Overtijd, urinetest vaag, bloedtesten wordt niet gedaan

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dicky88, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Ik ben hierin een leek.
    Dus vandaar dat ik info vraag. Niet zozeer om het tegendeel te bewijzen, maar ok alles te snappen wat er mogelijk is en wat echt en broodje aap is :-D.
    Je hoort alleen zoveel verhalen dat het bij de een totaal niet in de urine te zien was en wel in het bloed. En bij andere nu al paar gehoord dat de test ervoor negatief waren en na de 3 maanden ineens wel positief?

En van hcg verdubbeling had ik gelezen, en dat het dan inderdaad ervoor ook al gemeten moet zijn.

Het duidelijke weet ik er niet van, maar hoe kan het dan bij die mevrouw van de prikkamer pas later bij een cb test wel hcg gemeten werd en bij alles ervoor niet? Terwijl ze 3,5 maand was toen?

En in hoeverre een ziekte cq medicatie invloed kan hebben op testen.

2. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik denk dat je even de hormoon uitslag en algemeen plaatje, moet wachten. Ze kunnen hieruit ook veel zien, en wie weet antwoord waarom je menstruatie wegblijft.

Door je ziekte die je hebt gehad, kan het zijn dat je hormonen flink van slag zijn.

Als je zwangerschapstesten allemaal negatief waren, zou ik voor nu uitgaan van niet zwanger. Ben benieuwd naar de uitslagen, laat je die nog even weten (als je wilt)?

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Geen idee hoe dat van die mw van de prikkamer kan. Misschien is ze een 'medisch wonder' ;)

Voor zover ik weet, op basis van alle wetenschappelijke studies die ik erover gelezen heb (en dat zijn er in de afgelopen 4jr heel veel geweest), wordt hCG geproduceerd zodra het vruchtje zich innestelt. En volgt het vervolgens een gestaag patroon, met de eerste weken een verdubbeling elke 48-72u en vervolgens wat trager.
    Zie hier bijvoorbeeld voor een overzicht: hCG Calculator and hCG Level Tool | BabyMed
    De waardes voor hCG lopen flink uiteen, maar 'geen' hCG is volgens mij echt een unicum... Bij 2-3 maanden na de bevruchting zou je al tussen de 10.000 en 100.000 mIU/ml moeten zitten. Een kruidvat 2v5 meet vanaf 25 of iets dergelijks.

Ik heb er even op gegoogled en het enige wat ik kon vinden wat niet 'een verhaal op een forum' was (niet aanvallend bedoeld), is dit artikel: How Can You Be Pregnant (For Months) And Not Know It? | Jena Pincott. Wat ik verder kan vinden is dat het ook voorkomt dat dames niet positief testen in urine, maar vervolgens wel in bloed. De variant dat zowel urine als bloed negatief zijn en je wel een goede zwangerschap hebt is (voor zover ik kan achterhalen) extreem zeldzaam.

4. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb er voor jou even een testje tegenaan gegooit met 15+4 :). Echt hartstikke positief! Ik zal vanavond proberen een foto te uploaden.

Hopelijk krijg je volgende week meer duidelijkheid, sterkte!

5. Nicky86

Nicky86 Actief lid

29 feb 2012
    268
    5
    18
    Urine test hoeft inderdaad niet altijd positief te zijn. Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij geen enkele posotieve test gehad, is erachter gekomen dmv een bloedtest. Hele zwangerschap door heeft ze testen gedaan omdat ze een posotieve test wou voor in mijn babyboek, maar altijd negatief gebleven. Dit is dan wel 28 jaar geleden, dus weet niet in hoe verre de testen zijn verandert.

6. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Aanvallend vind ik niks. Vind het juist leerzaam.
    Als ik zwanger zou zijn, super leuk. Ben ik het niet maakt het niet uit want het staat nu even niet op de planning tot ik weer de oude ikke ben qua alles kunnen. Dus het is niet hard om te horen. Ik zit alleen met wat vragen hoe wat en waarom qua symptomen, uitblijven van menstruatie etc.
    Ik had namelijk tot de laatste keer in september een redelijk net cyclus. Voor zo'n half jaar, alles ging super met mijn herstel, voelde mij op en top. En juist toen het mis is gegaan met condoom kwamen erna de symptomen. Vandaar dat het zo dubbel is momenteel. Klachten van vroeger, of symptomen van een zwangerschap...
    Maar een vage én een negatieve thuistest.

