Lijkt maar zo.. maar iedereen zwanger behalve wij!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angel26, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Wow ik moet ff wat kwijt hor!Wil mn vriend er niet mee lastig vallen dus dan maar met mensen die me begrijpen!
    Het zal wel zo lijken maar iedereen word maar zwanger om ons heen! en allemaal zooooooo snel!
    Het is niet dat ik het niemand gun, integendeel, maar wij willen ook!
    Nu al 4 koppels om ons heen die binnen 4 maanden zwanger zijn.. wij zijn al vanaf augustus bezig en word af en toe ook ongeduldig.
    Weet dat dit niet eerlijk voor de koppels die al jaren bezig zijn hor! Maar dit is ook gewoon ff een frustratie die ik heb!
    Voelt iemand dit ook zo?

Liefs angel

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik snap je ergernis! Alle vriendinnen of kennisen die ik ken zijn allemaal maand achter maand uitgerekend.
    1e maand Decemeber
    2e maand Januari
    3e maand Februari
    4e maand Maart
    en last but nog least de laatste in maand april...

Opzich zitten wij nog in de " vroege" rondes, maar alsnog 't is niet zo leuk, als je samen met je hoogzwangere vriendin prenental binnen loopt en alle ó zo leuke schattige kleertjes, speentjes, doekjes, rompertje, kleding ziet! Maar.... onze tijd komt ook nog wel en dan gaan wij er dubbel en dwars van genieten tot die tijd genieten ik nog wel even van mijn tijd met mn mannetje

3. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    dat is cker frustrerend! Bij mij zijn ze toevallig allemaal 9 weken zwanger of een maandje langer! Dat doe je goed, genieten is ook erg belangrijk! dat doen wij ook.. wij trouwen 2 februari dus iets supers om naar uit te kijken! ben blij dat ik niet de enige ben die zich zo voelt.. durf het soms niet uit te spreken bang om mensen te kwetsen..
    Maar ja ik ben gewoon zon type dat denkt van ik wil het nu.. en ik wil niet wachten! Maar ja onze tijd komt vast.. ben ik van overtuigt!

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dat weet ik wel zeker, dat onze tijd ook komt! En ach, ik vind die dagen voor de NOD ook elke keer weer even spannend en die reacties van manlief, daar verheug ik me dan ook elke keer weer op.
    Zodra ik niet op de dag ongesteld word, als dat ik had moeten zijn, dan vraagt hij denk ik wel 10 keer op een dag: " En schat? "
    Of stilletjes over mn buik aaien en zeggen: " Kom, maar kleintje kom maar"
    Ja, het zal een super papa worden! Nu nog een super papa/man in het huishouden ;)

5. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    haha was daar maar een cursus voor! wow wat zou dat een hoop irritatie schelen! miss kunnen we als we zwanger zijn ze dat in de genen al meegeven! Dan helpen we de volgende generatie! hahaha als dat toch zou kunnen... komen we in de boeken...hehe

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik ken juist meer meiden die nog niet zwanger zijn maar het wel graag willen worden. Maar ik snap dat je alleen de meiden ziet die wél zwanger zijn. Dat had ik ook toen ik nog niet zwanger was. Maar augustus is nog niet zo lang, dus hou moed!

7. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    ik snap het helemaal. een vriendinnetje was direct boempats zwanger. een ander koppel direct in de huwelijksnacht...althans daar leek 't op want 9 maanden na het trouwen kregen ze een wolk van 'n dochter.

het ergste is nog, dat ik van die mensen ken die ik niet zo mag...vanuit het verleden...en ook díe hebben al een kindje! GROM...erger nog...ik kan groen zien van jaloezie...

maar oké...we keep on trying...en met dat proberen is natuurlijk ook niets mis ;).....

gr. cat

8. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb het de afgelopen maanden heel vaak gedacht ja..pfff alleen maar zwangeren!

Maar ineens..toch onverwacht..was het ook bij mij raak. En in ronde 8. Ik weet het zeker, jullie tijd komt ook zeker wel!

