De titel zegt het eigenlijk al. Ben op zoek naar jullie ervaring met pcos en in het bijzonder wat jullie er aan hebben gedaan om de menstruatie te bevorderen los van eventueel medisch behandeltraject? Hebben jullie tips/advies voor mij? Waar hebben jullie baat bij (gehad)? 23 mei is bij mij pcos vastgesteld middels inwendige echo. Een "prachtige" kralenketting zichtbaar op rechts. Ondertussen zit ik op dag 94 van mijn huidige cyclus. 30 juni moet ik met lief terug op gesprek met fertiliteitsarts en dan zal aan de hand van bevindingen nav echo en bloedonderzoek worden gesproken over plan du campagne... maar eigenlijk wil ik, indien mogelijk, eventueel het medisch traject een handje helpen.
Mijn BMI valt boven normaal/gezond gewicht uit, hierom adviseerde de arts me om wat af te vallen. Ik weet niet of dit bij jou ook nodig is, maar hiermee zou je het medisch traject een handje kunnen helpen.
Hoi Bacio, ook hier een PCOS-klant en ik ga ook binnenkort beginnen met het "traject". De fertiliteitsarts heeft mij gezegd dat ik niet echt hoef af te vallen (ik vond haar meteen erg sympathiek ), maar wel moest opletten om niet aan te komen. Ik ben wel aan de wat zwaardere kant, maar niet obese. Maar ik heb wel een diëtiste in de arm genomen die is aangesloten bij mijn zorgverzekeraar. Zij heeft voor mij voedingsschema's opgesteld met producten die goed zijn als je PCOS hebt. Komt neer op weinig koolhydraten en suikers. Gewoon als extra zetje in de rug. In de hoop dat 't helpt
Dames zin om hier mee te schrijven? http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/pcos-maar-op-de-natuurlijke-manier-proberen-zwanger-te-worden.647069/page-21#post-20719860 Daar praten we erover. Ik ben heel erg bezig met mijn voeding, krachttraining, stressvermindering, ontspanningsoefeningen... en slik allerlei supplementen. Heb deze ronde een eisprong gehad op dag 28! haha.
Onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet" ben ik puur granaatappelsap van Pom gaan drinken en ben ik wat regelmatiger vitamine D gaan slikken. Maar volgens mij heeft het niet heel veel verschil gemaakt. Ik vermoed dat alleen als je overgewicht hebt, je de boel nog een duwtje kan geven door af te vallen en gezonder te gaan eten. Bij mij waren heel veel tips niet van toepassing, omdat ik ze al toepaste... Goed BMI van 19,7, weinig suiker, veel groente en fruit, elke dag 30-60 minuten beweging - dus veel mogelijkheden bleven er niet over. In elk geval heel veel succes gewenst! Het is een superspannende tijd.
Ben al wel 2 dagen uit mijn hun en het gevoel alsof ik ieder moment bloed kan verliezen. Heb het idee dat ik toch meer vruchtbaarslijm aan het opbouwen ben, dus wie weet zijn mijn "klachten" nav naderende eisprong?