Hallo allemaal... Ik moet eventjes mijn "ei" kwijt. Ik zit namelijk ergens mee (misschien ook wel onterecht).. Mijn vriend en ik proberen voor een beebje te gaan. Maar nu valt mijn ovulatie volgens deze calculator net twee dagen nadat hij vertrekt. (hij is een week weg). Maar toch had ik gister en vandaag (dus 3/4 dagen na zijn vertrek) flinke afscheiding (waarschijnlijk eisprong). Ik ben een beetje bang dat het ons niet gaat lukken omdat hij altijd rond deze tijd al weg is. Of zouden de zaadcellen het 3/4 dagen lang uithouden in de baarmoeder? Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen!
De calculator klopt nooit, dus mischien heb je je ei wel eerder. Meestal leven zaadcellen 48 tot 72 uur, maar er zijn verhalen dat het ook nog weleens langer kan zijn.
Ik zou me ook zeker niet aan de calculator hier houden, behalve als je cyclus elke maand hetzelfde aantal dagen is! Was je afscheiding glibberig en rekbaar? Dat is bij veel vrouwen namelijk een dag voor de eisprong zo. Ik zou nog even elke dag klussen voor hij weggaat.
Hoi Ingrid, Met een eisprong 2 dagen na vertek van je man maak je goede kans, hoor, als je seks hebt vlak voordat hij weg gaat. Mits je zeker weet dat dan je eisprong valt natuurlijk. Ik vertek zelf 6 dagen voor mijn eisprong en ben ruim een week weg, dus voor mij ziet het er deze ronde minder rooskleurig uit
hoi hoi de afscheiding was veel en langdradig (lekker smakelijk ) Volgens de calculator twee dagen na eisprong. Ik heb die dagen ook al buikpijn niet echt gericht links en rechts dus. Dat heb ik anders ook nog nooit gehad Ik heb een sterk voorgevoel dat deze ronde ook aan ons voorbij gaat... @lotte: als je cyclus af en toe 1 dag scheelt kun je deze dan alsnog niet gebruiken? @krokodieltje: wat jamer dat het voor jullie deze maand ook niet op gaat. Een week weg is lang he
Zoals ik van mijn gyn heb begrepen is het doorzichtige, eiwitachte slijm (cerfixslijm) een teken aan de wand dat je vruchtbare dagen zijn aangebroken. In die periode kun het beste iedere dag vrijen (of "klussen" zoals jullie dat hier kennelijk noemen ) om een grotere kans op zwangerschap te bewerkstelligen. Bij mij is het slijm enkele dagen voor de eisprong duidelijk aanwezig. Soms heb ik het ook nog één tot twee dagen na de vermoedelijke eisprong. @LadyIngrid: kun jij ovulatiepijn voelen? Daaraan kun je herkennen dat de eisprong gaande is. Het is vaak pijn aan één of beide kanten onder in je buik en duurt meestal maar een dag. Niet iedereen kan dat overigens voelen... Men zegt dat als die pijn voorbij is, de ovulatie meestal ook voorbij is en de kans op zwangerschap is daarna dus weer kleiner. Het feit dat je vriend twee dagen voor je vermoedelijke eisprong vertrekt hoeft dus geen gevolgen te hebben voor het mislopen van een "zwangerschapsronde," omdat zaadjes behoorlijk lang in je kunnen blijven leven, maar hoe lang dat is is bij iedereen ook weer verschillend. Het hangt ook samen met de zuurtegraad van jezelf waarin de zaadjes zich omgeven. Maar ik denk dat je zeker geen kans bent misgelopen. Heel veel succes! Liefs, Shareeza
hai shareeza. ik kan wel mijn ei voelen, maar ben vaak in de war omdat ik ook uitga van een calculator. Nu weet ik voor de volgende keer dat dat dus geen enkele zin heeft. die calculator geeft 2 dagen na het vertrek van mijn vriend mijn ei aan. Maar nu bedenk ik me ineens dat ik toen ook al wat afscheiding had, maar vrijdag en zaterdag (3/4 dagen na het vertrek) flinke afscheiding wat bij mijn weten op mijn ei duidde. Had ook wel wat menstruatie achtige buikpijn.. Ik denk in ieder geval niet dat dit een innesteling moest voorstellen. Dus waarschijnlijk is mijn kans wel voorbij deze maand..
Een calculator of de banners die wij gebruiken zijn alleen indicatief, dus de exacte dag wanneer je ei vrijkomt is heel moeilijk te bepalen. Ik denk dat je ovulatiepijn en het slijm een betere richtlijnen zijn dan de calculator. Tijdens die "slijmdagen" (dat klinkt heel stom ) moet je zorgen dat er in principe dagelijks vers zaad in je zit. Zo ik heb begrepen is de kans op een zwangerschap tijdens die dagen het grootst. Ik loop helaas, net als jij, ook regelmatig tegen het feit aan dat mijn man wel eens weg is en dan net in mijn vruchtbare week! Misschien heb je toch nog een kansje en anders volgende maand gewoon weer proberen. Heel veel succes! Liefs, S.
