Hoi Allemaal, Ik heb al een kindje uit mijn vorige relatie. Nu is het zover de pil is de deur uit en mijn partner en ik zijn klaar voor een tweede. Voor mijn partner is dit het eerste kindje. Ik zou graag in contact komen met vrouwen met een soorgtelijke situatie. Hoe ervaren jullie deze wens, denken jullie veel terug aan de eerste zwangerschap en aan jullie ex? Ik hoop hier wat te kunnen kletsen. Liefs Kimmie
Hoi, Ik heb ook al een eerdere relatie achter de rug, aan deze relatie heb ik een prachtige dochter overgehouden die nu al weer 7 jaar is. We waren al ruime tijd bij elkaar toen ik niet gepland zwanger raakte, aangezien we toen alles goed voor elkaar hadden, waren we er wel heel blij mee, gedurende mijn zwangerschap kreeg mijn vriend echter last van psychische problemen, die problemen hebben er voor gezorgd dat ik een jaar na de geboorte van mijn dochter vertrokken ben naar mijn moeder. Door de psychische problemen van mijn ex heb ik gedurende mijn zwangerschap best veel stress gehad, gelukkig liep de zwangerschap zelf voorspoedig en had ik alleen de eerste 3 mnd heel veel last van misselijkheid. Ik heb nu al weer 3,5 jaar een relatie met mijn huidige vriend, ik wist altijd al dat ik een tweede wilde, maar hij dacht nog niet na over kinderen, hij moest al heel erg wennen aan mijn dochter (toen 3,5), mijn dochtertje ziet hem echt als haar papa (mijn ex ziet ze weinig meestal samen met mij door zijn problemen is dit wenselijk, we gaan nog vrij goed met elkaar om). Na 3,5 jaar is mijn huidige vriend eindelijk gewend aan het idee om samen aan een kindje te beginnen en heb ik 23 sept mijn mirena laten verwijderen. Nu kan ik bijna niet wachten tot het zo ver is! Ik denk wel vaak aan mijn vorige zwangerschap, aan mijn ex niet eigenlijk het eerste jaar na onze breuk nog wel, maar daarna steeds minder. Grtjs Fem
Hoi, Bedankt voor je antwoord. Ik denk ook zeer weinig aan mijn ex, eigenlijk praktisch niet, wel aan mijn vorige zwangerschap dat was een probleem zwangerschap, en heb ik niet kunnen genieten. Nu, kan dat hopelijk wel.. ik heb nu ook echt de kriebels en sta volledig achter deze keuze. Dat voelt erg prettig. Bij jou het spiraaltje eruit las ik.. erg spannend.
Ik hoop ook dat ik meer van deze zwangerschap kan genieten. Is het bij jullie ook zo dat je vriend het allemaal heel spannend vindt omdat het zijn eerste is en jij iets minder omdat je een hoop dingen al weet? Bij ons is mijn vriend toch zenuwachtiger dan mij!
mm, dat vind ik wel moelijk te antwoorden. Ik weet goed wat er komen gaat, en mijn vriend weet dat natuurlijk niet. Mijn kindje is nog geen jaar oud dus mijn vriend maakt al een heleboel mee, daarin vind hij het niet spannend. Maar zwanger worden, vrijen zonder voorbehoedsmiddel, een kindje van ons samen, "echt"vader worden dat vind hij heel erg spannend.
Ik doelde ook meer op dat laatste, die van mij heeft al een nichtje en we passen vaak op andere baby's, dus dat vind ie niet zo bijzonder, maar ja eentje van ons samen, waar hij verantwoordelijkheid voor draagt dat blijft wel spannend, zeker de eerste keer zonder mirena vrijen was ie toch wel een beetje terughoudend, maar daar heeft ie verder gelukkig geen last meer van.
hoi, Ja denk dat het hier ook wel zo is. Hier is de pil net de deur uit, en zit nu midden in mijn menstruatie, dan volgt wel de eerste keer zonder voorbehoedsmiddellen.. dat zal hij best spannend vinden. Hij heeft me wel gevraagd om hem niet te zeggen wanneer ik vruchtbaar ben en of wanneer ik mijn eisprong heb. Dan voelt hij zich meer geremd.