Voor nu dan voor mij een urinetest op hcg. En algemeen en hormonaal bloedbeeld. Ben erg benieuwd naar de uitslag.
    Wil sowieso als niks terugkomt aan vreemde uitslagen van oude ziekte, mogelijk wel verder naar gynaecoloog als menstruatie langer uitblijft.

Dat van en niet in urine en niet in bloed is inderdaad super uniek dan.
    Ik had het alleen nog maar over niet uit urine gezien ik dat zelf heb getest en nu op uitslag wacht dan uiteraard van ziekenhuis (in hoeverre ze daar anders testen, maar goed, als er dan weinig hcg is klopt dat dan ook niet met de duur dat ik niet ongesteld ben etc etc).

Gewoon informatieve vragen hoe alles nou zit en wat er algemeen kan los van mijn situatie nu en verder hoe alles dan kan wat ik van ziekenhuis heb gehoord.

Bedankt voor jullie info!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Doorverwijzing gynaecoloog lijkt me sowieso raadzaam. Die kan met een echo zo zien wat er mogelijk aan de hand is bij jou.

Heb je trouwens ook een foto van je lichtpositieve zwangerschapstesten?

Hoop dat je gauw weet wat er aan de hand is bij je!

(En voor de rest: een bericht kan als aanvallend gelezen worden terwijl het totaal niet zo bedoeld is. Het is tekst via internet en dus zie je niet eern gezicht/de emotie erbij! )

8. lovely2be

lovely2be Actief lid

29 sep 2014
    212
    0
    0
    Verzorgende
    Almere
    Wat vervelend die onzekerheid meid hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

9. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Nee, niet eens een foto gemaakt bedacht ik achteraf.

Bedankt voor jullie steun en info! Erg fijn.
    We wachten rustig af tot volgende week. En wat de volgende stap word.

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb wel bij sommige gezien dat testen een heeeel licht streepje gaven rond de 8 weken. Dit vooral bij kv 2v5. Action bleef bij mij knalpositief tijdens de hcg piek.

Mama3, jij bent de hcg piek zo goed als voorbij. Dan test je sowieso weer knal, ook met kv 2v5.

Helemaal negatief wordt je test niet tijdens de hcg piek. Alleen de ene test heeft meer last van het te hoge hcg dan de andere

11. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Het zat mij niet lekker dat ik niet menstrueer en dat er geen hcg bloedtesten was gedaan.

Vanochtend direct huisarts gebeld. Dat ik vanwege 3 maanden geen menstruatie wilde komen. Mijn huisarts was er niet (de 2,5 jaar dat ik daar zit ook nooit gezien, 3x de vaste vervanger) en kreeg een andere.

Uitgelegd van menstruatie, dat ziekenhuis cortisol meet en ik dat volgende week hoor. Etc etc.
    Vroeg ze of ik een onderzoekje wilde, aghja als ik toch naar de gynaecoloog wil is dat normaal, al vind ik het spannend. Zo gezegd zo gedaan, dat zag er goed uit voor nu. En ze gaf aan dat ze het een goed idee vond van mij inderdaad naar de gyn. te gaan ivm mijn voorgeschiedenis met ziekte.
    Voor nu wilde zijzelf alsnog allemaal bloedtesten van hematologie en cortisol en......hcg uit bloed! Geruststelling dat dat ook bekeken wordt. Ook de ochtend urine wordt weer bekeken.
    En vanuit die uitslagen volgende week afspraak en welke richting van gynaecologien te sturen.

Ondanks de zenuwen om weer aan te kloppen bij huisarts na vorige keer waar niks werd gedaan toch een paar stappen verder.
    Voor nu mijn ei kwijt hier, gezien ik op mijn vriend na er nog met niemand over heb :D

12. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Wat fijn dat je nu wel verder geholpen wordt. Altijd fijn te weten dat er iemand is die je wel serieus neemt en wil nemen.

13. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Een update:

Van ziekenhuis niks meer gehoord, ze zijn mijn labuitslagen kwijt, als dat al dan niet wel onderzocht is...

Vandaag bij de huisarts van de andere bloed-urine onderzoeken de uitslag gekregen.
    Cortisol en algemene bloedwaarden zijn goed, hcg negatief. Wat ik ook wel dacht.
    Ze sturen mij alleen niet door naar de gynaecoloog. Pas over 2 maanden (bij half jaar uitblijven van menstuatie), ook niet mijn ziekte/ex?ziekte.

Van zowel ziekenhuis als huisarts ben ik niet veel wijzer geworden.

Moet wel van huisarts temperatuur bijhouden in de ochtend 2 maanden lang.
    Iemand informatie van hoe dat werkt, wanneer je ovulatie is, ei springt etc qua temperatuurverschillen? En welke dingen nog meer relevant zijn hierbij om tempratuurschema goed te maken vanaf morgenochtend?

Deels jammer dat ik niet zwanger ben, als ik het was zeer welkom. Maar aan de andere kant verwachtte ik dat ook niet, nu ook niet op de planning (voor ik ziek werd wel, maar door ziekte ff niet. Eerst tot rust komen). Heel dubbel eigenlijk, zeer zeker onze wens. Dat ik niet menstrueer zet mij zo aan het denken of het ooit lukt. Maar goed dat is toekomst om naar uit te kijken al dan niet met gynaecologische hulp.

Dank!

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat raar van het zkh zeg...

Van temperaturen heb ik niet veel verstand, maar wat ik wel weet is dat je elke ochtend op hetzelfde tijdstip moet temperaturen voor je in beweging komt. En als je die netjes noteert, dan bekijkt vervolgens de huisarts de rest met je.

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Verwarrend he, als je niet ongesteld wordt en niet zwanger bent.
    Ik heb ook lang getemperatuurt, elke ochtend om 7 uur met een thermometer met 2 cijfers achter de komma (van sensitest is die dacht ik)
    Ik vul het in in een programma dat heet fertility friend, zo kan ik alles goed bijhouden, werkt prima!

Ik snap je situatie, heb zelf voor L. Ook 9 maanden ivm ziekte kinderwens moeten uitstellen, en dit keer voor nummertje 2 ook weer een pauze van 9 maanden ivm andere ziekte. Heel frustrerend! Hoop dat je toch snel jullie wens weer op kan pakken.
    En tot die tijd, hoop ik dat je "wachttijd" nuttig kan worden besteed met het uitzoeken van je cyclus.

Succes!

16. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Volgens huisarts maakte de vaste tijd niet direct uit. Zolang je maar voor je uit bed komt dat doet.
    Maar denk dat ik sowieso vaste tijden doe. Vind ik wat nauwkeuriger en vergeet ik het niet.
    Ik heb geloof ik een tempratuurmeter van Etos, met 1 cijfer achter de , .

Ziekenhuis bel ik zo ook zelf. Wil graag weten wat verder qua oude klachten.
    Ook omdat ze mijn afspraak van februari (poli van mijn dan mogelijk ex ziekte) per ongeluk hebben geannuleerd in de computer.... En wil daar de testuitslagen ook van. Etc.

Ja een erge domper hè door ziekte.
    Ben zelf al sinds in ieder geval sept 2012 ziek, toen pas erge symptomen, terwijl ik daar jaren voor ook al ziek was bleek achteraf, had een tumor op de hypofyse).
    Eerst alles weer in harmonie, dan gaan we zeker voor kinderwens door. We zien dan wel of dat soepel verloopt of met hulp/onderzoek.
    Voor nu cyclus weer vinden. Was namelijk weer netjes geworden, tot aan 10 september de laatste keer.

Zal anders even opzoek gaan naar een schema wat ik kan printen, heb ik altijd bij de hand en kan ik zo inleveren bij de huisarts.

Fijn jullie hulp en steun!

Deel Deze Pagina