Dikke knuffel!

9. Nikita33

Nikita33 Actief lid

7 nov 2008
    196
    1
    0
    Ik ken nu 6 dames die zwanger zijn. 2 onverwacht, 1 met 2 maanden wachten, de ander meteen raak en de rest weet ik niet. Alles wordt geboren in 2009, ik hoop zo dat ik ook een kindje mag ontvangen in 2009....

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    De periode dat ik tussen de zwangeren zat is alweer even achter me. Ik kan me nog levendig voor me halen hoe ontzettend moeilijk is dat vond. Niet dat ik het hen niet gunde, hoor. Ik gunde en gun het mezelf alleen óók heel erg!

Van alle dames die ik ken, is iedereen moeder geworden, behalve zij die dat niet wensten. Mijn ouders zijn ook als enige in hun hele sociale kring géén opa en oma. Ik blijf het moeilijk vinden en hoop, dat het ons nog een keer is gegeven.

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik ken het gevoel ook alleen wij zijn nu meer dan 2,5 jaar bezig en er zijn om ons heen al een paar koppels zwanger van de 2e in de periode dat wij bezig zijn hebben hun al 2 wondertjes, dat doet soms best pijn.
    Ook veel meiden om me heen die zwanger zijn door een ongelukje.

Ik ben ik alletwee van mijn familie's de oudste maar niet als eerste zwanger en dat vind ik ook een beetje jammer.

Maar ik blijf denken onze tijd komt zeker nog wel.

12. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Ik heb er ook wel een beetje last van nu. 'k Weet dat ik absoluut niet mag klagen, want we gaan nu naar ronde 5. Maar in mijn omgeving zijn er ook zoveel koppels die binnen no time zwanger raken. Echt allemaal binnen 3 maanden! Ook kom ik uit een supervruchtbare familie. Men hoeft elkaar maar aan te kijken en het is al gepiept, bij wijze van spreken :) Daarom was ik zo naief (en misschien ook wel een beetje arrogant) om te denken dat ik ook heel snel zwanger zou raken.

Ik was dit weekend, toen ik weer ongesteld werd, voor het eerst echt heel teleurgesteld. Snapte het allemaal even niet meer: ik ben al drie jaar met de pil gestopt, ben nog jong, ik heb een superregelmatige cyclus, ik voel mijn eisprong en klus op de juiste momenten. Dan zou het toch weleens moeten lukken, zou je denken...? Ben er nu inmiddels wel achter dat het zo helaas niet werkt en dat ik geduld moet opbrengen. Soms alleen zoooo verschrikkelijk moeilijk...! :)

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoi meiden ik denk dat de meeste dit wel voelen hoor. Op het moment dat je samen besluit dat je een kindje wil, voel je je er klaar voor en dan wil je het! en dan wil je niet maanden of jaren wachten. Heb dat nu ook wel. vorig jaar rond deze tijd dacht ik dat ik nu zwanger de feestdagen in zou gaan, maar helaas :( Terwijl bij mijn broer en zus was het in 1 keer raak en ook toen ze voor de 2e gingen! en ik ben weer het "probleem" geval.

Lonit27 Heb je weleens een samenlevingstest laten doen? Want als je het echt al 3 jaar probeert en je hebt wel een regelmatige cyclus, dan kan het daar misschien nog aan liggen? En dat kan weer verholpen worden ;)

14. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    Ik heb er ook last van!

Zie ook groen van jaloezie maar gun het ze natuurlijk van harte!

succes allemaal!

15. Pompoentje

20 nov 2008
    83
    0
    0
    Ja ik herken het ook. Nu je zelf bezig bent met zwanger worden zie je opeens allemaal mensen om je heen zwanger worden, terwijl toen je er nog helemaal niet mee bezig was je het wel hoorde maar er verder niet zoveel aandacht aan besteede.

En het begrip "ongelukje"kan ik me nu helemaal niets meer bij voorstellen!