Ja ik heb het nu in de gaten. Eigenlijk is die hele calculator gewoon niets. Het beste is om naar je eigen lichaam te luisteren! (of beter gezegd zien ) Ga jij ook nog testen over vier dagen of weet je al zeker dat deze maand ook aan je voorbij gaat?
Nog even een vraagje: kun je na een innesteling lichamelijk merken dat het daadwerkelijk een innesteling is geweest? ik ben namelijk erg snel emotioneel (kan om de stomste dingen janken) Ik las net het topic over hoe je ouders te vertellen wanneer je zwanger bent. Toen las ik een verhaaltje en begonnen bij mij de tranen al
Woensdag kan ik testen volgens mijn agenda, dus ik denk dat ik donderdag ga testen mocht de ongesteldheid uitblijven. Als ik over tijd ben test ik sowieso. Ik wil namelijk direct weten waar ik aan toe ben. Ik vind die twee wachtweken na de eisprong vreselijk... Zo onzeker steeds... Na de vijfde, zesde maand proberen om zwanger te worden was ik zelfs al zover dat ik ging testen een kleine week voordat ik ongesteld moest worden. Er schijnen testen te zijn die zo gevoelig zijn dat ze al een week van te voren kunnen aangeven of je wel/niet zwanger bent. Geheel betrouwbaar is het echter niet en ik ben nu 10 maanden verder en heb dat "tussentijds testen" gelukkig los weten te laten. Ten eerste; het kost veel geld, ten tweede, het heeft geen zin als je toch niet zeker kunt zijn of t wel klopt. Volgende week is dus ff spannend....
Zoals ik hier her en der lees kan het wel. Vreemd genoeg heb ik sinds vorige week zondagmiddag tot nu vreselijke buikpijn. Ik ben twee dagen van mijn werk thuisgebleven, zo erg. Nou heb ik zelf al ruim drie jaar last van PDS (Prikkelbaar Darm Syndroom), dus ik durf niet direct te zeggen of dit daarmee in verband staat, hoewel ik nu wel een heel ander gevoel heb dan darmkrampen. Bovendien blijf ik door PDS niet thuis. De buik doet nu onregelmatig pijn en de pijn zit diep en onderin. Vandaag heb ik er (gezellig) ook nog eens hoofdpijn bij gekregen... Afgelopen woensdag ben ik bij de dokter geweest en die vertelde mij dat ik tot volgende week moet wachten of de pijnen al dan niet veroorzaakt worden door een evt. zwangerschap, anders zou ik medicijnen voor mn PDS hebben gekregen, maar die mag ik met een zwangerschap(swens) niet nemen. Voor wat betreft dat emotioneel zijn; dat heb ik altijd voordat ik ongesteld moet worden; janken om iets heel moois of iets heel ergs of gewoon om jezelf omdat je zo zielig bent enz. enz. Heel herkenbaar, maar het kan ook met een evt. zwangerschap te maken hebben. Is erg moeilijk te zeggen. Ik ga nu voor de 16e maand en ik moet je eerlijk bekennen: ik heb al een paar keer het gevoel gehad: nu is het raak! Maar telkens zat mijn gevoel ernaast, dus ik durf niets meer te beweren. Sommige vrouwen weten gewoon dat ze zwanger zijn zelfs al op de dag van de bevruchting... Helaas, ik voel van alles, maar dat gevoel... geen idee... Laten we het voor ons allemaal hopen!
Ik wil ook graag volgende week woensdag testen, maar uit ervaring van de vorige maanden is het aan de ene kant alleen maar zonde van het geld. Al heb ik nog wel twee zwtesten liggen Waarschijnlijk kan ik mezelf toch niet inhouden whaha, want net als wat je zegt, de twee weken na de eisprong zijn veeeeel te lang [-o<
Je gaat te veel piekeren (het maakt niet uit hoeveelste ronde je zit) het is en blijft spannend omdat je zo'n grote wens hebt. Nog even afwachten, shareeza! Laten we het hopen!
he meid waarom doe je niet een ovulatie test voor hij weggaat dan weet je precies dat je een ei sprong hebt gehad en dan hoef je je ook niet druk te maken. maar moet hij altijd door de week weg? lijkt mij wel mooi min als je idd zwanger wilt worden maar het gebeurd op de momenten als je het niet verwacht. mijn man moest naar het buitenland en we hadden eene cho gehad en het spande er wat om dat ik wel of niet optijd mijn ei had gehad maar ik was dus zwanger dit had ik helemaal niet verwacht! dus bij mij was het op het goeie moment ik hoop voor je dat het bij jullie ook op het goeie moment was
Ik heb die week voor het eerst gebruik gemaakt van ovutesten. Maar geen enkele was positief Komt misschien ook wel omdat ik sommige dagen niet 2x per dag kan testen. Maar mn vriend heeft gezegd dat ie volgende maand een paar daagjes langer thuis blijft dus hopen dat het dan wel lukt!