Sinds eind Juni ben ik gestopt met het slikken van Micrognon 30. Nu weet ik dat je rekening moet houden met het ontgiftigen en dat dit even tijd in beslag neemt. Vanaf dag 1 is mijn cyclus weer heel netjes en regelmatig met 29 dagen. Dus dat was voor mij al een hele geruststelling. Nu hoorde ik van een kennis die 10 jaar de pil had geslikt en het maar niet wilde lukken zwanger te worden dat haar arts letterlijk dit had gezegd "Al 10 jaar aan de pil? zo dat is heel lang zeg, dan ben je onvruchtbaar geworden". Ik zei dat die vent hartstikke gek is , maar toch blijft het in mn hoofd spoken..... ik ben immers ook nog niet zwanger.................. Heeft hier iemand ervaring mee? Hoor het graag. Groetjes Jolanda
Wat domme uitspraak van die dokter zeg! Ik heb ook 10 jaar lang de pil geslikt en ik was na 8 maanden zwanger! Ik zou er niet teveel over nadenken als ik jou was! Gr. talleke
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je van pilgebruiuk onvruchtbaar wordt. Het kan wel een tijdje duren voor alles weer "werkt". Maar als die dame onvruchtbaar was, zal dat mi. een andere oorzaak hebben gehad.
Dan zal de wereld binnenkort wel uitgestorven geraken, vrees ik... Sjonge jonge, sommige mensen krijgen hun diploma toch echt wel cadeau hè!
Wat een onzin, zeg... Van de pil word je niet onvruchtbaar. Het kan soms wel wat langer duren voordat je eigen lichaam weer op regel is. Maar dit is zeker geen oorzaak van haar onvruchtbaarheid geweest.
Ik kan niet geloven dat een arts zoiets zo zeggen, want dat is gewoon niet waar! Ik zelf heb van mijn 14e tot mijn 24e de pil geslikt en zie banner. Mijn tante stopte op 32e pas met de pil (na 15 jaar ofzo) en is nu op 42 moeder van 3 prachtige kids. En zo kan ik je meer verhalen vertellen van vrouwen die na minimaal 10 jaar pilsikken kinderen hebben gekregen. Maak je er niet druk om, het is echt niet waar!
Haha, wat een sukkel die arts zeg. Ik had 10 jaar lang de pil geslikt en was de 1e maand gelijk zwanger van mijn zoontje hoor. Mooi niet onvruchtbaar dus.
Hahaha ik schrok wel even van je bericht want ik heb ook zo'n 10 jaar de pil geslikt en ben eind julie gestopt met de pil maar nog niet zwanger. Gelukkig zat positieve reacties dat het niet waar is. Het zou ook wel wat vreemd zijn als je onvruchtbaar zou worden door de pil te slikken.
Echt he! Of die vriendin heeft het verkeerd begrepen, ze kan onvruchtbaar zijn verklaard door iets anders. Maar door de pil? Dan zou niemand de pil slikken als dit waar zou zijn
Dat is een van de raarste dingen die ik ooit heb gehoord :S Dat je onvruchtbaar zou raken van de pil! Wat is dat voor een arts? Een arts die niet voor anticonceptie is ofzo?
pffffff wat een reactie Ik heb 12 jaar de pil gebruikt en bij ons is alles goed wel is het zo dat het zwanger worden niet zo snel gaat maar goed dat ligt daar niet aan ( onbegrepen). Maar goed ben alwel 3 x zwanger geweest
Ik heb 17 jaar de pil geslikt. wat wel kan zijn volgens de arts is dat je niet direct een mooie cyclus hebt, maar onvruchtbaar? Lijkt me niet!
Meid ik ben na 13 jaar pilgebruik na 6 maanden zwanger geworden, gewoon doorgaan en niet letten op wat anderen zeggen Succes!
wat een bullsh*t van die arts (waar heeft die z'n diploma cadeau gekregen, vraga ik me dan af... ). ik heb meer dna 16 jaar de pil geslikt, en ben in de tweede rond zwanger geraakt, helaas een vmk gehad, maar de tweede ronde daarna was ik wéér zwanger, en dat gaan gelukkig prima nu! dus onvruchtbaar? uhhh, dacht het niet: zo vruchtbaar als wat zelfs! vriendlief zei al: 't is maar goed dat je die troep altijd slikte, anders hadden we nu al een heel elftal!
13 jaar de pil geslikt en zie hier zwanger van de eerste. De eerste keer was meteen raak alleen een Mk en nu in ronde 3 geloof ik weer raak. Onzin dus!
Wat erg dat een HA dat zegt en je met zo'n gevoel opzadelt! Mijn ha zegt dat je echt niet onvruchtbaar kan worden van de pil (die eitjes zitten daar al vanaf dat je baby bent) en dat de pil het meest gebruikte medicijn ter wereld is en daar dus ook de meeste onderzoeken enz naar zijn en worden gedaan. Dus het veiligste medicijn om te gebruiken zeg maar...
wat een onzin kan die huisarts uitkramen zeg! bedoelde hij niet tijdelijk als in ontpillen? ben zelf ook bijna 10 jaar aan de pil geweest en was in 1x zwanger. (al was ik wel al 14 maanden met de pil gestopt) dus zou me nergens druk om maken!