Maar ik gun het ze allemaal hoor! Alleen wil je zelf ook zo graag zwanger worden!

Maar inderdaad onze tijd komt ook nog wel!

16. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hier nog een gevalletje van ongeduld... :( Wij zijn intussen aangekomen bij ronde 10 en eerlijk gezegd begin ik er nu redelijk van te balen dat het maar niet wil lukken. :( Steeds als weer iemand vertelt dat ze zwanger is, heb ik moeite het droog te houden. :cry: Dat doet letterlijk zeer. Het duurt gelukkig niet lang, want zodra ik aan het idee gewend ben is het over. Het allervervelenste is dat het bij iedereen zo makkelijk lijkt te gaan. Toch hou ik moed en voelt het alsof 2009 ons jaar wordt. Dus dames: KOM OP! Onze tijd komt nog...let maar op. :D

17. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    hier nog een

tante bevallen
    nicht bevallen
    2 vriendinnen bevallen
    1 vriendin zwanger

allemaal achterelkaar is echt de baby maand denk ik :D

18. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Ja we voelen het toch allemaal hetzelfde.. we gunnen het iedereen maar ons zelf nog meer!
    wij zijn er toch mee bezig? wij denken er toch om? wij willen het toch het allerliefste? Ja dat is voor iedereen hetzelfde of je nu 3 jaar bezg bent of 1 maand.. we hebben allemaal hetzelfde doel--> een wonder van een mini onsje op de wereld te zetten!
    Misschien kunnen we het ook anders bekijken.. iedereen om ons heen word zwanger dan zal er toch wel iets vruchtbaars in de lucht hangen!:D
    Ik wens iedereen ontzettend leuke en vruchtbare dagen toe! en lekker genieten van je fam en vrienden!
    Veel Liefs

19. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Hier nog eentje...
    En volgende ongi is volgens mij weer aan het doorbreken!
    Komt nu ronde 5 na de MK afgelopen augustus. We hebben een dochtertje van bijna 2, maar zouden graag nog een broertje of zusje voor haar willen. Wat ik bij mijzelf mee vind tellen is mijn leeftijd. deze maand 37 geworden en ja het is nog steeds mogelijk, maar het ouder worden speelt wel mee in mijn gevoel.....38 en dan moeder worden?
    Mijn cyclus is heel erg onregelmatig, dus kan er niet echt van op aan. Vandeweek wel ff enorme dip/huilbui gehad, er kwam ff wat frustratie uit. Ik riep ook als het dit jaar niet meer lukt, dan hoeft het niet meer!
    Maar gevoel overheerst van verstand en ga er toch weer voor in het nieuwe jaar.

20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hoi meiden!

Wat is dit allemaal herkenbaar zeg! Om mij heen lijkt iedereen binnen een zucht en een scheet zwanger en/of bevallen.
    Alleen al dit jaar, en die is bijna om ;) heb ik om mij heen 16! zwangeren! Een aantal inmiddels bevallen en een aantal net of een paar maanden zwanger. Waarvan een vriendin van mij in 1 keer!

En o wat zou ik graag bij die 16 horen. Ik wil zo graag nummer 17 zijn, om het zo maar te zeggen.

Wat ik merkte is dat ik bij iedere nieuwe zwangere steeds een beetje meer verdrietig was. Soms kon ik zelfs niet eens enthousiast doen.
    Vanavond gaan wij eten bij vrienden. Zij hebben net als ons (nog) geen kinderen. Ik merk aan mezelf dat ik weinig zin heb,niet vanwege hun, maar simpelweg omdat ik een scenario in mijn hoofd heb dat ik 'bang' ben dat hun ineens de mededeling zullen doen dat ze zwanger zijn.... ik weet niet of ik dan nog een hap door mijn keel kan krijgen....

Gek he? Ik kan er daardoor er helemaal tegenop zien, terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn :oops:

Maar... 2009 wordt ONS jaar!

Groetjes, mexicang

Deel Deze Pagina