Ja dat zijn dingen waar mannen liever niks over horen, vandaar dat er forums als dit zijn, dan kun je andere meiden er mee lastig vallen, ipv je mannetje We hebben trouens in zwanger worden>clubs De club: Wie gaat er nog meer voor een 2e kindje? Misschien dat je het leuk vindt om daar mee te kletsen? Daar zijn allemaal meiden die voor de 2de gaan
Hier iemand die al zwanger is van haar 2e, voor mijn vriend de 1e. Ik heb een dochter uit mijn vorige relatie. Ik moet zeggen dat ik helaas toch wel veel denk aan mijn vorige zwangerschap en daardoor ook aan mijn ex....hij heeft mij toen veel verdriet gedaan en daar moet ik best veel aan denken. Maar goed. Dochterlief is dolblij dat ze eenbroertje krijgt!
Hallo dames, Ook hier een mamma die nu zwanger is van haar 2e. Ik heb een geweldige dochter uit mijn vorige huwelijk en ben nu zwanger van mijn 2e, 1e voor mijn vriend.Nog heel pril, 7 weekjes Mijn ex bleek net na mijn bevalling al maanden een relatie met een andere vrouw te hebben, dus een leuke kraamtijd heb ik niet gehad. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en heeft mijn dochter niet geleden onder het verdriet van mij, de eerste maanden. We zijn nog altijd hartstikke close O Ook heb ik gelukkig een heel goed contact met mijn ex en mijn dochtertje ziet haar pappa heel regelmatig. Ze is ook stapelgek op mijn vriend. Natuurlijk denk ik nog wel eens aan mijn eerste zwangerschap, zeker nu ik weer zwanger ben ( helaas juli 2007 mk gehad en nu eindelijk gelukt, hoop ik) Mijn vriend weet alles van mijn angsten en we praten er ook over, als ik het weer eens moeilijk heb. Ik zie wel uit naar een normale kraamtijd, zonder verdriet liefs grietje
He grietje, Gefeliciteerd! Ja, dat heb ik ook, ik had helaas geen normale zwangerschap en ook geen bevalling. Nu het echt is heel fijn hebben en genieten.. vind het soms nog ongelooflijk! Ook wel erg spannend, ben er toch wel erg mee bezig allemaal. Maar ja dit is mijn eerste ronde na de pil, dus het zal nog wel even duren.. ik wacht op mijn eerste ongi na de pil.. spannend.
Hoi dames Ik heb niet 1 maar 2 kinderen uit een vorige relatie. Een zoon en een dochter van 10 en 8 jaar. Deze zwangerschap is zo anders dan de eerste 2 ,dat ik wel vaak terug denk aan hun tijd. Aan me ex denk ik eigenlijk helemaal niet,er waren goede momenten maar de vele slechte overheersen dat. Mijn vriend is harstikke blij met zijn 1ste kindje dat gaat komen,en vaak zegt hij dat het zijn 3de kindje is . Dat vind ik echt zo lief van hem,me kinderen uit me eerdere relatie kunnen goed met hem opschieten en ze praten over hem als hun stiefpapa. Groetjes Speransa
Hai, Ik heb ook 2 andere kinderen uit een andere relatie! Heb een dochter van bijna 5 jaar en een zoontje van net 3 jaar! Nu ben ik ruim 7 weken zwanger van de 3e en voor mijn vriend is dit de 1e dus! Mn kinderen vinden het erg leuk! Mn vriend vind het allemaal erg spannend! Verder vergelijk ik wel de zwangerschappen maar wil eerlijk gezegd niet zo terigdenken aan mn ex! Hoop een keer van deze zwangerschap echt te kunnen gaan genieten en de kraamtijd! Want heb dat eerlijk gezegd niet echt gehad! Verder ben ik heel benieuwd op wie dit kindje gaat lijken! Mn dochter en zoon lijken veel op elkaar! Hoop dus eigenlijk dat dit kindje ook op hen lijkt, zodat je gewoon ziet dat het zusjes/broertjes van elkaar zijn zeg maar! xxx
