deel Deze Pagina