Hoi Mirjam of Japke, Ik heb het idee en ben ook bang dat mijn baby niet goed groeit. Ik zie hier op het forum mensen die korter als mij zwanger zijn en al een super grote mooie zwangerschapsbuik hebben... en bij mij is er amper iets te zien... mag pas 8 juni weer naar de verloskundige maar ik maak toch wel zorgen eigenlijk, ben zo bang dat de baby niet goed groeit. Wat moet ik nu doen? Kunnen jullie me een beetje geruststellen? Ik weet ook wel dat niet iedere zwangere vrouw al snel een mooie grote buik heeft, maar ik ben gewoon zo bang dat mijn babytje niet goed groeit... Alvast bedankt, Liefs, misspuma
hoi Misspuma, zoals wel vaker gezegd, de groei van je buik zegt niets over de groei van je kindje. Ook al zie je nog niet veel, dat wil echt niks zeggen over jouw baby. Hij of zij kan helemaal naar achteren liggen en dan zie je niet zoveel. Trek je niets aan van opmerkingen van anderen. Aan de buitenkant kun je de groei niet beoordelen. De verloskundige controleert de groei elke controle en als zij erover twijfelt zal ze een keer een extra echo laten maken. Vertrouw daarop! Mirjam
Bedankt Mirjam, De verloskundige heeft inderdaad nooit niks gezegt dat het niet goed groeit. Bedankt voor je antwoord, ik ben nu weer wat gerustgesteld