alcohol en zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Life in Pink, Jan 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Ben er zaterdag achter gekomen dat ik zwanger ben, maar had dit helemaal niet verwacht!

Maar nu maak ik me wel een beetje druk om oud en nieuw, daar heb ik namelijk aardig wat champagne op omdat ik echt dacht niet zwanger te zijn.

Nu ben ik bang dat het direct effect heeft op de vrucht. Ik lees wel eens dat mensen eerder een echo krijgen, of is dit alleen wanneer je eerder al een miskraam hebt gehad?

Groet Snoozie

2. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Naar wat ik gehoord heb, kan het de eerste weken geen kwaad, omdat je dan niet "in verbinding" staat met je baby'tje.
    Ik heb het ook gehad, dat ik nog wel wat alcohol gedronken heb en volgens de gyneacoloog en de dokter kon het echt geen kwaad.
    Plus, maak je er niet meer druk in, is toch gebeurd en stress is helemaal niet goed voor de baby!

3. marissie

marissie Actief lid

Jun 14, 2007
    348
    1
    0
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :p Maak je geen zorgen! Ik had een paar dagen voordat ik wist dat ik zwanger was ook behoorlijk wat gedronken op een bruiloft. Ik had dezelfde angst en heb dit toen meteen nagevraagd. De verloskundige heeft me ervan verzekerd dat dit de eerste weken geen kwaad kan. Inderdaad omdat de vrucht dan nog niet met jou in verbinding staat.

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Normaal gezien heeft je baby zo vroeg nog geen contact met jou bloed, dus kan het ook geen kwaad... :)
    Niets om je schuldig over te voelen dus... :)

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Bedankt Ladies, dat lucht toch weer een beetje op....

Share This Page