testen (op 1e dag) (of) tijdens menstruatie? kan dit?

Discussion in 'Zwanger worden' started by girl21, Jul 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

hallo,

ik weet niet waar ik deze vraag moet stellen, dus zet m hier maar neer...

wie kan mij vertellen of ik kan testen tijdens mn menstruatie?
    of bijv, smorgens op de dag dat ik het verwacht?

is dit te doen? of is het niet betrouwbaar...

ik wil as maandag testen, ivm enkele symptomen..

ook omdat mn schoonzus me vroeg of ik zwanger was ivm diverse dingen.. :(: :) :(: :)
    zij heeft vaak het goede voorgevoel over iets...
    (ze wist toen een fam.lid was overleden, terwijl ze aant werk was :confused: , en wist dat r nicht n ongeluk had gehad toen ze iets op tv las over een ongeluk :confused: )

dus HHHEEELLLPPPP wil graag weten waar ik aan toe ben :oops:

hoop dat jullie mij kunnen helpen :) :)

2. testen tijdens je menstruatie? ik denk dat je da negatief test. want als je ongesteld bent ben je dus niet zwanger.

ik zou de dag om te testen aanhouden op de dag dat je dus ongesteld moet worden, maar het niet word.
    succes!

3. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    je kan testen vanaf de dag dat je (niet) ongesteld zou worden, als je natuurlijk al ongesteld bent heeft het geen zin, maar er zijn genoeg mensen die de dagen ervoor testen. Het lijkt mij het beste om te wachten of je ongesteld wordt of niet, maar dat is voor iedereen verschillend
    veel succes

4. girl21

girl21 Niet meer actief

toch zijn er veel vrouwen die tijdens de zwangerschap gewoon ongi zijn.. met name de 1e 3 maanden las ik...

heb n collega die vlak voor de bevalling erachter kwam dat ze zwanger was.. dus sowieso 8 maand gewoon ongi geweest..

en n meid van mn school was er ook per toeval achtergekomen toen ze 6 maand heen was... dus ook gewoon ongi..

vind t zelf ook vreemd, maar als je je erin verdiept, gebeurt t blijkbaar toch vaker...

ik weet ook niet of ik ongi wordt, maar dacht stel je voor dat t zo is, kan ik dan wel testen?

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Een vriendin van mij bleek 4 maanden zwanger te zijn zonder dat ze het wist. Ze werd gewoon ongesteld. Ze is de rest van de zwangerschap trouwens ook gewoon ongesteld geweest.

Raar maar waar...

6. girl21

girl21 Niet meer actief

dit bedoel ik dus... echt vreemd he!

maar goed na al mijn symptomen wil ik er toch wel beetje zekerder van worden, en doe dus sowieso volgende week een test (wel of niet ongi, maakt niet uit)

maar nu ben ik dus nieuwschierig als ik wel ongi ben,
    IS DE TEST DAN BETROUWBAAR?

dus iedere reactie is super welkom!

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    de test is dan volgens mij wel betrouwbaar (en negatief)

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    De test is gewoon betrouwbaar als je test tijdens menstruatie, maar zeer waarschijnlijk negatief. Zwangerschap en gewoon menstruatie komt voor, maar echt maar heel weinig. In principe kun je ervan uitgaan als je ongie bent, dat je niet zwanger bent, en hoef je dan ook niet 'voor de zekerheid' te testen.
    Testen kan vanaf de dag dat je je ongie verwacht. Ik heb altijd zoiets van: wacht minstens tot één dag daarna. Maar ja, zelf heb ik ook geen regelmatige cyclus hè, die van mij kan zo 2 dagen langer duren dan de vorige, dus ik zal zelf nooit testen op de dag dat ik ongie kan worden. Maar dat kan wel.