Hoi, Ja mmooii, dat heb ik nu ook , dat ik erg benieuwd ben of dit kindje op mijn dochtertje lijkt. Iedereen zegt altijd dat ze sprekend op mij lijkt, dus als dit kindje ook een beetje op mij lijkt, zijn ze echt brusje en zusje De kans dat dit kindje hel anders van haarkleur of huid is, is ook erg klein. Beide pappa's hebben dezelfde kleur haar en huid ( das ook de enige overeenkomst hoor, voordat jullie denken dat ik heb gezocht naar een vervanger ) Ik was helemmal niet op zoek naar een andere man, na 5 jaar alleen met haar te zijn geweest, had ik mijn leventje weer aardig op de rol. Al ben ik heel blij met hem en zeker met de kans voor toch nog een kleintje liefs grietje
Ik hoor niemand in de tegenovergestelde situatie; voor mij wordt het de eerste maar mijn vriend heeft een zoontje van 6 uit zijn vorige relatie dat bij zijn ex woont. Voordat ik (we) aan kinderen dachten heb ik er nooit een probleem van gemaakt. Doe ik nu nog niet, maar ik vind het nu stiekem toch jammer dat het niet voor ons beiden de eerste wordt. Ik vind het allemaal reuze spannend en hij blijft er maar heel koeltjes onder vind ik. Omdat hij het allemaal al een keer meegemaakt heeft. Natuurlijk is het nu weer anders (zijn zoontje was niet helemaal gepland), maar toch is het voor mij allemaal veel spannender en ik zou het veel mooier vinden het idee van "de eerste" te kunnen delen. Zit er hier niemand in zo´n situatie?
Hoi Sofia, Ja dat kan natuurlijk ook hey! Precies omgekeerd! Kan me wel voorstellen dat je het ergens best jammer vind dat het voor jullie beide niet de 1e is! Het i altijd heel speciaal natuurlijk maar de 1e heel erg omdat het allemaal nog zo nieuw is!
Kan me wel een beetje voorstellen dat het voor jou een bijsmaak heeft, maar wat ik persoonlijk vind is dat het voor jou als vrouw toch een andere beleving is je zwangerschap ongeacht of dat het de eerste is dan voor een man, mijn ex was bij mijn zwangerschap ook helemaal niet zo betrokken ondanks dat het de eerste was, en uit ervaring weet ik dat veel vrouwen het als op een roze wolk beleven om samen een kindje te krijgen, terwijl mannen daar dan toch weer veel nuchtiger tegenover staan. Geniet ervan dat het jullie eerste kindje samen is, elke zwangerschap is uniek, dus ook al is het voor hem zijn tweede, het is immers de eerste met jou samen. Mijn huidige vriend heeft nog geen kinderen en is ook niet bewust bezig met het zwanger worden of zijn, hij is er liever helemaal niet bewust mee bezig zegt ie, dat voelt ie als een druk. De meeste mannen gaan zich pas echt met de zwangerschap bemoeien als ze het hartje gehoord hebben, een echo hebben gezien of het kindje voor het eerst hebben gevoeld in je buik. ik zag aan je banner dat je nog niet zwanger bent, dus dan hoeft je vriend het ook nog niet spannend te vinden en kan wat nog niet is nog komen Sterkte met je gevoelens en hopelijk ben je snel zwanger! Grtjs Fem
Hoi, Ja wat fem zegt is absoluut waar, elke zwangerschap is anders en kun je ook heel anders beleven. Mijn ex was ook niet erg betrokken bij mijn zwangerschap ( ergerde zich alleen dood als ik weer eens stond over te geven!) Dus ik zie dit ook echt als een nieuwe kans. Als je zegt dat het van je vriend toen een "ongelukje" was, zal hij nu ook vast anders tegen een zwangerschap aankijken.En een kindje van jullie samen is toch ook weer helemaal nieuw en spannend . Ik wens je ook veel succes met zwanger worden liefs grietje