9. girl21

girl21 Niet meer actief

oke ik kijk wel even of wel of niet ga testen...

het komt idd weinig voor, maar in mijn kennissen kring zijn er dus al 2 met gewone menstruatie tijdens de zwangerschap... vandaar dat ik enorm twijfel..

ik wacht gewoon rustig af, heb nu nog niet echt het idee dat ik ongi ga worden, omdat ik het meestal wel al voel, en nu nog niets... maar goed, je weet maar nooit...

ik heb iig al 2 testen van de kruidvat gehaald, dus ben voorbereid

bedankt voor jullie reacties tot nu toe, en jullie horen zeker nog van mij!

(sowieso maandag wel of ik wel of niet ongi ben ;)

10. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Mijn nichtje en vriendin werden wel "gewoon" ongesteld. Maar zij zijn door de pil zwanger geraakt en slikte de pil dus nog teoen ze een buikje kregen en dachten dat ze misscien zwanger waren. Doordat je de pil slikt blijf je gewoon "ongesteld" worden maar als dit niet het geval si is de kans erg klein dat je gewoon ongesteld wordt als je zwanget bent.

11. girl21

girl21 Niet meer actief

ik ben dus ook nog aan de pil... maar heb gwoon zoveel "symptomen"
    dat ik voor de zekerheid een test wil doen...

12. buikje Essie

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Maar dan hoop ik dat je snds je die symptomen hebt niet verder bent gegaan met het slikken van de pil :(

13. girl21

girl21 Niet meer actief

ben gestopt met de pil..
    moet as maandag (wel of niet) ongi worden..

het vreemde is dus dat mn schoonzus me vroeg... juist omdat zij heel veel dingen aanvoelt... :confused:

zei alleen maar waar ik last van had, en had zelf niet eens aan en evt zwangerschap gedacht...

dus vind t enorm spannend, want had t er net paar week terug met mn vriend over gehad, en we hadden besloten dat we t graag willen, maar beter nog eventjes kunnen wachten...(ivm met mn eigen bedrijfje per 1-1-08 )

maar hoe dan ook, heb mn 'symptomen' met mn vriend besproken, en kindje is hoe dan ook welkom.. mn vriend schrok enorm, en had eerst dubbele gevoelens erbij, maar denk dat de meeste mannen dit hebben..

ik betrapte hem er vandaag in de ikea op dat ook hij bij de kinder/baby spullen keek haha dit doet ie anders nooit :) ;)

14. girl21

girl21 Niet meer actief

pfff wat duurt wachten lang he...

vooral omdat ik nu vakantie heb, en de hele dag lekker niks doe 8)

maar goed ik heb de test in hui, wil m graag pakken, maar moet me nog even inhouden tot maandag...

kijk echt iedere 10 minuten weer of hier al meer reacties zijn haha erg he..

maar denk dat veel van jullie mij heel goed begrijpen als ik dat allemaal lees :p

15. buikje Essie

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Reken er wel op dat de kans erg klien is dat je zwanger bent omdat je de pil gewoon slikt.

16. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Je kunt altijd een testje wagen, is deze negatief dan kun je ervan uitgaan dat je niet zwanger bent, ook omdat je de pil gebruikt en je menstrueerd.

Succes met zwanger worden ;)

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

en dan niets zien? :confused:

18. buikje Essie

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    ja dat lijkt me nogal vreemd...mijn bichtje kwam erachter dat ze zwanger was toen haar buikje wat dikker ging worden. Ze slikte de pil maar had een vreselijke buikgriep gehad en ja...niet gedacht dat het dan meteen raak zou zijn..maar toen ze haar broek niet meer aan kon ging er wel een belletje rinkelen.

19. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Een ex collega van mij ook, die wist pas bij 8,5 maand dat ze zwanger was. Ging naar de wc en kreeg enorme kramp, paar uur later lag er een baby!

Gewoon ongesteld geweest, kan dus echt!

Zij was echt extreeem mager, echt anorexia zeg maar... dus haar buik was ook bijna niet te zien (dan vraag je je af waar die baby heeft gezeten.......)

20. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ik vind zulke verhalen echt ongelofelijk, zoveel maanden zwanger en je weet het niet :confused:

Share This Page